e-ΕΦΚΑ: Ηλεκτρονικά η καταγγελία για αδήλωτη ή υποδηλωμένη εργασία – Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη νέα υπηρεσία

Έρχεται νέα υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ για την αδήλωτη ή υποδηλωμένη εργασία.

Πρόκειται για την ηλεκτρονική υπηρεσία «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης» μέσω της οποίας μπορούν οι εργαζόμενοι να  επικοινωνήσουν  με τον Φορέα για θέματα που αφορούν στον έλεγχο της ανασφάλιστης (αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας).

Αναλυτικά: Μέσω της υπηρεσίας «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης» https://www.efka.gov.gr/el/kataggelia-ergazomenoy-delose- apascholeses), στην ενότητα «Μισθωτοί» στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ ( www.efka.gov.gr ) οι εργαζόμενοι μπορούν πλέον να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την καταγγελία τους για διεκδίκηση ενσήμων λόγω μη ή ελλιπούς ασφάλισης. Η συγκεκριμένη υπηρεσία απευθύνεται στους εργαζόμενους εκείνους οι οποίοι δεν έχουν ασφαλιστεί ή δεν έχουν ασφαλιστεί ορθά από τον εργοδότη τους και επιθυμούν να διεκδικήσουν την ασφαλιστική τακτοποίησή τους.

Η διαδικασία υποβολής καταγγελίας

Σχετικά με τη διαδικασία υποβολής καταγγελίας:  για να υποβάλλει ένας εργαζόμενος καταγγελία κατά επιχείρησης θα πρέπει να γνωρίζει το ΑΦΜ της, ενώ αν η καταγγελία του αφορά σε οικοδομοτεχνικό έργο θα πρέπει να γνωρίζει το ονοματεπώνυμο/επωνυμία του ιδιοκτήτη /ανάδοχου εργολάβου και την ακριβή διεύθυνση του έργου. Για περαιτέρω διευκόλυνση των εργαζομένων σημειώνεται ότι μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία χρησιμοποιώντας το σχετικό ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη) ή ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού έργου). Σε αυτή την περίπτωση τα υπόλοιπα στοιχεία του εργοδότη θα συμπληρωθούν αυτόματα. Σε κάθε περίπτωση, εάν υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες, ο εργαζόμενος μπορεί να υποβάλλει την καταγγελία του εγγράφως στο ΠΕΚΑ που έχει τη χωρική αρμοδιότητα ελέγχου του τόπου απασχόλησής του. Διευκρινίζεται ότι η καταγγελία για μη καταβολή δεδουλευμένων υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας κι όχι στον e-ΕΦΚΑ.

Οδηγός e-ΕΦΚΑ  για την ηλεκτρονική υπηρεσία «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης»-Ερωτήσεις και απαντήσεις

Ο e-ΕΦΚΑ εξέδωσε έναν οδηγό  με ερωτήσεις και απαντήσεις για την «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης». Αναλυτικά:

2. Ποιο είναι το αρμόδιο ΠΕΚΑ που θα διεκπεραιώσει την καταγγελία μου;

Είτε υποβάλλετε καταγγελία μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, είτε εγγράφως, αρμόδιο ΠΕΚΑ για την εξέταση της καταγγελίας σας είναι αυτό στο οποίο ανήκει η αρμοδιότητα ελέγχου του τόπου απασχόλησής σας.

Για να θεωρηθεί εμπρόθεσμη μία Καταγγελία – Δήλωση Απασχόλησης για την ασφαλιστική σας τακτοποίηση, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως 12 μήνες από την αποχώρηση ή την απόλυσή σας από τον εργοδότη. Σε αντίθετη περίπτωση, η υποβολή θεωρείται εκπρόθεσμη και δύναται να απορριφθεί για τυπικούς λόγους από το Φορέα.

Η είσοδος στη συγκεκριμένη υπηρεσία γίνεται είτε με κωδικούς TAXISNET. Στη συνέχεια θα χρειαστείτε και το ΑΜΚΑ σας.

Για να υποβάλλετε καταγγελία κατά επιχείρησης θα πρέπει να γνωρίζετε το ΑΦΜ της, ενώ αν η καταγγελία σας αφορά σε οικοδομοτεχνικό έργο θα πρέπει να γνωρίζετε το ονοματεπώνυμο / επωνυμία του ιδιοκτήτη / ανάδοχου εργολάβου και την ακριβή διεύθυνση του έργου.

Επιπλέον, για δική σας διευκόλυνση μπορείτε να υποβάλλετε καταγγελία χρησιμοποιώντας το σχετικό ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη) ή ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού έργου). Σε αυτή την περίπτωση τα υπόλοιπα στοιχεία του εργοδότη θα συμπληρωθούν αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα  εδώ

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ