Έρχεται νέα υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ για την αδήλωτη ή υποδηλωμένη εργασία.
Πρόκειται για την ηλεκτρονική υπηρεσία «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης» μέσω της οποίας μπορούν οι εργαζόμενοι να επικοινωνήσουν με τον Φορέα για θέματα που αφορούν στον έλεγχο της ανασφάλιστης (αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας).
Αναλυτικά: Μέσω της υπηρεσίας «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης» https://www.efka.gov.gr/el/kataggelia-ergazomenoy-delose- apascholeses), στην ενότητα «Μισθωτοί» στον ιστότοπο του e-ΕΦΚΑ ( www.efka.gov.gr ) οι εργαζόμενοι μπορούν πλέον να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την καταγγελία τους για διεκδίκηση ενσήμων λόγω μη ή ελλιπούς ασφάλισης. Η συγκεκριμένη υπηρεσία απευθύνεται στους εργαζόμενους εκείνους οι οποίοι δεν έχουν ασφαλιστεί ή δεν έχουν ασφαλιστεί ορθά από τον εργοδότη τους και επιθυμούν να διεκδικήσουν την ασφαλιστική τακτοποίησή τους.
Η διαδικασία υποβολής καταγγελίας
Σχετικά με τη διαδικασία υποβολής καταγγελίας: για να υποβάλλει ένας εργαζόμενος καταγγελία κατά επιχείρησης θα πρέπει να γνωρίζει το ΑΦΜ της, ενώ αν η καταγγελία του αφορά σε οικοδομοτεχνικό έργο θα πρέπει να γνωρίζει το ονοματεπώνυμο/επωνυμία του ιδιοκτήτη /ανάδοχου εργολάβου και την ακριβή διεύθυνση του έργου. Για περαιτέρω διευκόλυνση των εργαζομένων σημειώνεται ότι μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία χρησιμοποιώντας το σχετικό ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη) ή ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού έργου). Σε αυτή την περίπτωση τα υπόλοιπα στοιχεία του εργοδότη θα συμπληρωθούν αυτόματα. Σε κάθε περίπτωση, εάν υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες, ο εργαζόμενος μπορεί να υποβάλλει την καταγγελία του εγγράφως στο ΠΕΚΑ που έχει τη χωρική αρμοδιότητα ελέγχου του τόπου απασχόλησής του. Διευκρινίζεται ότι η καταγγελία για μη καταβολή δεδουλευμένων υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας κι όχι στον e-ΕΦΚΑ.
Οδηγός e-ΕΦΚΑ για την ηλεκτρονική υπηρεσία «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης»-Ερωτήσεις και απαντήσεις
Ο e-ΕΦΚΑ εξέδωσε έναν οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις για την «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης». Αναλυτικά:
1. Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω προκειμένου να υποβάλλω καταγγελία λόγω μη ή ελλιπούς ασφάλισής μου;
2. Ποιο είναι το αρμόδιο ΠΕΚΑ που θα διεκπεραιώσει την καταγγελία μου;
Είτε υποβάλλετε καταγγελία μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, είτε εγγράφως, αρμόδιο ΠΕΚΑ για την εξέταση της καταγγελίας σας είναι αυτό στο οποίο ανήκει η αρμοδιότητα ελέγχου του τόπου απασχόλησής σας.
3. Υπάρχει προθεσμία για την υποβολή καταγγελίας λόγω μη ή ελλιπούς ασφάλισής μου;
Για να θεωρηθεί εμπρόθεσμη μία Καταγγελία – Δήλωση Απασχόλησης για την ασφαλιστική σας τακτοποίηση, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως 12 μήνες από την αποχώρηση ή την απόλυσή σας από τον εργοδότη. Σε αντίθετη περίπτωση, η υποβολή θεωρείται εκπρόθεσμη και δύναται να απορριφθεί για τυπικούς λόγους από το Φορέα.
4. Με ποιους κωδικούς γίνεται η είσοδος στην υπηρεσία «Καταγγελία εργαζόμενου –Δήλωση απασχόλησης»;
Η είσοδος στη συγκεκριμένη υπηρεσία γίνεται είτε με κωδικούς TAXISNET. Στη συνέχεια θα χρειαστείτε και το ΑΜΚΑ σας.
5. Ποια στοιχεία του εργοδότη είναι απαραίτητα για την υποβολή καταγγελίας – δήλωσης απασχόλησης;
Για να υποβάλλετε καταγγελία κατά επιχείρησης θα πρέπει να γνωρίζετε το ΑΦΜ της, ενώ αν η καταγγελία σας αφορά σε οικοδομοτεχνικό έργο θα πρέπει να γνωρίζετε το ονοματεπώνυμο / επωνυμία του ιδιοκτήτη / ανάδοχου εργολάβου και την ακριβή διεύθυνση του έργου.
Επιπλέον, για δική σας διευκόλυνση μπορείτε να υποβάλλετε καταγγελία χρησιμοποιώντας το σχετικό ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη) ή ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού έργου). Σε αυτή την περίπτωση τα υπόλοιπα στοιχεία του εργοδότη θα συμπληρωθούν αυτόματα.