Διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS: Η τελική προθεσμία – Πώς θα «κόβονται» αποδείξεις

Ακόμη λίγες ημέρες προθεσμία έχουν χιλιάδες επαγγελματίες για να προχωρήσουν στην αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών, προκειμένου αυτές να συνδεθούν με τα POS: Μετά τις απαιτούμενες παρεμβάσεις, ταμειακές και POS δεν θα λειτουργούν αυτόνομα στις συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες, αλλά ως «κλειστό κύκλωμα», σύμφωνα με το enikonomia.gr Δηλαδή, για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Το ποσό θα βγαίνει απευθείας από την ταμειακή μηχανή και από εκεί θα δίνεται επιλογή στο POS να εκδώσει την απόδειξη.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Περιθώριο έως τις 30 Ιουνίου του 2023 έχουν οι επιχειρήσεις -μετά τις σχετικές εντολές της ΑΑΔΕ- προκειμένου να προχωρήσουν στην αναβάθμιση των ταμειακών τους μηχανών, εφόσον έχουν κύκλο εργασιών έως και 100.000 ευρώ. Ενώ, έως και την 31η Ιουλίου θα πρέπει να έχουν αναβαθμίσει τον εξοπλισμό τους οι επιχειρήσεις που ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ.

 Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα διασύνδεσης ταμειακών – POS

 Πρόκειται για το βήμα που πρέπει να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις για να μπορέσει να γίνει η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, κάτι που πλέον είναι υποχρεωτικό, σύμφωνα με απόφαση του διοικητική της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, με την οποία καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις που χρειάζεται να πληρούν περίπου 300.000 εν λειτουργία Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές (ΦΤΜ) και ΑΔΗΜΕ (Αυτόνομες Δημοσιονομικές Μονάδες Επεξεργασίας).

Πρέπει να διευκρινιστεί πως με το νέο σύστημα, το οποίο θα λειτουργεί ως ένα κλειστό κύκλωμα, οι ταμειακές και τα POS δεν θα λειτουργούν αυτόνομα στις συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες.

Δηλαδή, για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Το ποσό θα βγαίνει απευθείας από την ταμειακή μηχανή και από εκεί θα δίνεται επιλογή στο POS να εκδώσει την απόδειξη.

Εκτιμάται ότι εντός του 2023 το σύστημα θα λειτουργεί σε όλο το εύρος της οικονομίας, με σκοπό να περιορίσει την φοροδιαφυγή και ταυτόχρονα να διευρύνει την φορολογική βάση.

Όπως μάλιστα προβλέπει σχετική ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών στο εξής όποιος εντοπίζεται να μην αποδίδει ΦΠΑ θα πληρώνει βαρύτατα πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν και τις 50.000 ευρώ.

Πώς θα «κόβονται» οι αποδείξεις και θα εκτελούνται οι συναλλαγές με το νέο σύστημα 

Ποια είναι όμως τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθεί ο κάθε επαγγελματίας με την υιοθέτηση του νέου συστήματος και πως θα εξελίσσεται η νέα διαδικασία;

  • Η συναλλαγή αρχίζει από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις εξελιγμένες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.
  • Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στην ταμειακή μηχανή τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τη σε αναμονή του αποτελέσματος.
  • Το POS συνδέεται στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε: α) online έγκριση ή β) offline έγκριση ή γ) απόρριψη offline ή δ) διακοπή της συναλλαγής.
  • Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στην ταμειακή με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (αριθμός συναλλαγής, κωδικός έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από την ταμειακή.
  • Η ταμειακή μηχανή (ΦΗΜ) επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιονδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, τότε το EFT/POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον φορολογικό μηχανισμό.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ