Κόντρα ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ για τα παράπονα των επιβατών

Κόντρα ξέσπασε μεταξύ της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ,που είναι υπεύθυνη για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, και του κρατικού ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη για τις σιδηροδρομικές υποδομές, με αφορμή τα παράπονα επιβατών.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέρριψε ευθύνες στον ΟΣΕ, “που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και ασφάλεια των σταθμών”.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία που ελέγχεται από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), αναφέρει ότι «είναι ενήμερη για την κατάσταση αυτή -τόσο από αυτοψίες που η ίδια συστηματικά διενεργεί, όσο και από παράπονα των επιβατών της- και έχει επανειλημμένα απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και ασφάλεια των σταθμών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες», προσθέτοντας: «Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί για τη βελτίωση των υποδομών αυτών».

Η κατάσταση αυτή, σημειώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «έχει ως συνέπεια, την ταλαιπωρία των επιβατών που επιλέγουν να μετακινηθούν με το τραίνο, ταυτόχρονα όμως πλήττεται και η εικόνα του σιδηροδρόμου, μια εικόνα που δεν βελτιώνεται μόνο με γρήγορα τρένα, αλλά απαιτεί και την αξιοπρεπή και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά».

Η απάντηση του ΟΣΕ

Άμεση ήταν η απάντηση του ΟΣΕ, ο οποίος με ανακοίνωσή του παραπέμπει στην έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), σημειώνοντας ότι οι δύο βασικότερες αιτίες παραπόνων των επιβατών αφορούν στη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ.

Αφορούν, όπως αναφέρει, τις υπηρεσίες, την κατάσταση του τροχαίου υλικού, την τιμολόγηση μέσα στις αμαξοστοιχίες, τα δρομολόγια και όχι στους σταθμούς του δικτύου.

Παραδέχεται πάντως, ότι η κατάσταση των υποδομών βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, ως αποτέλεσμα των επιβαρύνσεων που αναγκαστικά προκαλούνται από την υλοποίηση νέων και σημαντικών έργων, τα οποία και ολοκληρώνονται με ρυθμούς παράδοσης που χαρακτηρίζονται ραγδαίοι, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επικρατούσε μέχρι το 2014.

Επίσης, επισημαίνει ότι με απόφαση της ελληνικής πολιτείας ο ΟΣΕ επιβαρύνθηκε με συνολική ζημία άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης εταιρείας παροχής σιδηροδρομικού έργου.

«Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ήδη από το 2008 συμπαρέσυρε και ολόκληρο το προσωπικό διαχείρισης σταθμών που ήταν διαθέσιμο στον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα τη διαρκή και μόνιμη υποστελέχωσή του, μέχρι σήμερα» δηλώνει ο ΟΣΕ.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ