Αποκλειστικές φωτογραφίες από τους «Ψιθύρους» λίγο πριν απ’ την πρεμιέρα τους

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Ξεκινούν αύριο Παρασκευή οι παραστάσεις των «Ψιθύρων» της Λίλλιαν Χέλλμαν στο θέατρο «Αθηνών» και το enikos.gr εξασφάλισε αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό από την φιλόδοξη δουλειά που δίνει μια πρώτη… γεύση στο εξαιρετικό σκηνικό της. Στην όγδοη παραγωγή της η Εταιρεία Θεάτρου Υπερίων παρουσιάζει το πολύκροτο ντοκουμέντο της Λίλλιαν Χέλλμαν «Ψίθυροι» σε σκηνοθεσία του καίριου Αλέξανδρου Κοέν με πρωταγωνιστές τους εξαίρετους Μαρίνα Ψάλτη, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Βάνα Παρθενιάδου, Δημήτρη Γκουτζαμάνη, Βασιλική Κωστοπούλου και το φωνητικό σύνολο chόrεs.

Άραγε τι θα συνέβαινε, αν στη Σκωτία του 1810 ένα νεαρό κορίτσι ισχυριζόταν πως μες στη νύχτα, κάθε νύχτα, έβλεπε τις δυο δασκάλες του μαζί στο κρεβάτι –όχι απλώς να φιλιούνται και να χαϊδεύονται, αλλά και να κινούνται σαν να συνευρίσκονται ερωτικά;

Άραγε θα το πίστευαν; Και, αν το πίστευαν, τι θα πάθαιναν οι δυο δασκάλες;

Η Μαριάν και η Τζέην είναι συνιδιοκτήτριες ενός σχολείου θηλέων. Η Τζέην είναι αρραβωνιασμένη με τον Τζόζεφ, έναν νεαρό γιατρό. Όταν τα οικονομικά του σχολείου επιτέλους αρχίζουν ν’ ανθίζουν, το ζευγάρι αποφασίζει να παντρευτεί – πράγμα που κάνει τη Μαριάν να ζηλέψει. Μια κακομαθημένη μαθήτρια του σχολείου, που θέλει να εκδικηθεί τις δασκάλες επειδή τιμωρήθηκε για κάποια αταξία, διαδίδει ένα βαρύ ψέμα: πως τάχα οι δυο γυναίκες διατηρούν μεταξύ τους κρυφό δεσμό. Οι φήμες μεταδίδονται από στόμα σε στόμα, το σχολείο χάνει τις μαθήτριές του και η επιχείρηση κλείνει.

Γραμμένο το 1934 το έργο αποτέλεσε μέγιστο σκάνδαλο για την Αμερική και –παρά τις διθυραμβικές κριτικές του– δεν ξαναπαρουσιάστηκε ποτέ έως το 1961, που βγήκε στους κινηματογράφους.

Η παράσταση χρησιμοποιεί ως βάση της το θεατρικό κείμενο της Χέλλμαν, αλλά το εμπλουτίζει σημαντικά με τις καταγραφές του πραγματικού γεγονότος που την ενέπνευσε. Το φόντο της Σκωτίας του 1810, τα πρακτικά της αληθινής δίκης, αστυνομικές αναφορές, διηγήσεις μαρτύρων, υλικό από τον τύπο της εποχής: όλα αυτά συνθέτουν το σώμα της παράστασης που θα μετατοπίσει χρονικά το έργο της Χέλλμαν από το 1934… πίσω στο 1810.

Μετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν διεύθυνση φωνητικού συνόλου: Μαρίνα Σάττι

κινησιολογία: Φρόσω Κορρού, σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης, κοστούμια: Celebrity Skin

φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου, μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης, μουσική διδασκαλία: Ελένη Ποζατζίδου

δραματολόγος: Κατερίνα Διακουμοπούλου

βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλεία Κανάκη

βοηθός σκηνογράφου: Θεανώ Βάχλα

Διεύθυνση παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης

Από 3 Μαΐου και για 20 παραστάσεις κάθε Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21.15

και Κυριακή στις 20.15 στο θέατρο Αθηνών

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ