• Αθήνα10°CΥψηλή:24°C
    Χαμηλή:20°C
  • Θεσ/νίκη11°CΥψηλή:24°C
    Χαμηλή:16°C
  • Πάτρα14°CΥψηλή:24°C
    Χαμηλή:17°C
  • Ηράκλειο17°CΥψηλή:26°C
    Χαμηλή:19°C
  • Λάρισα7°CΥψηλή:26°C
    Χαμηλή:14°C

Κάτι λείπει από το "κάδρο"

Πρώτη καταχώρηση: 06/10/2013 - 18:46

Τελευταία δημοσίευση: 08/10/2013 04:41Ο Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko

Κάτι λείπει από το κάδρο



Παρατήρηση πρώτη: To 1923 εκδηλώθηκε στο Μόναχο το λεγόμενο «πραξικόπημα της μπυραρίας». Ο Χίτλερ συνελήφθη αλλά παρότι οι νόμοι της (αστικής κοινοβουλευτικής) Δημοκρατίας της Βαϊμάρης προέβλεπαν ακόμα και την ποινή του θανάτου για το έγκλημά του, έμεινε στη φυλακή – σε υπερπολυτελές κελί - μόλις 8 μήνες, πλήρωσε 500 μάρκα πρόστιμο, και αφέθηκε ελεύθερος. Δέκα χρόνια αργότερα και αφού είχε αξιοποιήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες της (αστικής κοινοβουλευτικής) Δημοκρατίας της Βαιμάρης, ο Χίτλερ διορίστηκε Καγκελάριος.

Αν η ιστορική γνώση παρέχει στοιχειώδη πολιτική επίγνωση, τότε το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι: η αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία κάθε άλλο παρά αποτελεί αδιαπέραστη ασφαλιστική δικλείδα απέναντι στον φασισμό.

Μήπως υπερβάλουμε;

Αντί άλλης απόδειξης ας ανατρέξουμε (και) στα καθ’ ημάς: Πριν φτάσουμε στην «4η Αυγούστου» και στην κήρυξη της φασιστικής μεταξικής δικτατορίας είχε προηγηθεί η 16η Απρίλη του 1936. Τότε τα δυο μεγάλα κόμματα, το Λαϊκό κόμμα (σ.σ.: σαν να λέμε η «Νέα Δημοκρατία» της εποχής...) και το κόμμα των Φιλελευθέρων (σ.σ.: σαν να λέμε το «ΠΑΣΟΚ» της εποχής...), συνέπραξαν. Εφαρμόζοντας όλους τους τύπους της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας διόρισαν πρωθυπουργό τον φασίστα Μεταξά που δεν διέθετε στη Βουλή παρά μόλις 7 βουλευτές. Κάπως έτσι οικοδομήθηκε το κράτος της «4ης Αυγούστου» που ο ίδιος ο Μεταξάς το περιγράφει στα ημερολόγιά του ως εξής:

«Η Ελλάδα έγινε ένα Κράτος αντικομμουνιστικό, Κράτος αντικοινοβουλευτικό, Κράτος ολοκληρωτικό...».

 Ο φασίστας Μεταξάς δέχεται τους ναζιστικούς χαιρετισμούς των ομοϊδεατών του.


Παρατήρηση δεύτερη: Στον αγγελικά πλασμένο καπιταλιστικό κόσμο μας 737 πολυεθνικά μονοπώλια κατέχουν το 80% του παγκόσμιου πλούτου.  Εντούτοις ο Λένιν, εκατό σχεδόν χρόνια από την διαπίστωσή του ότι ο καπιταλισμός έχει περάσει στο ιμπεριαλιστικό του στάδιο, δηλαδή στην πλήρη επικράτηση του μονοπωλίου στην οικονομία, δεν έχει κληθεί ακόμα για να παραλάβει το… Νόμπελ Οικονομίας.

Μήπως υπερβάλουμε;

Αν η πρόταση να αποδοθεί στον Λένιν το Νόμπελ είναι υπερβολική, πάντως δεν έχει διατυπωθεί από εμάς. Πρωτοδιατυπώθηκε  το 2010. Και  μάλιστα διατυπώθηκε από κάποιον πέραν πάσης υποψίας  για ενδεχόμενη ροπή του προς τον «μπολσεβικισμό»:  Από τον Πολ Κρεγκ Ρόμπερτς, τον υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ επί Ρόναλντ Ρήγκαν…

Παρατήρηση τρίτη:  Ο φασισμός ως συγκροτημένη πολιτική έκφραση έχει ιστορικά προσδιορισμένο χώρο και χρόνο γέννησης: Γεννιέται ακριβώς στο έδαφος  του μονοπωλιακού καπιταλισμού.  Ως λίπασμα,  δε, για την ανάπτυξη του φασισμού λειτουργούν οι κρίσεις του καπιταλισμού.

Θα πει κάποιος από τους «ευφυείς» θιασώτες της θεωρίας των «δυο άκρων»: Μα και  ο κομμουνισμός  στο έδαφος του καπιταλισμού γεννιέται. Πράγματι. Με μια «μικρή» διαφορά: το σύστημα των μονοπωλίων, στην περίπτωση του κομμουνισμού, γεννάει την άρνηση  του καπιταλισμού. Στην περίπτωση του φασισμού, το σύστημα των μονοπωλίων,  γεννάει ένα τέρας με το οποίο ο καπιταλισμός – υπό όρους και προϋποθέσεις - ταυτίζεται.

Μήπως υπερβάλουμε;

Δεν υπάρχει πιο ισχυρή (για την ακρίβεια: αδιάσειστη) απόδειξη για τις σχέσεις του καπιταλισμού με τον φασισμό, που αναπτύσσονται στο έδαφος ή στο υπέδαφος και της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, από τις ίδιες τις σχέσεις ανάμεσα στο φασισμό και στα (οικονομικά και πολιτικά κυρίαρχα στο καπιταλιστικό σύστημα) μονοπώλια.

 

Ο H.Ford εν έτη 1938 γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του λαμβάνοντας το παράσημο του ναζιστικού μεγαλόσταυρου, η ύψιστη διάκριση του ναζιστικού Γ’Ράιχ προς μη Γερμανό πολίτη.


Για παράδειγμα:

  • Η «Ζήμενς»  του Χριστοφοράκου είναι  η ίδια «Ζήμενς»  που με πρόταση και χρηματοδότηση του επικεφαλής της  στην Αθήνα συγκροτήθηκαν επί του γερμανοντυμένου «πρωθυπουργού» Ράλλη τα Τάγματα Ασφαλείας το 1943.
  • Η  «Ντόιτσε Μπανκ» της Μέρκελ και του Σόιμπλε είναι η ίδια «Ντόιτσε Μπανκ»  που χρηματοδότησε τη δημιουργία και λειτουργία των ναζιστικών φούρνων του Άουσβιτς.
  • Η «Κρουπ» των διαλυμένων ναυπηγείων του Σκαραμαγκά και των 670 θυγατρικών ανά τον κόσμο είναι η ίδια «Κρουπ»  που τροφοδοτούσε όλη την πολεμική μηχανή του Χίτλερ  και που ο πρόεδρος των Γερμανών βιομηχάνων, ο κύριος Κρουπ έλεγε  το 1934:  «Ο Εθνικοσοσιαλισμός  απελευθέρωσε τον Γερμανό εργάτη από τη μέγγενη ενός δόγματος (σ.σ. του κομμουνιστικού δόγματος) που ήταν βασικά εχθρικό τόσο για τον εργοδότη όσο και για τον εργαζόμενο. Ο Αδόλφος Χίτλερ επέστρεψε τον εργάτη στο έθνος του. Τον μετέτρεψε σε πειθαρχημένο στρατιώτη της εργασίας και συνεπώς σύντροφό μας (σ.σ. σύντροφο των βιομηχάνων)».
  • Είναι η «Φαρμπεν»  που το βιομηχανικό συγκρότημα της κατασκευάστηκε από κρατούμενους του Αουσβιτς . Είναι η «Φάρμπεν»  που κατασκεύασε το Zyklon B, το αέριο που χρησιμοποιήθηκε στα ναζιστικά κρεματόρια.  Η «Φάρμπεν» σήμερα κυκλοφορεί με άλλο όνομα. Τη λένε «Μπάγερ». 
  • Είναι η «ΙΒΜ» που μηχανοργάνωσε τα  78 ναζιστικά στρατόπεδα εξόντωσης και που ο πρόεδρός της, ο  T. Watson τιμήθηκε για τις «υπηρεσίες» τους στο Γ’ Ράιχ με το μετάλλιο του Μεγάλου Σταυρού της Γερμανικής Τάξης του Αετού, το 1937.
  • Είναι η «ITT» που σχεδίασε τις βόμβες «Wulfs» του χιτλερικού στρατού.
  • Είναι η «General  Motors» που κατασκεύασε χιλιάδες θωρακισμένα αυτοκίνητα, φορτηγά και τανκς για τον γερμανικό στρατό.
  • Είναι η «Ford» εκείνη που κατασκεύασε για λογαριασμό του Χίτλερ τα μισά σχεδόν φορτηγά της Βέρμαχτ και  που ο πρόεδρός της,  ο κύριος H.Ford, τιμήθηκε για τις «υπηρεσίες» του στο Γ’ Ράιχ με το μετάλλιο του Μεγάλου Σταυρού της Γερμανικής Τάξης του Αετού, το 1938.

Ο κατάλογος είναι μακρύς. Όπως και τα απαλλακτικά βουλεύματα. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο κανένα μονοπώλιο και κανένα στέλεχος εταιρειών από τις χώρες των δυτικών Συμμάχων δεν τιμωρήθηκε για τις σχέσεις του με τον Ναζισμό. Τα αδικήματά τους παραγράφηκαν. Φρόντισε ο κύριος John McCloy.  Ηταν ο Υπατος Αρμοστής των ΗΠΑ στη Γερμανία μετά τον πόλεμο. Αλλά βασικά ο κύριος  McCloy  ήταν τραπεζίτης. Από το 1947  ήταν ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας. Πιο πριν ως νομικός εκπροσωπούσε τα συμφέροντα των επιχειρήσεων «Ροκφέλερ» και της Τράπεζας  «Chase Manhattan». 

 

 Ο πρόεδρος της IBM T. Watson με τον Χίτλερ, λίγο πριν από την παρασημοφόρησή του από τους ναζί, το 1937.


Παρατήρηση τέταρτη:  Το κάδρο της «χρυσαυγειάδας» θα παραμείνει μισό, όπως και κάθε δήθεν «αντιφασιστικό» κάδρο, από το οποίο θα απουσιάζουν εκείνοι  που στέκονται δίπλα, πίσω και κυρίως πάνω από τους φασίστες και από τους ναζί. 

Και που για να εντοπιστούν, για να πολεμηθούν  και να ξεριζωθούν ο Μπρεχτ επέμενε ήδη από τη δεκαετία του ’30: «... ο φασισμός δεν μπορεί να πολεμηθεί παρά σαν καπιταλισμός  στην πιο ωμή και καταπιεστική του μορφή, σαν ο πιο θρασύς κι ο πιο δόλιος καπιταλισμός» 

 

email: mpog@enikos.gr

εκτύπωση

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο ή δεν έχεις συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, αποθήκευσε τους τηλεφωνικούς αριθμούς του enikos.gr και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμά σου για να καταγγείλλεις, να πεις την άποψή σου ή και για να δείξεις αυτό που θέλεις.

Tηλ. 6944 05 05 05 και 6944 06 06 06

Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με το enikos.gr:

 

e-mail: info@enikos.gr

Tηλ: 210 87 88 006-007-008

Fax: 210 87 88 200

Γράψε κι εσύ το δικό σου σχόλιο:

όνομα
e-mail
σχόλιο
 
*

To όνομα είναι υποχρεωτικό πεδίο. Το e-mail δεν θα εμφανίζεται.
To σχόλιο σας θα εμφανιστεί στο site με μια μικρή καθυστέρηση.
Η δημοσίευση του σχολίου σας θα ολοκληρωθεί μόλις επιβεβαιώσετε ότι εσείς είστε ο σχολιαστής, μέσα από το email σας.

Σχόλια (146)
  • NinaΚυριακή 10 Νοεμβρίου 2013, 23:18
    Πάντα επίκαιρος!!Καλώς ήρθατε στον ενικό!!
  • Γιώργος Γκ.Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013, 17:20
    Καλώς όρισες !!!!!!!
  • AθανασίαΠαρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013, 14:43
    @ΦΔ
    To προανέφερε η Mirka στην οποία και είπα οτι μου έκανε εντύπωση, επίσης να σου πω οτι δεν αναφέρθηκα σε Ορχήστρα αλλά στο solo του καθενός!
  • ΦΔΠαρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013, 13:59
    Για Αθανασία
    1. Δεν είπε κανείς ότι αν κάποιος δεν είναι κομμουνιστής δεν μπορεί να γράφει εξαιρετικά πράγματα. 2. Ο τρόπος που γράφει είναι προσωπικός. Η λογική που διέπει τα γραφόμενα- δεν είναι προσωπικός και έχει άμεση σχέση με την ιδεολογία του αρθρογράφου 3. Περί οργάνων: Θες να μάθεις πως είναι μια ορχήστρα αν της λείπουν τα κρουστά; Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πάνω σε τι βαράς παλαμάκια όταν ακούς ένα μουσικό κομμάτι; Ρώτα κάποιον μουσικό να σου πει την σχέση αρμονίας και ρυθμού.
  • AθανασίαΠαρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013, 12:52
    @Mirka
    Μου κάνει εντύπωση το συμπέρασμα σου "Ο Νίκος ο Μπογιόπουλος γράφει και λέει εξαιρετικά πράγματα, γιατί είναι κομμουνιστής, μέλος του ΚΚΕ"
    Δηλαδή κάποιος που δεν ανήκει στο ΚΚΕ θα ήταν αδύνατο να λέει εξαιρετικά πράγματα!! Θεωρώ τον Μπογιόπουλο χαρισματικό στο λόγο του, ασχετα αν συμφωνω η διαφωνώ ενίοτε, αλλά το ίδο είναι να ακούς τον Μπογιόπουλο, το ίδιο είναι να ακούς τον Κουτσούμπα?
    είναι σαν να ακούς βιολί σε σύγκριση με ταμπούρλο. Εχει σημασία ο ήχος ασχετα αν παίζουν το ιδιο κομμάτι
  • Δημήτρης ΒουχάραςΠέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013, 19:34
    Όντως "κατι λείπει από το "κάδρο" " , αλλά και Κάτι λείπει από το Άρθρο του Μπογιόπουλου , ή το άρθρο είναι σε παράκρουση στη Συγκριτική των ιστορικών οικονομικοπολιτικών Δεδομένων.
    Ο Ναζισμός στη Γερμανία ενισχύθηκε οικονομικά από τα γνωστά Konzern που αναφέρει και το άρθρο , όπως και ο Φασισμός στη Νότια Ευρώπη (Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία) την ίδια πάνω-κάτω περίοδο προοργανώθηκε σχεδιασμένα (ελεύθερο πάσσο για τη Γερμανία) , για επιβολή των επεκτατικών σχεδίων των μονοπωλίων, ιδιαίτερα στη Β. Αφρική (λεγ. ενεργειακοί πόροι) , αλλά και το τσάκισμα της ΕΣΣΔ.
    Το γεγονός της χρηματοδότησης της Χ.Α. από "κάποιους" , που μπορεί να είναι από Έλληνες Φτωχομπινεδοκαπιταλιστές έως και Μυστικές Υπηρεσίες σε τί θα απέβλεπε ;
    Εφόσον θα 'ταν σουρεάλ να πιστεύουμε, όπως και οι Χρυσαυγίτες, ότι η Ελλάς θα γινόταν υπερδύναμη , καλά θα 'ταν τουλάχιστον να ξέρουμε για ποιό παρακράτος δούλεψε ή και θα συνεχίσει να δουλεύει η Χ. Α. ή άλλες συγγενείς φασιστικές οργανώσεις .
    Ειδ' άλλως , θα τα βάλλουμε όλα στο ίδιο σακί της "καπιταλιστικής μοίρας", αλά ΚΚΕ , χωρίς να μάθουμε ποτέ το "πως , το γιατί, κι' από ποιούς" !

    Το ότι υπήρξε χρηματοδότηση , καμιά αμφιβολία ..... Όπως επίσης αμφιβάλλω αν ποτέ αυτό το "κάδρο" αποκαλυφθεί .....
  • ΠανοςΠέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013, 18:44
    συντροφε καλη αρχη και καλη δυναμη,

    τα εκτος θεματος σχολια οπως του "tilemaxosellas" που εκτος των αλλων ειναι και σιχαμερα θα επρεπε να μην δημοσιευονται.

    φιλικα, Πανος
  • evmenis kardianosΠέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013, 12:54
    Σύντροφε να έχεις δύναμη γιατί θα την χρειαστείς στην επίθεση "φιλίας" που δέχεσαι. Από σήμερα θα αναζητούμε την φωνή αναγκαστικά και στο eniko.Το διαμάντι δεν φοβάται τον βούρκο και την φτήνια γιατί και εκεί η λάμψη του είναι εκτυφλωτική. Είσαι από τους καλύτερους κομιστές της αλήθειας μας, κράτα ψηλά τα λάβαρα του αγώνα.
  • ΘεμιστοκλήςΤετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013, 17:22
    Θεωρεία επισκόπου και καρδία Μυλωνα λένε στο χωριό μου.Όλα όσα γράφει το τέως στέλεχος του ΚΚΕ είναι γνωστά σε όους γνωρίζουν ελάχιστη ιστορία.Η φωτογραφία με τους σκαπανείς του Μεταξά μήπως μπορεί να διερευνηθεί για να δούμε πόσα παιδάκια της ΕΟΝ έγιναν Αετόπουλα της ΕΠΟΝ.Δεν προσεκόμισε ΓΛΑΥΚΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΘΗΝΑΣ .Ας μας πεί πάντως και κανένα Έλληνα πολιτικό υμνητή του Μουσολλίνι , ας μας πεί ποιός ήταν ο πρώτος Ελληνας Εθνικοσοσιαλιστής γιατί και αυτού η οικογένεια έχει ηρωποιηθεί. Το ευχάριστο είναι ότι επιτέλους θα υπάρχει μία στήλη για πολτική αντιπαράθεση.Το ερώτημα γιατί παρελθοντολογία μήπως υπήρχε φόβος ότι θα μας έπειθε ο πολιτικός λόγος του Λαγού ή του Παπά ;Φυσικά και όχι .Δεν θα ήταν καλλίτερο να μας έλεγε γιατί στην χειρότερη κρίση απο Υπάρξεως Ελληνικού Κράτους, αυτή η ομάδα που δεν είχε θέση πολιτική, οικονομικη.καμμία υπόσχεση για κάτι, έστω για την τιμωρία της αλητείας που μας οδήγησε ως εδω και όμως τα ποσοστά τους ανέβαιναν ώστε κάποια στιγμή να έχουν καβαλλήσει την Ν.Δ. Τι ήταν αυτό που έκανε τον εργάτη, τον συνταξιούχο στο Πέραμα να δηλώνει θα ψηφίσω τον Λαγό; Αυτό είναι το πρόβλημα.Δεν νομίζω ότι υπάρχει γονιός που θα ήθελε τον Λαγό για γαμπρό του; Σαυτά τα ερωτήματα και στην μέχρι τώρα ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ στάση του κόμματος που σε μισθοδοτούσε θέλουμε απάντηση.Θεωρείς τίτλο τιμής το Ευχαριστώ το ΠΑΜΕ του Γεωργιάδη όταν οι αγανακτισμένοι κατέκλυζαν την πλατεία ;Η το ρηθέν παρά της Αλέκας και να κλεισουμε φυλακή τον Παπαπνδρέου μήπως θα μεγαλώσει σύνταξη. Καλή αρχή και καλή αντιπαράθεση .Αλήθεια αν μπορείς γράψε ποιά ήταν η αποζημείωση για νατην συγκρίνω με τα 504.000 του Καψή .Ξ'ερω ότι ήταν ψίχουλα .
  • ΣωτήρηςΤετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013, 17:01
    Φίλε Νίκο, εύχομαι η γραφίδα σου να ανάψει την πρώτη σπίθα για ξεσηκωμό του λαού ώστε να αποτινάξη το ζυγό των βαρβάρων που προσπαθούν με ότι τρόπο μπορουν να μας αφανίσουν σα γένος και να πάρουν τον πλούτο της Πατρίδας μας. Πάντα να είσαι καυστικός στα άρθρα σου...
  • Ευγενία ΤριανταφύλλουΤετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013, 12:18
    Νίκο καλή αρχή και καλούς αγώνες. Οι κομμουνιστές αποδεικνύουν ότι είναι κομμουνιστές κάθε μέρα με τις πράξεις τους όπου και αν βρίσκονται.
  • MirkaΤετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013, 11:56
    Ο Νίκος ο Μπογιόπουλος γράφει και λέει εξαιρετικά πράγματα, γιατί είναι κομμουνιστής, μέλος του ΚΚΕ. Αυτά που γράφει στο σημερινό του άρθρο τα έχει δημοσιεύσει πάρα πολλές φορές ο Ριζοσπάστης. Πολύ νωρίτερα από την ανακάλυψη από την πλειοψηφία της Χ.Α. Για του λόγου το αληθές διαβάστε εδώ ένα δημοσίευμα του Ριζοσπάστη του 2003!

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=1616706&pu blDate=

    Λέτε ότι θαυμάζετε το Μπογιόπουλο, ενώ ο Μπογιόπουλος γράφει και λέει ό, τι λέει το ΚΚΕ. Στο βιβλίο του "είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε" γράφει ό, τι ακριβώς έγραψε ο Μαρξ. Από τη μια, λοιπόν, θαυμάζετε το Μπογιόπουλο, ενώ από την άλλη μισείτε και λοιδορείτε αυτό που έκανε το Μπογιόπουλο και κάθε Μπογιόπουλο αυτό που είναι, δηλαδή την κομμουνιστική ιδεολογία και το κομμουνιστικό κόμμα. Λίγο σχιζοφρενικό αυτό!

    ΥΓ: Καλή αρχή κι από μένα!
  • ΜαριαΤετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013, 10:15
    @ποιμενας
    απορω γιατι απορεις...ποτε η ηγεσια του ΚΚΕ ειδε, ακουσε και καταλαβε? η αρτηριοσκληρωση χτυπησε το κομμα απο τα γενοφασκια του και συνεχιζεται μεχρι τα λοισθια του...
    Η σπουδαιοτερη ουμανιστικη φιλεργατικη δικαιη πολιτικη θεωρια απαξιωνεται απο την ελλειψη ικανου, ανοιχτομυαλου, ευπροσαρμοστου στα νεα δεδομενα ηγετη που θα την αναδειξει μεσα στην αστικη δημοκρατια...κριμα για ολους εμας που καποτε ειμασταν "ρομαντικοι".
  • faniΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 22:19
    Εξαιρετικό , κατατοπιστικό και συνάμα διδακτικό το άρθρο...
  • perverted hegelianΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 22:03
    @ bonbon

    OK, φυσικά υπάρχουν εθνικά συμφέροντα, αλλά η πρόσφατη μνημονιακή πικρή εμπειρία της Ελλάδας δείχνει ότι όταν η ελίτ (πλουτοκρατία, οι κατά καραμανλή "νταβαντζήδες", άρχουσα τάξη, οπως θέλεις πέστο) δεν συμφωνεί, αυτά πάνε περίπατο.
    Συμφωνώ επίσης ότι κάτω από τον "προλεταρικό διεθνισμό" κρυβόταν μπολικος ρώσικος εθνικισμός αλλά θα δεχόμουνα πλήρως το σκεπτικό σου αν ο Μεταξας δεν είχε εκφράσει σε ανύποτο χρόνο την πίστη του στην αγγλοκρατία ή αν η μόνη στιγμή που το ΒΗΜΑ έγραψε "η ελλάδα δεν ειναι προτερκοράτο" δεν ήταν όταν πήγαν να βάλουν χέρι στην ελιτ.

    Ο φασισμός όπως και ο νεοφιλελευθερισμός βασίζονται κατά μεγάλο μέρος σε μια απαισιόδοξη θεώρηση των κοινωνικών αρετών του ατόμου που είναι σε μεγάλο βαθμό δικαιολογημένη.
  • Σ.Π.Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 11:55
    Τα σχόλια θυμίζουν "εκλογές" στο "Σιδηρούν Παραπέτασμα".

    --- Εχω διαβάσει πολύ καλλίτερα άρθρα του κ. Μπογιόπουλου στον "Ρίζο".
    --- Το βιβλίο του είναι πολύ καλογραμμένο & διαφωτιστικό.

    --- Το παρόν άρθρο του, και δή γιά ξεκίνημα αρθρογραφίας σε ένα σύγχρονο μέσον, θα το εχαρακτήριζα μετριώτατο.

    Είμαι ΒΕΒΑΙΟΣ ότι μπορεί πολύ καλλίτερα.

    Τέλος πάντων, καλή αρχή.
  • bonbonΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 11:53
    @ perverted hegelian
    Μην κάνεις τον κουτό. Το θέμα δεν είναι αν προτίμησε ο Λένιν την ειρήνη, αλλά ποιοι βολεύονταν και τον χρησιμοποίησαν για την "ειρήνη". Διότι ως γνωστόν μόνο ειρήνη δεν κυριάρχησε στην προσπάθεια επιβολής του νέου καθεστώτος. Στην πραγματικότητα ο Λένιν καθιέρωσε την αρχή της καιροσκοπικής εκμετάλλευσης της εμπόλεμης κατάστασης και της παρεπόμενης εσωτερικής ανωμαλίας για βίαιη αρπαγή της εξουσίας. Τακτική που και το δικό μας ΚΚΕ ακολούθησε κατά τη γερμανική κατοχή και που αν δεν κάνω λάθος, ενέκρινε στο τελευταίο συνέδριό του να ακολουθήσει στο μέλλον σε ανάλογες συνθήκες, αδιαφορώντας για τον εξωτερικό εχθρό και τις εθνικές απώλειες και δίνοντας έμφαση στην επίθεση του προλεταριάτου ντόπιου και λαθρομεταναστευτικού, "ενάντια στην αστική τάξη".
    Η αδιαφορία για τα εθνκά συμφέροντα και η έμφαση αποκλειστικά στα κομματικά, εξηγεί όχι μόνο τη στάση του ΚΚΕ στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, αλλά και την προσχηματική "εθνική αντίσταση", που ευαισθητοποιήθηκε μετά την εμπλοκή στον πόλεμο της ΕΣΣΔ και αποσκοπούσε στην απασχόληση μέρους της δύναμης του γερμανικού στρατού και στην απώτερη ένοπλη κατάληψη της εξουσίας.Όπως εξηγεί και τη συγκεκριμένη οπτική σου, που αδυνατεί να εννοήσει την επικράτηση του εθνικού συμφέροντος επί της ιδεολογίας-ιδεοληψίας, στους πατριώτες μη κομμουνιστές πολιτικούς.
  • tilemaxosellasΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 11:42
    ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΣΥΜΠΝΙΑ

    ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ, ΣΟΡΟΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΒΡΑΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔΟΥΛΟΙ, ΡΗΜΑΔ, ΚΚΕΔΕΣ, ΤΟΥΡΚΟΙ, ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ,
    ΣΤΑΛΙΝΟΣΦΑΓΕΙΣ ...............

    ΟΛΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΧΑ .......

    ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ...... ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ..........ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΛΕΕΙ .......

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να γδέρνω, να μαδάω.

    Να τρέφομαι απ’ το καθεστώς, αυτό που ….

    πολεμάω!

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να παίρνω χορηγίες,

    επιδοτήσεις, αρπαχτές, κονδύλια, αργομισθίες.

    Θέλω να γίνω αριστερός και στη δεξιά μου τσέπη,

    να βάζω όσα ο λαός σε μια ζωή δεν βλέπει.

    Θέλω να γίνω αριστερός, χρυσά να ‘χω κουτάλια.

    κι όταν μαζί μου διαφωνούν να σπάω και κεφάλια.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να έχω ασυλία.

    Θολές παρόλες να πετώ, να γράφω και βιβλία.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Ένα με τους παρίες,

    κοστούμι Αρμάνι να φορώ, δίπλα τους στις πορείες.

    Θέλω να γίνω αριστερός, ξερόλας τελοσπάντων,

    κήνσωρ, Ιεροεξεταστής και τιμητής των πάντων.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Μονά-ζυγά δικά μου.

    Ο πιο στυγνός δικτάτορας να ωχριά μπροστά μου.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να μένω στην Εκάλη.

    Φασίστες, ρατσιστόμουτρα να είναι όλοι οι άλλοι.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να εισβάλω στη Βουλή.

    Να καταλάβω … έδρανο, να κοιμηθώ πολύ.

    Θέλω να γίνω αριστερός, την ανεργία να σκίσω.

    Δούλους πολλούς, εισαγωγής, τον τόπο να γεμίσω.

    Θέλω να γίνω αριστερός, να σπάσω τα ταμπού.

    Κόκα, παρτούζα κι αστακοί να γίνουν του συρμού.

    Θέλω να γίνω αριστερός για να υμνώ τη φύση.

    Ν’ αφήνω οικολογικές πορδές, να καλλιεργώ χασίσι.

    Θέλω να γίνω αριστερός και να πουλώ κουλτούρα.

    Να εξαίρω καλλιτεχνικά σκατά, ξεράσματα και ούρα.

    Θέλω να γίνω αριστερός, να βγάζω και φιρμάνια.

    Να κάθονται όλοι προσοχή στη γκέι περηφάνια.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να βρίζω τον Χριστό.

    Αλλοδαποί αλλόθρησκοι να μ’ έχουν για αρχηγό.

    Θέλω να γίνω αριστερός, τις εκκλησιές να κλείσω,

    μπούργκες να βλέπω ολόγυρα, πολλά τζαμιά να χτίσω.

    Θέλω να γίνω αριστερός και πολυπολιτισμικός.

    Τις παραδόσεις τού Έλληνα να θάψω δια παντός.

    Θέλω να γίνω αριστερός. Να είμαι χιπ και τρέντι.

    Άνεργοι, εργάτες και φτωχοί να μ’ έχουν για αφέντη
  • GeorgiosΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 11:01
    O FASISMOS ine to telos i kenuria arxi tu KAPITALISMU, apo emas eksartate.
  • ΛίτσαΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 09:20
    Καλή αρχή σύντροφε Νίκο Μπογιόπουλε.Το ήθος, η οξύνοια, ι η κριτική σκέψη σου και η πολυδιάστατη καλλιέργειά σου αποτελούν πηγή έμπνευσης για όλους τους σκεπτόμενους - ακόμη - ανθρώπους. Σε ακούω και σε διαβάζω εδώ και χρόνια και εύχομαι να διατηρείς πάντα τον αυθορμητισμό και τη μαχητικότητα που σε διακρίνει.
  • ΘανάσηςΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 08:41
    Το ΚΚΕ με τον Μπογιόπουλο Γενικό Γραμματέα θα διπλασίαζε τα ποσοστά του σε ένα βράδυ.
    Δεν εξετάζω αν αυτό είναι σωστό ή λάθος από κάποια ιδεολογική σκοπιά, απλά έτσι είναι.
  • ΠΑΝΑΓΗΣ ΚΑΜΙΝΑΡΗΣΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 08:33
    KAΛΗ ΑΡΧΗ, φίλε και σφε....
    Παναγής
  • poimenasΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 07:58
    Καλώς ορίσατε, κύριε Μπογιόπουλε.θα ηθελα μια αναλυση για το τι συμβαινει στο κομμα σημερα.εξω απ τα δοντια οπως παντα.ελαχιστοι ανθρωποι του ΚΚΕ μπορουν να επικοινωνησουν με τον λαο.εσυ εχεις το χαρισμα.απορω γιατι δεν εισαι ο γενικος γραμματεας.δεν βλεπουν-δεν ακουνε-δεν καταλαβαινουν η μηπως φοβουνται?
  • AngeluschingΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 07:33
    T.Watson.....

    He was known as President Roosevelt's unofficial Ambassador in NY and often entertained foreign statesmen. In 1937, he was elected president of the International Chamber of Commerce (ICC) and at that year's biennial congress in Berlin stated the conference keynote to be "World Peace Through World Trade".

    In particular, critics point to the coveted Order of the German Eagle medal that Watson received at the Berlin ICC meeting in 1937, as evidence that he was being honored for the help that IBM's German subsidiary Dehomag (Deutsche Hollerith-Maschinen Gesellschaft mbH) and its punch card machines provided the Nazi regime, particularly in the tabulation of census data (i.e. location of Jews).

    The most recent study of the matter, however, argues that Watson believed, perhaps naively, that the medal was in recognition of his years of labor on behalf of global commerce and international peace. Watson soon began second-guessing himself for accepting the medal, and eventually returned the medal to the German government in June 1940. German Chancellor Adolf Hitler was furious at the slight, and he declared that Watson would never step on German-controlled soil again....


    Watson also had a personal interest in the progress of the war. His eldest son, Thomas J. Watson, Jr., joined the United States Army Air Corps where he became a bomber pilot. But he was soon hand-picked to become the assistant and personal pilot for General Follet Bradley, who was in charge of all Lend-Lease equipment supplied to the Soviet Union from the United States. Watson, Sr.'s youngest son, Arthur K. Watson, also joined the military during the conflict.

    KALA KRASA
  • ΓΙΩΡΓΟΣΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 07:21
    ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΝΤΩΝΗ ΚΥΡΟΓΛΟΥ
    ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΙ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΟΝ Κο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΙ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑ.
    ΚΑΙ ΜΑΘΕ ΟΤΙ ΤΑ 20 ΕΚΑΤ. ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΑΛΛΑ ΡΩΣΣΟΙ, ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΟΙ ΟΜΟΙΔΕΑΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
  • giannisΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 06:38
    δηλαδή τώρα για να καταλαβω ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ ποιος ήταν μεγαλύτερος εγκληματίας? ο χιτλε σκότωσε 20 εκατομμύρια ο σταλην 50 εκατομμύρια μέσα σε αυτά 4 εκατομμύρια Έλληνες. γιατί ο ένας είναι ήρωας και ο άλλος δολοφόνος? από πότε υπάρχει καλή και κακή δολοφονία? για να καταλαβω και εγώ ο αγράμματος, γιατί πότε δεν κατηγορήσατε τον αυτοκράτορα της Ιαπωνίας αυτός ήταν χειρότερος και από τους δυο, το μαο που γιατί? γιατί η ταξική δολοφονία είναι καλή, και ρατσιστική ΟΧΙ, αν είναι έτσι να της ονομάσουμε και αυτές ταξικές.
    ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ ρε λίγο, έχουμε την κανελι ενώ έσπερνε ΔΙΧΟΝΟΙΑ μετά λέει ότι ήταν με τον πολιτικός ορισμός, βέβαιος τώρα οποίος έχει ελληνική σημαία διοικείτε όχι στο εξωτερικό άλλα στην ΕΛΛΑΔΑ, οποίος έχει τατουάζ αρχαιο ελληνικό διοικείτε πάλη στην ΕΛΛΑΔΑ, αν δεν σας αρέσει η χώρα μου πάρτε της βαλίτσες σας και φύγετε δεν σας κρατάμε με το ζόρι. πιάνετε και παραφράζετε της φράσης των αρχαίων ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ και όταν μιλάτε και σε απλούς πολίτες αφόρητε ακόμα και λέξεις, μιλάτε για τον όρκο του ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ενώ είναι καταγεγραμμένο ότι αρνήθηκε να θεραπεύσει πέρσι σατράπη για να μην πάρουν της γνώσεις οι βάρβαροι.
    ξέρουμε καλά ποιο καλά και από εσάς τους ίδιους και τη είναι η χρυσή αυγή και τη αντιπροσωπεύει, αλλά σε σχέσει μα αυτά που έχετε εσείς όλοι κάνει στην χώρα μου αυτοί είναι καλύτεροι από εσάς, για τον απλό λόγο από όπιο μέρος και να σας πιάσουμε παντού σκάνδαλα κλεψιές δολοφονίες θα βρούμε.
    και καπετάνιο που ρίχνει το καράβι στην ξέρα δεν του ΞΑΝΑΔΙΝΗΣ τιμόνι, το εσείς έχετε ρίξει την χώρα μου στα βράχια τώρα πως μου ζητάτε να σας ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΩ. τω δεν κυβερνήσαμε δεν πιάνει, γιατί σας έχουμε δει στην τοπικοί αυτοδιοίκηση που αποτύχατε ΟΙΚΤΡΑ και είναι και πιο εύκολα από την κεντρική ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  • Λάμπρος - ΙωάννιναΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 04:14
    Δηλαδή τί θέλει να μας πει ο κύριος Μπογιόπουλος;

    Ότι από τους πολέμους κάποιοι κερδίζουν πολλά εκατομμύρια ενώ εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται. Γνωστό αλλά ουδόλως συγκλονιστικό.
    Και έπειτα, αυτός ο κύριος με τον "καθαρό λόγο" και το "ήθος" θέλει να μας πει ότι ο μαύρος φασισμός είναι αποκύημα της κεφαλαιοκρατίας. Και πως ο κόκκινος φασισμός είναι το αντίδοτο στην κεφαλαιοκρατία και άρα και τον μαύρο φασισμό.

    Τουλάχιστον σέβομαι τον κύριο Μπογιόπουλο διότι ξέρει να κάνει προπαγάνδα. Είναι πιο αξιόλογος από διάφορους ΣΥΡΙΖΑίους κάφρους που κράζουν για τη "θεωρία των 2 άκρων". Ο κύριος Μπογιόπουλος ξέρει με αιχμηρή γλώσσα να φέρνει στην αρένα αληθοφανή επιχειρήματα. Το κάνει τόσο καλά, που πολλοί κοντεύουν να ξεχάσουν πως είναι ψέματα. Η διάθεση να ξαναγράψουμε την ιστορία από την αρχή όπως μας αρέσει είναι μόνιμη στους κόλπους της Αριστεράς. Και, πες και ξαναπές μπορεί κάτι να μείνει σε όποιον είναι έτοιμος να ξαναμασήσει κουτόχορτο εμποτισμένο με χρυσαυγίτικο ή κομμουνιστικό μένος...
  • ManosΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 02:29
    ZAK.... πρέπει να έτρωγες πολύ γαύρο μικρός γι αυτό έγινες τόσο έξυπνος, έτσι; Αλλιώς δεν εξηγείται το τόσο έξυπνο σημείωμά σου!!!
  • Πανος απο ΛονδινοΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 02:12
    Με το καλο Νικολα. Οπου και να γραφεις εμεις θα σε ακολουθουμε. Και μπραβο στον αλλο Νικολα (το Χατζινικολαου) για την επιλογη που εκανε.
  • EleniΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 01:31
    χαίρομαι που ο μπογιό θα εξακολουθεί να τριβελίζει συνειδήσεις μέσα από τα κείμενά του... έστω κι αν τον διαβάζουν άτομα όπως ο Διαγγελέας... που ακόμη και τον Ιρλανδοβέλγο στην καταγωγή Ford τον ονομάζει Εβραίο... Αυτό μου θυμίζει όσους έχουν σύνδρομο καταδίωξης αδικώντας έτσι όχι μόνο τους άλλους μα και τον εαυτό τους... (πχ σα να λέει ΛΟΙ οι μεγάλοι εφευρέτες ανήκουν στην ίδια.. θρησκεία;; αρρώστια από την οποία δεν είναι δυστυχώς εντελώς αλώβητη ούτε η αριστερά...!)
  • ΣτελιοςΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:51
    Nα μας πει ο υπουργος γιατι το 120% που ηταν υπερβολικο και μας εβαλε σ αυτον τον εφιαλτη, τωρα εφθασε να ειναι επιδιωξη και στοχος για μετα το 2020-2022.
  • ΖΑΚΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:49
    Για Διαγγελέα

    Κάτι τέτοια απίθανα ναζιστικά ψέμματα φένεται οτι έχουν μεγάλη διάδοσηστην Ελλάδα τελευταία. Το ακατέβατο 7% των ναζιστών που ψηφίζουν Χρυσοί Λαγοί είναι γεμάτο το κεφάλι τους με τέτοια .( Λέω ακατέβατο, γιατί νομίζω οτι οτι όσοι είδαν Κασιδιάρη να ρίχνει μπουνιές σε Κανέλλη και παρόλα αυτά τον ψήφισαν, δεν πρόκειται να αλλάξουν έτσι εύκολα.)

    Ποιοί Εβραίοι, γμτ σας; Ποιοί είναι Εβραίοι; Ο Κρουπ; Ο Φορντ; Ψευταράδες! Παράφρονες!Ναζιστές χρυσολαγίτες!

    Το αίμα του Παύλου στα κεφάλια σας, δε σας καίει;

    Τελικά το χειρότερο πράγμα που έφερε η μεταπολίτευση ήταν ο ψεκασμένος, εγκληματικός, αγράμματος, ηλίθιος, κι ανώμαλος ελληνο-ναζισμός.
  • ΜΕΤΑΞΑΣ ΝΙΚΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:42
    ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ κ.ΥΠΟΥΡΓΟ
    ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΜΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΘΕΙ Ο ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ( ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙ) ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ, ΑΝ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Η ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ?
    ΜΗΠΩΣ ΑΠΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΕΙ Η ΤΗΝ ΓΙΓΑΝΤΩΣΕΙ ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΑΣ?
  • MAZI αντι για ΝΑΖΙΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:23
    Ναι ετσι ειναι Νικο. Αλλα λειπει και κατι αλλο απο το καδρο...που ειναι η αριστερα που θα συντριψει, η αν θες θα αποκρουσει η αν θες θα αντισταθει στην λαιλαπα των ακρο-δεξιων? Με χωριστες συγκεντρωσεις, με "καθαροτητα " ιδεολογικων αποχρωσεων, με την απελπισια των αριστερων να περιμενουν μια ενιαια σταση σε εστω ωρισμενα θεματα? Να λοιπον τι λειπει απο το καδρο.
  • vassiliΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:18
    ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΘΕΤΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ. Η ΠΛΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΚΟΥΓΑ ΧΤΕΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 105.5. ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΛΕΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ! ΑΥΤΗ Η ΩΡΑΙΑ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΜΕ ΜΕΛΑΓΧΟΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΘΕ ΤΑΣΗΣ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ΑΓΝΟΟΥΝ Ο ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΥΓΑΔΙΖΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ.ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΗΛ. ΝΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΝΟΟΥΝΤΑΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΕΙΣΤΙΚΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΙ ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ "ΣΟΦΙΑ" ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΝ ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ
  • ΔιαγγελέαςΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:14
    Το ότι ΟΛΟΙ αυτοί που αναφέρει ο Μπογίοπουλος, που στήριξαν τον ΧΙΤΛΕΡ είναι ΕΒΡΑΙΟΙ, κάνει Ταξική την διαφορά; Η Φυλετική; Τώρα αν υπάρχει πρόβλημα να αναφέρει ολόκληρη την αλήθεια, σημαίνει ότι είναι προπαγάνδα!....
  • Α.ΑΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:12
    Με το καλό και δυνατό, καθαρό μυαλό.
  • ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΣΤΡΑΣΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:09
    ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΘΕΤΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ. Η ΠΛΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΚΟΥΓΑ ΧΤΕΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 105.5. ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΛΕΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ! ΑΥΤΗ Η ΩΡΑΙΑ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΜΕ ΜΕΛΑΓΧΟΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΘΕ ΤΑΣΗΣ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ΑΓΝΟΟΥΝ Ο ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΥΓΑΔΙΖΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ.ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΗΛ. ΝΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΝΟΟΥΝΤΑΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΕΙΣΤΙΚΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΙ ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ "ΣΟΦΙΑ" ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΝ ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ
  • ΑΝΤΩΝΙΑΤρίτη 8 Οκτωβρίου 2013, 00:05
    συγχαρητηρια Νικο...εισαι μια φωνη που χρειαζομαστε..καλη αρχη
  • ΖΑΚΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 23:56
    Ο Μπογιόπουλος πολύ καλός σ' αυτό το άρθρο.
    Για μας βέβαια που έχουμε ασχοληθεί με τα θέματα αυτά, τα περισσότερα είναι γνωστά.
    O Φορντ ήταν γνωστός αντισημίτης και πριν από τον Χίτλερ, ο δε νυν Χριστοφοράκος είναι ο γυιός του δοσίλογου Χριστοφοράκου , της Ζήμενς και οι δύο.
    Υπάρχει όμως ένα συμπέρασμα που είναι ψιλο-λανθασμένο.Ο Μπογιό καταλήγει εκεί:
    «... ο φασισμός δεν μπορεί να πολεμηθεί παρά σαν καπιταλισμός στην πιο ωμή και καταπιεστική του μορφή, σαν ο πιο θρασύς κι ο πιο δόλιος καπιταλισμός»

    Αυτό είναι λάθος. Εμείς το ξέρουμε ότι ο ναζισμός υπήρξε γέννημα του καπιταλισμού. Όμως και οι αστικές Δημοκρατίες τον πολέμησανστον Β΄ΠΠ όχι σαν καπιταλισμό αλλά σαν αυτό που θεωρούσαν εκείνες ότι ήταν.Και σήμερα, βλέπουμε οτι ο Σαμαράς (προφανώς επειδή τον ανάγκασαν οι ι Ευρωπαίοι κι οι Αμερικάνοι, μόνος του δεν τό χε σκοπό) τους κυνηγάει κάπως.

    Επίσης υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι που σιχαίνονται τους νεοναζί, χωρίς να είναι ενάντια στον καπιταλισμό.

    Ο Μπογιόπουλος λέει αυτό που λέει, μόνο και μόνο για να συσπειρώσει κόσμο στο ΚΚΕ.
    Το ΚΚΕ, όμως, δε συμμετέχει ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ σε αντιφασιστικά μέτωπα, παρά μόνο με τον εαυτό του. Ούτε καν με το Σύριζα και κυρίως χωρίς αυτόν.

    Και δεν είδαμε, πράγμα που θα έπρεπε να κάνει, το ΚΚΕ να ρίξει και κανα μπερντάχι στους φασίστες, αφού μπορούσε.(κι ο σύριζα επίσης). Έτσι, άφησε τα εύσημα του αντι-φασισμού στο Σαμαρά (που οι ιδέες που πουλάει δεν είναι διαφορετικές από της ΧΑ)

    Μένει το ερώτημα γιατί η αριστεράή μάλλον το κκε , ενώ έχει τόσο πειστικά επιχειρήματα, τελικά δεν μπορεί να πείσει.

    Στο πρόσωπο του ίδιου του Μπογιόπουλου βρίσκεται η απάντηση.

    Από ότι λένε τουλάχιστον, ο Μπογιόπουλος μένει πιστός στο ΚΚΕ και οι ιδέες του ταυτίζονται με τη θεώρηση του τελευταίου κομματικού Συνέδριου.

    Εκεί είναι το θέμα.

    Γιατί σήμερα, όποιος από αυτούς που μάχονται τον καπιταλισμό, προτείνει σαν λύση (ή έστω δεν καταγγέλλει) το άθλιο καθεστώς που επικράτησε στην Σοβιετική Ένωση επί Στάλιν ή στην Κορέα ή στην Κίνα του Μάο, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ.
  • Alfa kapaΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 23:51
    Φοβού τους Δαναούς και....επαίνους φέροντες! Τόσα καλά και πολλά λόγια για ένα κομμουνιστή Δημοσιογράφο? Τα αξίζει? Με το παραπάνω. Ο χρόνος και ο τόπος, που εκφράστηκαν με προβληματίζει.Έχουν γνώση οι φύλακες και σημερινοί επαινιστές, με τον καιρό θα λιγοστεύουν.Θα λυπηθώ στ' αλήθεια, αν διαψευτώ.
  • Φούλη ΔικολδήμηΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 23:31
    Καλή δύναμη γιατί θα την χρειαστείς, ιδίως αν διαβάσεις την πλειοψηφία των σχολίων. Ανάθεμα κι αν κατάλαβαν τι ήθελες να καταδείξεις με το άρθρο σου. Καθόλου δεν νοιάστηκαν για το ποιος γεννάει και θρέφει τον φασισμό. Το θέμα τους είναι που δουλεύεις και όχι από ενδιαφέρον για σένα- όπως κατάλαβες. Άντε καλά κουράγια.
  • stavrosΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 23:29
    ΑΠΟΡΩ! ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΕΧΕΙ ΚΛΕΙΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΕΣΕΙΣ, ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ, ΘΙΑΣΩΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΙ ΠΟΥΛΑΤΕ?
  • selanaΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:59
    Nίκο Μπογιόπουλε νάσαι καλά.
    Η καθαρότητα και η γραφή σου είναι πηγή γνώσης και ήθους.
  • ΓΑΤΟΣΚΥΛΟΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:51
    Καλή αρχή Νίκο, οι γνώσεις σου κ το ήθος σου είναι πολύτιμα!
  • ΧρήστοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:37
    Νάσαι καλά να γράφεις πάντα και συχνά Νίκο και καλή συνέχεια.
  • alen scevisΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:37
    Έλεος πια με αυτόν τον Χίτλερ! Μάγια έχει κάνει σε όλους?
    Ένα προϊόν αιμομιξίας που πριν καν ενηλικιωθεί διεγνώσθη ψυχοπαθής.
    Μετά τον πρόδωσε ο Εβραίος γκόμενός του και αποφάσισε να πάρει εκδίκιση από όλους τους Εβραίους και τους gay!
  • μηναςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:31
    Τρομερό κείμενο, μπράβο κ. Μπογιόπουλε!
  • perverted hegelianΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:31
    @ BonBon

    η αντίσταση του Μεταξά είναι άλλη μια απόδειξη ότι το κεφάλαιο (Αγγλικών συμφερόντων τοτε) υπερτερεί της ιδεολογίας και και όσο για τα σφραγισμένα τρένα ο Λενιν τότε καλώς έδωσε προτεραιότητα στη ειρήνη
    το βασικό σου επιχειρημα όμως είναι σωστο:
    η έννοια του σοσιαλσιμού έχει ξεφιτλιστεί στα μάτια των λαών, οπότε ... καλό επόμενο παγκοσμιο πόλεμο...κατάρα στον λαδέμπορα... βαστα καημένε ρόμελ κλπ
  • ο ΣτρατευμένοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:28
    Δεν μπορεί κανείς να σχολιάσει αλήθειες..........
    Δεν μπορεί κανείς να ξεγράψει την Ιστορία........
    Δεν μπορεί κανείς να θέσει ερωτήματα στους εκτελεσθέντες ήρωες.......

    Αυτό όμως που μπορεί κανείς είναι να διαβάζει .........
    Αυτό όμως που μπορεί κανείς είναι να διαδίδει......
    Αυτό που μπορείς εσύ Νίκο.......είναι να διδάσκεις την ταξική αλήθεια!!

    Μετερίζι λοιπόν........και επαναστατικό λημέρι .........κόντρα στις Σειρήνες!!
    Καλή αρχή σύντροφε......
  • ΣτέφανοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:24
    Και από μένα καλή αρχή. Το άρθρο σου, Νίκο, είναι περιεκτικό και τεκμηριωμένο. Μακάρι να σε ακούσουμε και σε ραδιοφωνική εκπομπή πολυ σύντομα. Καλή συνέχεια ...
  • eleni chr.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:21
    Μια άλλη διάσταση των "μπίζνες" που συνεχίστηκαν χωρίς διακοπή εκείνη την περίοδο είναι και αυτή που αφορά τη γαλλική αστική τάξη, η οποία επωφελήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη γερμανική κατοχή, ακόμα και αν τυπικά η χώρα ήταν υπο κατοχή"! Σύμφωνα με το "Μοιραίο 1941" του Θεοφάνους:

    * Έως τα τέλη του 1941 7.000 γαλλικές φίρμες έπαιρναν γερμανικές παραγγελίες στρατιωτικής ή πολιτικής φύσεως. Έως το 1944 ο αριθμός αυτός είχε διπλασιαστεί".

    * "Από τον Φεβρουάριο έως τον Οκτώβριο του 1941 λειτούργησε στο Πτι Παλαί στο Παρίσι η Γερμανική Τεχνική και Βιομηχανική Έκθεση. [...] οι Γερμανοί σκέφτηκαν να εκθέσουν τα προϊόντα που περισσότερο είχαν ανάγκη να παραχθούν και να αφήσουν τους Γάλλους βιομηχάνους να κάνουν την επιλογή τους. [...] τα αποτελέσματά της υπήρξαν θεαματικά: Το 80% των 12.000 αντικειμένων που εξετέθησαν και που ήταν αναγκαία για την πολεμική προσπάθεια της Γερμανίας βρήκαν [Γάλλους] βιομηχάνους έτοιμους να τα παραγάγουν. Συνολικά 10.000 επιχειρήσεις απασχολούμενες ως επί το πλείστον με την παραγωγή μηχανημάτων, μηχανικών εργαλείων, οχημάτων και μεταλλικών εξαρτημάτων, καθώς και με την ηλεκτρική βιομηχανία, κυρίως από την περιοχή του Παρισιού και τη Βορειοανατολική Γαλλία, παρακολούθησαν την έκθεση και υπέβαλαν 26.000 προτάσεις παραγωγής".

    * "Ο Λουί Ρενώ [...] δήλωσε στις αρχές του 1943 ότι ήταν έτοιμος να παραγάγει τεθωρακισμένα αυτοκίνητα, ή ακόμα και τανκς. “Μόνο ένα πράγμα μετράει, εγώ και το εργοστάσιό μου”, είχε πει σχετικά".

    * "Η εταιρεία των Αλαί, Φροζ και Καμάργκ, η γνωστή μας Πεσινέ [...], [ήταν] ένας από τους κυριότερους ευρωπαίους παραγωγούς αλουμινίου, απαραίτητου στη βιομηχανία αεροπλάνων [...] Ο γενικός διευθυντής της Πεσινέ Ραούλ ντε Βιτρύ είχε πολλές αντιρρήσεις στη σύναψη συμφωνίας με τη Γερμανία, αφού η παραγωγή της εταιρείας μπορούσε να απορροφηθεί από τη γαλλική αγορά. [...] υπήρχε ο κίνδυνος το αλουμίνιο που η Πεσινέ θα εξήγε στη Γερμανία να επαναπωληθεί εν μέρει σε Γάλλους πελάτες! Γι' αυτό ένας από τους διευθύνοντες της εταιρείας ζήτησε τον Απρίλιο του 1942 διασφάλιση από τη γερμανική πλευρά ότι το εξαγόμενο αλουμίνιο θα διετίθετο “για αυστηρώς στρατιωτικές ανάγκες και δεν θα επαναπωληθεί στους πιστούς μας πελάτες”. Δηλαδή η υποβοήθηση της κατασκευής πολεμικών αεροπλάνων για το Ράιχ ήταν προτιμότερη από την απώλεια μιας εξαγωγικής αγοράς!".

    Και τα παραδείγματα συνεχίζονται...
    Κανένας από τους βιομηχάνους αυτούς δεν έχασε το εργοστάσιό του, σε κάποιες περιπτώσεις δεν έχασε καν το μερίδιό του στην παγκόσμια αγορά, κανένας δεν πιέστηκε από τους Γερμανούς, η προσχώρηση ήταν οικειοθελής, στο σύνολό τους συνέχισαν την παραγωγή όπως και πριν τον πόλεμο, ή υπό καλύτερες συνθήκες, και κανείς φυσικά δεν τιμωρήθηκε μεταπολεμικά.
  • JagouarΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 22:06
    Εξαιρετική ανάλυση. Θα με ενδιέφερε μια αντίστοιχη αναφορικά με όλους όσους ενέδωσαν στην χούντα και πέρασαν αβαβά καθώς και με όσους Έλληνες δωσίλογους της κατοχής δεν ασχολήθηκε ποτέ η δικαιοσύνη....Ίσως γιατί τελευταία διαισθάνομαι ότι η ελληνική φυλή περιλαμβάνει πλέον μόνο τα δύο άκρα....ή ήρωες ή δωσίλογους.....
  • ΑΝΤΩΝΗΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 21:55
    Καλορίζικος και ταξικός .......όπως πάντα!! Θα μας λείψει ο Ημερόδρομος αλλά όχι εσύ Νίκο......!! Το μόνο σίγουρο μετερίζι ..........η πένα που δεν φοβάται την Αλήθεια .....καλή αρχή Νίκο μας!!!
  • Nikos MarkogiannakisΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 21:39
    Το αν θα επικρατήσει ο φασισμός τελικά θα εξαρτηθεί από όλους εμάς... Αν πέσουμε στην παγίδα και χρησιμοποιήσουμε το ίδιο όπλο της βίας που χρησιμοποιεί και ο φασισμός για να τον καταπολεμήσουμε... τότε έχουμε χάσει...
    Η λύση είναι η πληροφόρηση όλο και περισσότερων ότι πίσω από τον φασισμό βρίσκεται η λειτουργία της οικονομίας που δημιουργεί όχι απλά ανισότητα (που είναι κάτι φυσικό έτσι κι αλλιώς), αλλά ακραία ανισότητα που οδηγεί στην πλήρη εξαθλίωση και τελικά κοινωνική έκρηξη και σύγκρουση...
  • ΣάκηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 21:34
    Εύχομαι να σε διαβάζουμε πιο συχνά Νίκο Μπογιόπουλε. Καλώς ήρθες και ας άργησες
  • ΔήμητραΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 21:16
    Καλή αρχή Νίκο.Πάντα σπουδαία η γραφή σου.Θα συνεχίζω να σε διαβάζω γιατί μου ανοίγεις την όρεξη να μαθαίνω περισσότερα.
  • ΔΙΟΝΥΣΗΣΗΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 21:14
    ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΣΟ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ, ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ. ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ SITE ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΡΜΑ ΣΥΛΛΗΠΗΤΗΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΚΚΕ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟ "ΛΕΥΚΟ" !!! ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΦΙΛΗ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΕΣΧΑΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ.....
  • Γιάννης Χ.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 20:54
    Μπράβο Νίκο Μπογιόπουλε - Πολύ καλό άρθρο
  • tpΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 20:46
    ένα μικρό κομματάκι τού κάδρου είδαμε στη δίκη τσοχατζόπουλου ολόκληρο ίσως το δούμε κάποτε.
    καλή αρχή
  • ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΥΡΟΓΛΟΥΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 20:37
    ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΤΑ ΓΚΟΥΛΑΓΚ ΤΑ ΕΦΗΥΡΕ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ , ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ( ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ ) ΠΑΛΙ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΟΥΤΕ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΛΙΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ 20 ΕΚΑΤ. ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ, ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ Ο ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΙΑΣΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΣΟΒ. ΤΥΠΟΥ ΖΩΗΣ.
    ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΣΟΒΙΕΤΙΑΔΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΝΙΚΟΣ , ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΟΜΩΣ ΓΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ . ΚΟΙΝΩΣ: ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΩΜΑΣΤΕ
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 20:29
    Παλικάρι μου να είσαι γέρος και αταλάντευτος από τις πολιτικές σου απόψεις Να ξέρεις οτι είσαι από τους πολύ χρήσιμους στους αγώνες του κομμουνιστικού κινήματος
  • ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 20:20
    Καλοτάξιδος κι από δω, κύριε Μπογιόπουλε!!!
    Εμπεριστατωμένη ανάλυση, όπως πάντα, το σημερινό σας θέμα με στοιχεία και αριθμούς...
    Την καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
  • δημήτρηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 20:04
    Πολύ ωραίο άρθρο, συγχαρητήρια!
    πολύ καλή ανάλυση
  • TASOSΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 19:51
    Ότι μας πονάει μας κάνει πιο δυνατούς. Καλή αρχή Νίκο, μην ξεχνάς...
  • alikiΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 19:30
    Ελπίζω σύντομα να σε ακούμε και ζωντανά από Real σε καθημερινή εκπομπή..
  • κώσταςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 19:29
    Νικόλα εξαιρετική ανάλυση, οι κοπιώδεις αναλύσεις των δημοσιογράφων των αστικών καναλιών γύρω από την χρυσή αυγή στερούνται βάθους , επιστημονικότητας , έχουν κουράσει αφόρητα τον κόσμο, είναι απόλυτα αποσυνδεδεμένες με το οικονομικό σύστημα που έθρεψε την χρυσή αυγή και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς , με ιστόρικα παραδείγματα αποκαλύπεις την διαχρονική σύνδεση κεφαλαίου και φασισμού, αποδεικνύεται ότι η μόνη αντικειμένικη ανάλυση της πραγματικότητας έχει ώς εργαλείο την μαρξιστική λενινιστική κοσμοθεώρια πράγμα το οποίο υπάρχει στο άρθρο σου γεγονός που του δίνει επιστημονικότητα, δεν σταματά όμως εκεί η ανάλυση αλλά προσφέρει και εύγλωττα παραδείγματα που είναι η καλύτερη μέθοδο πειθούς για κάποιον που θα διάβαζε το άρθρο όπου και αν άνηκε, αλήθειια στη κατασυκοφαντημένη Σωβιετική Ένωση πόσοι φασίστες υπήρχαν; κανένας στη κούβα;πάλι κανένας , βέβαια οι αστοί ανακαλύψαν και εκεί , όσο υπάρχαν λοιπόν λιοντάρια στο βόρειο πόλο , τόσο υπήρχαν φασίστες και εκεί , αυτό μας λένε και έχουν την απαίτηση να το πιστέψουμε για να κρύψουνε τα χάλια του καπιταλισμού, καταλήγουμε στο ότι είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε, γειά σου Νικόλα να σαι καλά.
  • stergiosΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 19:19
    Καλή αρχή και απο μένα Νίκο...
    αυτό που έχω να αναφέρω είναι πως τα συστήματα έχουν αποτύχει παταγωδώς στην εφαρμογή τους...
    Ο καπιταλισμός δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς της σοσιαλιστικές ενέσεις...(το απέδειξε και πρόσφατα στην κρίση του 2009)....
    Ο κουμουνισμός δεν μπορεί να επιτύχει (απέτυχε άλωστε) μιας και δεν αφήσει το άτομο να εξεληχθεί....
    Ο φασισμός δεν έχει να κάνει με επιτυχία ή αποτυχία...ή είναι κάποιος υπανάπτηκτος ή οχι....
  • ΑντώνηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 19:03
    Ένα μεγάλο μπράβο στον eniko.gr για τη συνεργασία του με το Νίκο Μπογιόπουλο. Επιτέλους ένας σχολιαστής της αριστεράς που και ενημερωμένος είναι και διαβασμένος, αλλά προπάντων ιδεολόγος που γνωρίζει να τεκμηριώνει τις απόψεις του, άσχετα με το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος. Και πάλι μπράβο και στον eniko και στο Νίκο Μπογιόπουλο. Μακάρι η χώρα μας να είχε περισσότερους ιδεολόγους σαν τον Νίκο Μπογιόπουλο.
  • ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:56
    Καλη επιτυχια. Τα εχει πει και το ΕΑΜ Β ΥΔΡΟΧΟΟΣ.
  • θεοφιλος θερμηΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:47
    Kαλοριζικος, Νικο.
    Εισαι πολυσυζητημενος, μεχρι και ο Σταθης μας παροτρυνε να διαβασουμε το βιβλιο σου.
    Θα σε διαβαζω, καλη αρχη.
  • ΕΝΑΣ ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:20
    Σας αφιερώνω τα παρακάτω ποιήματα κύριε Μπογιόπουλε

    Τον Φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον

    Πρέπει να καταλάβουμε τι είναι ο φασισμός,
    τι είναι ο αδίστακτος χυδαίος ναζισμός,
    και να απομονώσουμε κάθε εγκληματία,
    στην καπιταλιστική κρίση, βρίσκεται η αιτία.
    -
    Ομάδα δολοφόνων είναι οι Χρυσαυγίτες,
    τους έστειλαν απ το παρελθόν οι Χίτες,
    οργανώνονται ενάντια στο λαό μας,
    θέλουνε να αφανίσουν, το κάθε τι καλό μας.
    -
    Ο εθνικοσοσιαλισμός δική τους θεωρία,
    η πλέον αντιδραστική σκάρτη ιδεολογία,
    τον ρατσισμό υμνούν, με μίσος η ψυχή τους,
    ο αντικομουνισμός, η πρώτη η σπουδή τους.
    -
    Παιδιά του καπιταλισμού, χέρι του κεφαλαίου,
    το πλέον δολοφονικό, αιτία του μοιραίου,
    θέλουν την εκμετάλλευση του κάθε εργάτη,
    στην καπιταλιστική ιδιοκτησία βάζουνε πλάτη.
    -
    Οι αστοί αξιοποιούν το φασισμό προς όφελός τους,
    ο κάθε ακραίος ναζιστής είναι ο άνθρωπός τους,
    τον θέλουν να στηρίξει, το σάπιο σύστημά τους,
    το κεφάλαιο να ευνοηθεί, είναι το μέλημά τους.
    -
    Με φασιστική δημαγωγία και ψεύτικα συνθήματα,
    στους κατεστραμμένους, τα πιο μεγάλα θύματα,
    με θολή ρητορεία και αντιμνημονιακό μανδύα,
    ενισχύει των βρωμοκαπιταλιστών την εξουσία.
    -
    Το μόρφωμα Χρυσή Αυγή μισεί κάθε αγώνα,
    και απέναντι στο κίνημα ορμάει σαν κοτρόνα,
    που οι αστοί με δύναμη στην τάξη μας πετάνε,
    αρκεί την εξουσία τους, καλά να την φυλάνε.
    -
    Φτιάχνουνε δουλεμπορικά γραφεία οι φασίστες,
    με πάμφθηνους εργάτες, γεμίζουνε τις λίστες,
    φίλοι με τους εφοπλιστές και με τους εργολάβους,
    έχουνε επιστρατεύσει, ακόμα και τους μπράβους.
    -
    Η δράση τους δολοφονική, χτυπάει την εργατιά,
    πρέπει να τους τσακίσουμε, παντού ορέ παιδιά,
    μόνοι δεν θα πεθάνουνε, το σύστημα τους θέλει,
    και πάνω στο φτωχό λαό, να πέφτουν σαν αγέλη.
    -
    Έχει ο λαός τη δύναμη, να τους απομονώσει,
    το φίδι που γεννήθηκε, ευθύς να το σκοτώσει,
    το δηλητήριο του φασισμού στους αστούς να επιστρέψει,
    και μια άλλη κοινωνία, κομμουνιστική να θρέψει.


    Στοχοποιούν το λαϊκό κίνημα

    Τσουβάλιασε ο Πρωθυπουργός το κίνημα,
    και έστειλε στην εργατιά το μήνυμα,
    να μην παλεύει για καλύτερη ζωή,
    στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ νάναι πιστή.
    -
    Οι ιμπεριαλιστικές ενώσεις την συμφέρουν,
    για τα αντιλαϊκά μνημόνια διαρκείας χαίρουν,
    στο λαό, φτώχεια και πολέμους, φέρνουν,
    και την εξαθλίωσή του, κάθε μέρα σπέρνουν.
    -
    Μακριά οι ταξικοί αγώνες για αποδέσμευση,
    στο άρμα του ιμπεριαλισμού έχουμε δέσμευση,
    είναι εξτρεμισμός ο αγώνας για καλύτερη ζωή,
    για την εργατιά νόμος και τάξη και υποταγή.
    -
    Η θεωρία των δύο άκρων είναι ζωντανή,
    το λαϊκό κίνημα ίδιο με την Χρυσή Αυγή,
    ανιστόρητοι, όπως πάντα οι αστοί,
    το σενάριο αυτό όμως δεν θα τους βγει.
    -
    Οι αρχηγοί της Χρυσής Αυγής απελευθερώνονται,
    οι επιχειρησιακοί θύλακές της ανδρώνονται,
    πρέπει να χτυπήσουν το συντομότερο,
    κι ο λαός να ζήσει, κάτι πολύ χειρότερο.
    -
    Οι επενδύσεις θέλουν φθηνούς εργάτες,
    η ναζιστική Χρυσή Αυγή πρέπει να βάλει πλάτες,
    με τα δουλεμπορικά γραφεία της θα προσφέρει,
    η τζάμπα εργασία για το κεφάλαιο συμφέρει.
    -
    Η δολοφονική δράση της το σύστημα βοηθάει,
    γι αυτό κι αυτό με τίποτα, δεν την παρατάει,
    είναι η σιδηρά γροθιά του, κατά του λαού,
    γι αυτό και οι αστοί την έχουν, κατά νου.
    -
    Τώρα που ετοιμάζουν νέα μέτρα είναι χρήσιμη,
    η καπιταλιστική κρίση βρίσκεται σε φάση κρίσιμη,
    πρέπει να υποταχθεί η εργατική τάξη,
    τα κέρδη των μονοπωλίων νάναι εντάξει.
    -
    Εμπρός λοιπόν εργατιά, τι τους κοιτάς,
    αστούς και φασίστες πρέπει να τους φας,
    οφείλεις την εξουσία να τους πάρεις,
    μαζί με το ΚΚΕ, πούναι μπροστάρης.
    -
    Ο πλούτος που παράγεις σου ανήκει,
    ως πότε η ζωή σου, θάναι φρίκη,
    οργάνωσε την πάλη σου, για μια άλλη κοινωνία,
    στον κομμουνισμό υπάρχει η δική σου ευτυχία.

    Ελεύθεροι να συνεχίσουν την δράση τους

    Ελεύθεροι αφέθησαν οι τρεις φασίστες,
    της βίας του συστήματος μεγάλοι μύστες,
    να συνεχίσουν την εγκληματική δράση τους,
    ναζιστική και δολοφονική η κράση τους.
    -
    Παράνομη η οπλοκατοχή τους,
    ρουτίνα όμως μέσα στη ζωή τους,
    απείλησαν μπροστά σε όλα τα κανάλια,
    ο φασισμός θα μας μαγκώσει σαν τανάλια.
    -
    Κλώτσησαν κι έσπρωξαν φωτογράφους,
    χυδαία έβρισαν και δημοσιογράφους,
    είναι φασίστες και το επιβεβαιώνουν,
    το σύστημα τους θρέφει, δεν κωλώνουν.
    -
    Βεβαίως τους ανέχθηκε η δημοκρατία,
    τους ήθελε μαζί της και η Νέα Δημοκρατία,
    για να συγκυβερνήσουν εναντίον του λαού,
    οι παπαγάλοι το είπαν προ πολλού.
    -
    Φονιάδες ελεύθεροι ανάμεσά μας,
    τι φταίνε να τους βλέπουν τα παιδιά μας,
    καθάρματα που αφαιρούν ζωές,
    φασίστες και κυρίως ρατσιστές.
    -
    Χτυπήσανε και συνδικαλιστές,
    της τάξης μας σπουδαίους αγωνιστές,
    τα μεροκάματα τα θέλουνε φθηνά,
    πιστά σκυλιά για τα αφεντικά.
    -
    Το νου του ο λαός μας πρέπει νάχει,
    δεν αποκλείεται να δώσει μάχη,
    το επιχειρησιακό κομμάτι της Χρυσής Αυγής,
    ελεύθερο να δράσει όπου γης.
    -
    Το ταξικό μας κίνημα, ας είναι έτοιμο,
    και το κόμμα της εργατιάς πανέτοιμο,
    οι φασίστες ας πάρουν την απάντησή τους,
    να νοιώσουν ποιοι είναι οι αντίπαλοί τους.
  • χρηστος καραμανοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:19
    Χαίρομαι να διαβάζω τέτοια άρθρα, που ξεστραβώνουν τους
    Έλληνες εργάτες.Πολλά συγχαρητήρια!!!
  • bonbonΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:17
    Θα τον καλούσαν σίγουρα μετά 100 έτη το Λένιν για το Νόμπελ της Οικονομίας σ. Μπογιόπουλε, έστω και υπό μορφή μούμιας, για την ιδιοφυή πρόβλεψη του ιμπεριαλιστικού σταδίου του καπιταλισμού, αν δεν είχε κάνει ταυτόχρονα μια μεγαλύτερη πατάτα. Δεν μπόρεσε βλέπεις να προβλέψει την κατάρρευση του δημιουργήματος του, του (αν)υπαρκτου σοσιαλισμού!
    Δεν θα είχαν έτσι κι αλλιώς αντίρρηση οι απονέμοντες τα Νόμπελ να το πράξουν. Είναι οι ίδιοι που τον απέστειλαν σε σφραγισμένο βαγόνι να εκτελέσει την αποστολή του. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, μετά την αδυναμία του να προβλέψει τα του οίκου του, δικαίως θα του (ξανα)φώναζαν: "΄Αλλους έσωσας, εαυτόν ου δύνασαι σώσαι!".
    Συμπαθή όσα έγραψες, αλλά γνωστά σαν γεγονότα και στη συνήθη γραμμή η ανάλυσή τους. Παρότι παρέλειψες κάποια άλλα, επίσης γνωστά αλλά δυσκολοχώνευτα. ΄Οπως ας πούμε την αντίσταση του φασίστα Μεταξά στον επιτεθέντα φασίστα Μουσολίνι, παρά τις αγωνιώδεις εκκλήσεις του ΚΚΕ για ... αυτοσυγκράτηση στα σύνορα της Αλβανίας και ουδετερότητα στον...ιμπεριαλιστικό πόλεμο.
    Δεν πειράζει, καλώς ήρθες, να μοιράζεις ζαχαρωτά στα παιδιά, που πολύ χάρηκαν με την άφιξή σου.
  • ΝίκοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:16
    Καλωσορίσατε κε Μπογιόπουλε στη μεγάλη παρέα του Enikos!

    Καλή αρχή και σιδηροκέφαλος!
  • Άγγελος ΒΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:15
    Καλωσόρισες τον Νίκο στον Ενικό.
    Καλή αρχή και σου εύχομαι να είναι πάντα η πένα σου ξυράφι!
  • ΓιαννηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:11
    Νίκο συγχαρητήρια. μετά το βιβλίο σου. (είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε) που έχω διαβάσει, σήμερα σε απολαμβάνω με την καινούρια σου στήλη. Συγχαρητήρια και στον άλλο Νίκο που σε κάλεσε κοντά του, να είστε και οι δύο πάντα καλά.
  • tinaΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:11
    Η Bayer AG (γερμανική προφορά: [baɪɐ]) είναι μια χημική και φαρμακευτική εταιρία που ιδρύθηκε στο Μπάρμεν (Barmen) της Γερμανίας το 1863.
  • Γιαννης Ν.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:10
    Εξαιρετικός και απολαυστικός. Όπως συνήθως. Αυτο ειναι αρθρο-μάθημα. Πολιτικής ιστορίας. Μα και οικονομικής ιστορίας. Γιατί ελάχιστοι , για να μην πω κανεις μας, δεν γνωριζει τις ρίζες και την συμβολη των "μεγάλων" εταιριών και την συνδρομή τους στα παγκόσμια εγκλήματα. Ατιμωρητί!
  • Βλάσης ΚαλογερόπουλοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 18:00
    Καλή αρχή, καλό κουράγιο, πάντα δυνατός και περιεκτικός.Να είστε καλά κύριε Μπογιόπουλε.
  • MoodestyΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:59
    Niko
    Mia poli euxaristi ekpliksi na se velepoume sto Enikos mpravo se esena kai ena megalo mpravo ston Xatzinikolaou
    Vanceremos
    xairetismous apo Souidia
  • ΓιαννηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:54
    Πολύ ωραίος!!!Καλή άρχή.
  • Σημεία και ΤέραταΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:50
    Κύριε Μπογιόπουλε διάβασα με προσοχή και τις παρατηρήσεις σας και τα παραδείγματά του άρθρου, καθώς και το συμπέρασμά σας ότι
    "η αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία κάθε άλλο παρά αποτελεί αδιαπέραστη ασφαλιστική δικλείδα απέναντι στον φασισμό"
    Θα σας απαντήσω με ερώτηση: Εάν η κοινοβουλευτική δημοκρατία δεν είναι η αδιαπέραστη ασφαλιστική δικλείδα απέναντι στον φασισμό τότε τι άλλο μπορεί να είναι; Μήπως οι λενινιστικές λαϊκές δημοκρατίες;
    Καλορίζικος στο enikos.gr
  • Κ.Χ.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:41
    @ΜΙΧΑΛΗΣ

    Αγαπητέ μου, συγχαρητήρια! Το σχόλιό σου συγκλονιστικό, τουλάχιστον για μένα. Μια ψυχογραφία του σύγχρονου νεοέλληνα. Χρειάζεται μεγάλο ψυχικό κουράγιο να μπορεί κανείς να περιγράψει με τόσο συγκροτημένο τρόπο τα σώψυχά του...
    Ιδιαίτερα μου έκανε εντύπωση το παρακάτω:
    "...Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναρωτηθούμε τότε είναι το τι είναι ακριβώς και πως δημιουργείται. Τι εννοούμε με αυτή καθ' αυτήν τη λέξη "φόβος"; Ρωτάω τον εαυτό μου τι είναι φόβος, όχι τι φοβάμαι.
    "Κάνω μια ορισμένη ζωή. Σκέφτομαι με ορισμένα πρότυπα. Έχω ορισμένα πιστεύω και δόγματα και δεν θέλω αυτά τα υπαρξιακά πρότυπα να ενοχληθούν γιατί έχω τις ρίζες μου μέσα τους. Δεν θέλω να ενοχληθούν τα πιστεύω μου, γιατί η ενόχληση δημιουργεί μία κατάσταση άγνωστου και δεν μου αρέσει αυτό. Αν ξεκολλήσω από όλα όσα ξέρω και πιστεύω, θέλω να είμαι σίγουρος για την κατάσταση των πραγμάτων προς την οποία πηγαίνω. Έτσι λοιπόν τα εγκεφαλικά κύτταρα έχουν δημιουργήσει ένα πρότυπο και αρνούνται να δημιουργήσουν ένα άλλο πρότυπο το οποίο είναι αβέβαιο. Η κίνηση από την ασφάλεια στην ανασφάλεια είναι αυτό που αποκαλώ φόβο..."
    Αν πραγματικά αφορά εσένα, κάνε ένα κόπο σε παρακαλώ, διάβασέ το ξανά και προσπάθησε να το συνδέσεις με την πρώτη σου παράγραφο... Εκείνη με τα κεφαλαία...
    Σ' ευχαριστώ...
  • makisΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:41
    ΜΠΡΑΒΟ ΝΙΚΟ, ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΚΟ (ΜΑΣ), ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΕΝΤΟΝΗ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
    ΥΓ.: ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΣΤΟΝ ΕΝΙΚΟ.
  • Δάσκαλος ο ΜπογιόπουλοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:41
    ειδικά σε θέματα ιστορίας , πολιτικής ιδεολογίας και σχέσεις παρακράτους
  • Κ.Χ.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:28
    Κύριε Μπογιόπουλε, καλώς ήλθες και καλή δύναμη στη ζούγκλα(!!!)... Εκεί όπου ο "ψαγμένος" χαριεντίζεται με το τρολλ, η φιλοσοφημένη προσπαθεί να δαγκώσει τον χρυσαυγίτη, ο βολεμένος κριτικάρει τον αριστερό που δεν κατάφερε να μην του κόψουν το μισθό, ο αστός ιδεολόγος γυρίζει την πλάτη του για να δείξει την απέχθειά του και κρυφοδιαβάζει από τον απέναντι καθρέπτη...
    Στα μαρμαρένια αλώνια της ιδεολογικής πάλης...

    Μια μικρή παρέμβαση στο εξαίρετο άρθρο σου, που δεν αλλάζει την ουσία... Η λεζάντα της πρώτης φωτογραφίας δεν είναι ακριβής... Η φωτογραφία είναι στα σκαλοπάτια της Παλαιάς Βουλής, ο Μεταξάς ασκεπής σε στάση προσοχής και οι υπόλοιποι χαιρετούν στην πλάτη του... Το πιο πιθανό είναι ότι ανακρούεται ο εθνικός ύμνος, ή έρχεται κάποιος ανώτερος (βασιλιάς;) Στην κορυφή της σκάλας διακρίνονται ο υπουργός του Κ. Κοτζιάς και πρώην δήμαρχος Αθήνας, φανατικός θαυμαστής του Μουσολίνι και του Χίτλερ... Επίσης ο Τουρκοβασίλης, π. υπουργός και μετά συλληφθείς από τον μεταξά για συμμετοχή στο "κίνημα των γερμανοφίλων". Όσο για τους υπόλοιπους, τουλάχιστον το στρατιωτικό άγημα, δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στους "ομοϊδεάτες"... Ο φασιστικός χαιρετισμός ήταν υποχρεωτικός για όλους...
    Ευχαριστώ...
  • ΣΥΡΙΖΑΙΟΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:26
    Καλό ξεκίνημα Νίκο Μπογιόπουλε
    Διαφωτιστικά πάντα τα άρθρα σου όπως και ο λόγος σου.
    Εύχομαι επίσης αυτός εδώ ο χώρος των σχολίων να είναι γόνιμος. με σοβαρότητα (χωρίς αερολογίες και μπουρδολογίες) από ανθρώπους που έχουν στο μυαλό τους πρώτα τι τους ενώνει με τους άλλους και όχι τι τους χωρίζει.
  • Γιώργος Θ. ΜιχαηλΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:14
    Θερμά συγχαρητήρια για το εξαιρετικό και ιστορικά τόσο ενημερωτικό σας αρθρο.
    Ευτυχώς, μετά απο καθε αρρώστια, ο οργανισμός του ανθρώπου αποκτά αντισώματα.Ελπιζουμε λοιπόν, οτι και ο οργανισμός της παγκόσμιας κοινωνίας των ανθρώπων απέκτησε τα αντισώματα του και δεν θα ξανααρωστήσει απο την απαίσια και θανατηφόρα αρρώστια του φασισμού.Πρέπει ομως ολοι να βρισκόμαστε σε εγρήγορση, γιατι παντα υπάρχει ο κινδυνος της υποτροπής.
    Γιώργος Θ.Μιχαήλ Αρχιτεκτων βιομηχ- σχεδιαστής.
  • STATHISΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 17:12
    Απο τους λίγους δημοσιογράφους που αξιζουν το τιτλο του δημοσιογράφου.
    Συγχαρητήρια !!!
  • ΣΙΜΟΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:59
    ΝΙΚΟ ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ.
    ΚΡΑΤΑ ΓΕΡΑ. ΕΙΣΑΙ ΕΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ!
  • Κώστας ΠαρασκευόπουλοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:45
    Δεν ξέρω κ.Μπογιόπουλε αν εν τέλει διαβάζετε τα σχόλια των αναγνωστών σας επί των γραφόμενών σας. Εύχομαι και ελπίζω να το πράττετε.

    Στο άρθρο σας, διαβάζω (όπως και σε δεκάδες άλλα ανάλογα άρθρα) ως την κύρια αιτία της ανόδου του φασισμού τον καπιταλισμό. Τις κρίσεις πιο συγκεκριμένα του καπιταλισμού. Το ίδιο κάνουν και από τα κανάλια και οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι. Και όχι μόνο αυτοί. Αλλά και οι εκπρόσωποι των κομμάτων του "δημοκρατικού τόξου" (αλήθεια, τι γελοίος όρος).
    Έχω λοιπόν μια προσωπική διαπίστωση (ως γνήσιος ξερομπορόλας Έλληνας) και μια απορία.
    Η διαπίστωσή μου είναι ότι η συγκεκριμένη άποψη είναι λανθασμένη. Το κύμα των αντιδρούντων στην οικονομική κρίση, δεν κατευθύνθηκε προς τη χρυσή αυγή. Το ποσοστό αυτών, το καρπώθηκε ο συριζα (από το 3% πήγε στο 20%) και οι ανεξάρτητοι Έλληνες (πήραν αυτό το 7-8%). Λιγότερα πήραν οι υπόλοιποι εξωκοινοβουλευτικοί. Μια σούμα δηλαδή περίπου του 30% είναι το ποσοστό των αγανακτησμένων που μετέτρεψαν την αγανάκτησή τους σε διαφορετική ψήφο. Και το ποσοστό της χρυσής αυγής; θα μου πείτε. Αυτό τι είναι;;;
    Κι όμως, αυτό δεν είναι ψηφοφόροι διαμαρτυρίας κατά του μνημονίου. Οι 400.000 Έλληνες που ψήφισαν τη χρυσή αυγή, δεν πιάστηκαν στον ύπνο. Η συντριπτική τους πλειοψηφία, γνώριζαν ΑΠΟΛΥΤΑ τι είναι και τι πρεσβέυει η χρυσή αυγή και ο κ.Μιχαλολιάκος.
    Αυτοί οι 400.000 συμπολίτες μας, ψήφισαν την χρυσή αυγή όχι ως διαμαρτυρία για το μνημόνιο αλλά ως διαμαρτυρία για την ατιμωρισία και την ομερτά που ισχύει για το πολιτικό και το πολιτικάντικο συνάφι. Έστειλαν την χρυσή αυγή στη Βουλή, όχι για διαμαρτυρία αλλά για να τιμωρήσει αυτή (η χρυσή αυγή) τους πολιτικούς που δεν μπορεί να τιμωρήσει η Ελληνική δικαιοσύνη, είτε γιατί δε θέλει, είτε γιατί τα χέρια της είναι δεμένα. Πολιτικοί και πολιτευτές που είτε ξέρουμε και έχει αποδειχθεί ότι έχουν κλέψει ή πολιτικοί και πολιτευτές που ξέρουμε αλλά δε μπορούμε να αποδείξουμε ότι έχουν κλέψει, όλοι τους χαίρουν απολύτης ασυλίας.
    Όσο δεν μπαίνουν κλέφτες πολιτικοί στη φυλακή, θα μπαίνουν χρυσαυγίτες στη Βουλή.
    Και το χειρότερο είναι ότι αυτή η ασυλία της συμμορίας των πολιτικών συνεχίζεται αμείωτη και τώρα που μιλάμε. Είδατε να τρέχει η δικαιοσύνη για να εξετάσει τη μήνυση της χρυσής αυγής κατά των οικονομικών του πασοκ; Εϊδατε να βγαίνει το πόρισμα του ελέγχου που έκανε το ίδιο το πασοκ για τα οικονομικά του;
    Η χρυσή αυγή τρομάζει. Αλλά τρομάζει περισσότερο τους πολιτικούς από ότι τρομάζει τους πολίτες. Το φρικτό πρόσωπο της χρυσής αυγής, αποκάλυψε στους πολιτικούς ως άλλους Ντόριαν Γκρέι το δικό τους αποκρουστικό πρόσωπο.
    Πριν από αρκετά χρόνια, το κ.Βασίλης Τριανταφυλλίδης (Χάρυ Κλιν) έλεγε και μάλιστα το έλεγε σε ένα δίσκο του: Θα ψηφίσω, όχι αυτόν που θα υποσχεθεί το μεγαλύτερο καλό για τη χώρα. θα ψηφίσω αυτόν που πιστεύω ότι θα κάνει το μικρότερο κακό.

    Στην απελπισία του λοιπόν ο λαός, κάνει ακριβώς αυτό. Ψηφίζει χρυσή αυγή γιατί θεωρεί ότι το υπόλοιπο πολιτικό συνάφι, συμμορία (βάλτε ό, τι θέλετε), θα κάνει μεγαλύτερο κακό.....

    Αυτά για τη διαπίστωσή μου. Η απορία μου είναι η εξής:Τι στο καλό είναι η "ΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" που την έχουν κάνει όλοι καραμέλα;
    Και τι διαφορά έχει από την κανονική δημοκρατία που ξέρω εγώ;;

    Έλπίζω όπως προείπα να διαβάζετε τα σχόλια μήπως πάρω κάπου, κάποτε μια απάντηση (στην απορία, γιατί ως γνήσιος Έλληνας δε διαπραγματεύομαι τη διαπίστωση).
  • ΣΤΑΜΑΤΗΣ Γ. ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ-ΣΑΜΟΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:38
    Αφού πρώτα σου ευχηθώ υγεία, , Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να μην σταματήσεις ποτέ να εργάζεσαι για το λαό και το λαϊκό κίνημα....
    Το σημερινό, , αλλά και τα παλιά γραπτά σου, δίνουν σε εμάς τούς απλούς ανθρώπους του μόχθου να καταλάβουμε πολλά....νάσαι καλά και με το ίδιο πάθος και ανιδιοτέλεια να γράφεις....προσοχή από θανάσιμους εναγκαλισμούς....είμαι-είμαστε κοντά σου... με τιμή και εκτίμηση.
    Σταμάτης γ Βακαλόπουλος Σάμος

    Η ΤΑΧΕΙΑ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ΑΝΙΔΕΟΥ.
    Τότε που τον εύγλωττο άνδρα για τη σιωπή του συγχωρήσαμε,
    από τη συγγραφή του εγκωμίου του έως και την εδώ άφιξή του κάμποσος χρόνος μεσολάβησε.Στο εν λόγω μεσοδιάστημα εκείνος εδέησε να μιλήσει.
    Μίλησε όμως, ναι, για να καταθέσει εναντίον όσων ήταν φιμωμένοι-
    και να τσακίσει με το ραβδί του λόγου του τα παΐδια όσων είχαν σκοτωθεί.
    Τους δολοφόνους ύμνησε. Κατήγγειλε τους δολοφονημένους..
    Μπροστά στους λιμασμένους εμέτρησε καταλεπτώς πόσα ψίχουλα είχανε μάσει απο τους δείπνους των πλουσίων.
    Τους ξεπαγιασμένους ενημέρωσε περί της Αρκτικής δεόντως.
    Κι αυτούς που είχανε συντρίψει ράβδοι ιερατικές τούς απείλησε και με του μπογιατζή τον κόπανο.
    Για ν΄αποδείξει έτσι περίτρανα πόσο λίγο βοηθάει η καλοσύνη, όταν δεν την γνωρίζεις σε βάθος, και πόσο λίγο συμβάλλει η ατομική ζέση στο να μας πει την αλήθεια αυτός που τι είναι αλήθεια ούτε μυρουδιά δεν έχει πάρει. Όποιος ενάντια στην καταπίεση ν΄αγωνισθεί κινήθηκε,
    αν τυχόν είναι χορτάτος την κρίσιμη ώρα της μάχης, στο πλευρό των καταπιεστών ευθύς συντάσσεται.
    Στη βοήθεια πώς να βασιστείς όσων είναι ανίδεοι;!
    Μη σε ξεγελά το απέξω τους! Στην τύχη έχοντάς τα όλα αφήσει και στα κουτουρού αποθέσει, η καλή τους θέληση θα τρέχει με τρεμουλιάρικα
    ποδάρια.
    Σε τί καιρούς αλήθεια ζούμε;-είπαμε ανατριχιάζοντας, όταν είδαμε ότι ο καλοπροαίρετος, μα και ανίδεος
    συνάμα
    Ούτε τοσοδά λιγάκι δεν μπορεί να περιμένει με την ενεργή απραξία του να τον προφτάσουν τα εγκώμια
    που εγράφτηκαν για την καλή του πράξη!
    Να λοιπόν γιατί και η δόξα που όλο γυρεύει νά΄βρει κάποιον καθαρό κι, αγνό να στεφανώσει, δεν βρίσκει παρά μόνο κάτι τύπους
    που με τη γλώσσα τους έξω τρεχαλάνε
    τσαλαβουτώντας στων βούρκων τη λάσπη.
    Μπέρτολντ Μπρέχτ-για την αντιγραφή σταμάτης...............
  • antiΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:26
    Εξαιρετική και τεκμηριωμένη ανάλυση .Εσύ κι ο Στάθης είστε δυο σημαντικοί πολιτικοί αναλυτές με εργαλείο το μαρξισμό . Μπράβο .
  • ChronisVΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:19
    Καλή αρχή αν και εχω αντίθετες πολιτικές απόψεις απο εσενα σε διαβάζω γιατι τα άρθρα σου πάντα ειναι τεκμηριωμένα με ουσία και σωστή σύνταξη. Πάντα τέτοια.
  • vasilisΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:14
    Τελικά θα γράφεις στο Ριζοσπάστη ή όχι?
  • devilΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 16:14
    Νίκο καλημέρα και κάθε επιτυχία στην καινούργια προσπάθεια που κάνεις .Λίγα λόγια σε παρακαλώ για τον λόγο που σταμάτησες να γράφεις στον Ριζοσπάστη. Παρακολουθούσα την στήλη σου καθημερινά για αρκετά χρόνια και ομολογώ που ήμουν από αυτούς που ξεκινούσαν την ανάγνωση της εφημερίδας από την προτελευταία σελίδα.
  • alekosΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 15:23
    Καλώς ήλθες στον Ενικό και καλό στέριωμα.
    Νίκο, πολλές φορές έχουμε ακούσει από διάφορους πολιτικάντηδες τη
    πρόταση .Παρά ταύτα, ποτέ μα
    ποτέ δεν άγγιξε το μαχαίρι το κόκκαλο, αλλά ούτε και επιδερμικά.
    Εσύ φίλε Νίκο, με όπλο τη γραφίδα σου, όχι μόνο φτάνεις στο κόκκαλο αλλά πληγώνεις θανάσιμα το θεριό του πολιτικοοικονομικού κατεστημένου που κατατρώει τους λαούς.
    Σου εύχομαι από καρδιάς να είσαι καλά
    Αλέκος ο 90χρονος
    Συντ/χος Δημοσίου
  • alikiΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 15:12
    Καλό ξεκίνημα Νίκο Μπογιόπουλε..

    Πρόσφατα η Χ. Α. μέσα στη Βουλή τάχθηκε υπέρ της ΜΗ φορολόγησης των εφοπλιστών .Κι ακόμα δεν είδα να κυνηγάνε το μνημόνιο με το ίδιο μένος που κυνηγούσαν τους αλλοδαπούς... Δυνατή αρχή και ακόμα καλύτερη συνέχεια!
  • markos zoukisΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 15:04
    Οπότε να πάρουμε τα μονοπώλια από τα χέρια μιας ομάδας ανθρώπων, της παγκόσμιας οικονομικής ελίτ δηλαδή, και να τα εναποθέσουμε στα χερια ΕΝΟΣ και μόνο ατόμου.Ενός σύγχρονου Λένιν ή Στάλιν.Και αυτή η συγκέντρωση δύναμης στα χέρια ΕΝΟΣ , είναι η λύση στο φασισμό;Αυτή είναι η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ...αγαπητέ.Και την επιδιώκει με κάθε τρόπο η φυλή που δε τολμας να πιάσεις στο στόμα σου.Η ίδια φυλή που έχει συγκεντρώσει το συντριπτικό ποσοστό του παγκόσμιου πλούτου.Η ίδια που χρηματοδότησε υπόγεια και τον Χιτλερ και τον Λενιν.
  • Panagiotis PanagiΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:57
    Ποιό είναι το ζητούμενο; Δεν είναι η ευημερία και καλύτερη ζωή για όλους;

    E λοιπόν χωρίς επιχειρηματικότητα και έρευνα δεν υπάρχει ανάπτυξη. Και η επιχειρηματικότητα ανθίζει πολύ καλύτερα στον καπιταλισμό. Κατά τ' άλλα, κλασσικός Έλληνας: "Όλος ο κόσμος το έχει λάθος και ήρθα ΕΓΩ να του ανοίξω τα μάτια του. Τί Apple, τί Google και κουραφέξαλα. Αυτά είναι του "καπιταλιστικού διαβόλου". Επ' αόριστον απεργία στο Google Search!".

    Ένα πράγμα έχει σημασία για τον κόσμο. Αν προσφέρεις ή αν δεν προσφέρεις. Αν παίρνεις τον κόσμο ένα βήμα μπροστα ή ένα βήμα πίσω. Είναι πολύ εύκολο να τα ρίχνεις στο σύστημα, στη κακή σου τύχη, στο τόπο που γεννήθηκες. Να το ρίξεις στις θεωρίες, στα συνθήματα και στις απεργίες και στο τέλος να γίνεις βάρος των υπολοίπων.
  • Δε μας παρατάτε ρε ναζί;Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:57
    @ Πλιόσκας Αθανάσιος
    Για να βγάλει ο λαός τα συμπεράσματά του δεν έχει παρά να κοιτάξει τους μαθητές του κ. Πλεύρη. Κασιδιάρη, Βορίδη, Μιχαλολιάκο, Μπουμπούκο, το γιόκα του και άλλους. Χρειάζεται να παρακολουθεί και τις ανούσιες εκπομπές ενός ναζί;
    Ο Πλεύρης κάλεσε τον Μπογιοπουλο να αντιπαρατεθούν για να δώσει η αίγλη του Μπογιόπουλου λίγη λάμψη στην καθ' όλα ξεχασμένη και μη ενδιαφέρουσα εκπομπή του κ. Πλεύρη.
  • dndΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:55
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Γ.ΔΕΛΑΣΤΙΚ ΠΛΟΥΣΙΟΤΑΤΟ ΣΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
  • Χρηστος πειραιαςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:48
    Παντα δυνατος παντα τετοια αρθρα.Ο φιλος που χαιρετηθηκαμε στην πορεια στο Κερατσινι.Καλη τυχη και εδω.
  • ΚυριακοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:48
    Καλη στρατα Νικο.Μην καρτερανε να λυγισουμε.
  • ΜΙΧΑΛΗΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:45
    Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΝΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΝΙΚΟ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΕ...ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΝΗΜΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ "ΑΔΕΛΦΗΣ" ΤΟΥ ΒΙΑΣ...ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΕΠΙ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ...Η ΟΧΙ? ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ... ΑΝ ΤΟΝ ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΥΣΤΑ!
    ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΦΟΒΟ
    Ο φόβος είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη ζωή. Ο νους που είναι μπλεγμένος μέσα στο φόβο, ζει μέσα σε σύγχυση, σε συγκρούσεις , και άρα είναι βίαιος, σπασμωδικός, διαστρεβλωμένος και επιθετικός Δεν τολμάει να απομακρυνθεί από τα πρότυπα σκέψεις του, και αυτό γεννάει υποκρισία. Μέχρι να ελευθερωθούμε από το φόβο, ακόμα κι αν ανέβουμε στο πιο ψηλό βουνό, ακόμα κι αν δημιουργήσουμε κάθε είδους θεό, θα παραμείνουμε πάντα στο σκοτάδι.

    Ζώντας σε μια τέτοια διεφθαρμένη και ηλίθια κοινωνία, όπως αυτή που ζούμε, μ' αυτή την ανταγωνιστική εκπαίδευση που παίρνουμε, που γεννά το φόβο, όλοι μας φέρουμε το βάρος κάποιου φόβου. Και ο φόβος είναι ένα φοβερό πράγμα που περιτυλίγει, παραμορφώνει και αποβλακώνει την καθημερινή μας ζωή.

    Υπάρχει και ο φυσικός φόβος, αλλά αυτό είναι κάτι που έχουμε κληρονομήσει από τα ζώα. Για τους ψυχολογικούς φόβους είναι που μιλάμε εδώ, γιατί όταν καταλάβουμε τους βαθιά ριζωμένους ψυχολογικούς φόβους θα είμαστε ικανοί να αντιμετωπίσουμε τους ζωώδης φόβους, ενώ, το να ασχοληθούμε πρώτα με τους ζωώδης φόβους μας δεν θα μας βοηθήσει καθόλου να καταλάβουμε τους ψυχολογικούς.

    Όλοι φοβόμαστε κάτι. Δεν υπάρχει ο φόβος σαν αφηρημένη ιδέα. Έχει πάντα σχέση με κάτι. Ξέρετε τους δικούς σας φόβους; - φόβους ότι θα χάσετε τη δουλειά σας, ή του να μην έχετε αρκετό φαγητό ή χρήματα, φόβος για το τι σκέφτονται για εσάς οι γείτονες σας ή η κοινωνία, ή του να μην είσαστε επιτυχημένοι, φόβο του να χάσετε τη θέση σας στη κοινωνία, του να σας περιφρονούν, να σας γελοιοποιούν, φόβος πόνου ή αρρώστιας, φόβο εξουσίας, φόβος του να μην ξέρετε τι είναι αγάπη ή ότι δεν σας αγαπούν, φόβος του να χάσετε τη γυναίκα σας ή τα παιδιά σας, φόβος θανάτου, φόβος τέλειας ανίας, του να ζείτε σε έναν κόσμο σαν θάνατος, φόβος του να μην ικανοποιείτε την εικόνα που έχουν δημιουργήσει οι άλλοι για σας, φόβος του να χάσετε την πίστη σας - όλους αυτούς και αναρίθμητους άλλους φόβους - ξέρετε τους δικούς σας προσωπικούς φόβους; Και τι κάνετε συνήθως γι' αυτούς; Το σκάτε απ' αυτούς; - έτσι δεν είναι; Ή εφευρίσκετε ιδέες και είδωλα για να τους καλύψετε; Αλλά με το να το σκάτε από τον φόβο, το μόνο που κάνετε είναι να τον μεγαλώνετε.

    Μία από τι βασικές αιτίες του φόβου είναι ότι θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τους εαυτούς μας όπως είμαστε πραγματικά. Πρέπει λοιπόν να εξετάσουμε το δίκτυο διαφυγής που έχουμε δημιουργήσει για να ξεφύγουμε από τους φόβους, όπως επίσης και να εξετάσουμε και τους ίδιους μας τους φόβους. Όταν ο νους στον οποίον περιλαμβάνεται και ο εγκέφαλος, προσπαθεί να ξεπεράσει το φόβο, να τον καταπιέσει, να τον πειθαρχήσει, να τον ελέγξει, να τον μετατρέψει σε κάτι άλλο, υπάρχει τριβή, υπάρχει σύγκρουση, και αυτή η σύγκρουση είναι χάσιμο ενέργειας.

    Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναρωτηθούμε τότε είναι το τι είναι ακριβώς και πως δημιουργείται. Τι εννοούμε με αυτή καθ' αυτήν τη λέξη "φόβος"; Ρωτάω τον εαυτό μου τι είναι φόβος, όχι τι φοβάμαι.

    Κάνω μια ορισμένη ζωή. Σκέφτομαι με ορισμένα πρότυπα. Έχω ορισμένα πιστεύω και δόγματα και δεν θέλω αυτά τα υπαρξιακά πρότυπα να ενοχληθούν γιατί έχω τις ρίζες μου μέσα τους. Δεν θέλω να ενοχληθούν τα πιστεύω μου, γιατί η ενόχληση δημιουργεί μία κατάσταση άγνωστου και δεν μου αρέσει αυτό. Αν ξεκολλήσω από όλα όσα ξέρω και πιστεύω, θέλω να είμαι σίγουρος για την κατάσταση των πραγμάτων προς την οποία πηγαίνω. Έτσι λοιπόν τα εγκεφαλικά κύτταρα έχουν δημιουργήσει ένα πρότυπο και αρνούνται να δημιουργήσουν ένα άλλο πρότυπο το οποίο είναι αβέβαιο. Η κίνηση από την ασφάλεια στην ανασφάλεια είναι αυτό που αποκαλώ φόβο.

    Αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή, όπως κάθομαι εδώ, δεν φοβάμαι, αυτή τη στιγμή, τίποτα δεν μου συμβαίνει, κανένας δεν με απειλεί ή μου παίρνει κάτι. Αλλά πίσω από αυτό το πραγματικό λεπτό υπάρχει ένα βαθύτερο στρώμα στο νου που συνειδητά ή ασυνείδητα σκέφτεται το τι θα μπορούσε να συμβεί στο μέλλον ή ανησυχεί ότι κάτι από το παρελθόν μπορεί να με αιφνιδιάσει. Έτσι λοιπόν φοβάμαι το παρελθόν και το μέλλον. Έχω διαχωρίσει το χρόνο σε παρελθόν και μέλλον. Η σκέψη μπαίνει μέσα και λέει, "πρόσεξε να μη συμβεί ξανά" ή "προετοιμάσου για το μέλλον. Το μέλλον μπορεί να είναι επικίνδυνο για εσένα. Έχεις κάτι τώρα αλλά μπορεί να το χάσεις. Μπορεί να πεθάνεις αύριο. Η γυναίκα σου μπορεί να φύγει, μπορεί να χάσεις τη δουλειά σου. Μπορεί ποτέ να μη γίνεις διάσημος. Μπορεί να μείνεις μόνος. Πρέπει να είσαι εντελώς σίγουρος για το αύριο".

    Τώρα πάρτε το δικό σας προσωπικό είδος φόβου. Κοιτάξτε το. Παρατηρήστε τις αντιδράσεις σας σ' αυτό. Μπορείτε να το δείτε χωρίς καμία κίνηση διαφυγής, δικαιολόγησης, επίκρισης ή απώθησης; Μπορείτε να κοιτάξετε το φόβο χωρίς τη λέξη που προκαλεί το φόβο; Μπορείτε να κοιτάξετε το θάνατο για παράδειγμα, χωρίς τη λέξη που ξυπνά το φόβο του θανάτου; Η ίδια η λέξη φέρνει μια ανατριχίλα, έτσι δεν είναι; Όπως η λέξη αγάπη, έχει τη δικιά της ανατριχίλα, τη δικιά της εικόνα; Τώρα, μήπως είναι η εικόνα του θανάτου που έχεις στο μυαλό σου, η ανάμνηση τόσων θανάτων που έχεις δει και οι συσχετισμοί σου με εκείνα τα συμβάντα - μήπως είναι αυτή η εικόνα που δημιουργεί το φόβο; Ή φοβάσαι ότι θα φτάσεις στο τέλος, σε ένα τέλος πραγματικά, και δεν φοβάσαι την εικόνα που έχεις - ότι θα φτάσεις στο τέλος. Είναι η λέξη θάνατος που σου δημιουργεί φόβο ή το πραγματικό τέλος; Αν είναι η λέξη ανάμνηση που προκαλεί το φόβο σου, τότε δεν είναι καθόλου φόβος.

    Ήσουν άρρωστος πριν από δύο χρόνια, ας πούμε, και η ανάμνηση εκείνου του πόνου, εκείνης της αρρώστιας, παραμένει, και η ανάμνηση λειτουργώντας πάλι τώρα λέει "πρόσεξε μην ξανά 'ρρωστήσεις". Ετσι η ανάμνηση με τις συσχετίσεις της δημιουργεί φόβο, και αυτό δεν είναι φόβος γιατί στην πραγματικότητα έχεις μια πολύ καλή υγεία. Η σκέψη που είναι πάντα παλιά γιατί η σκέψη είναι η αντίδραση - απάντηση στις αναμνήσεις και οι αναμνήσεις είναι πάντα παλιές - η σκέψη δημιουργεί με τον καιρό, το αίσθημα ότι φοβάσαι, που δεν είναι όμως ένα πραγματικό γεγονός. Το πραγματικό γεγονός είναι ότι είσαι καλά. Αλλά η εμπειρία που έχει μείνει στο μυαλό σαν μία ανάμνηση ξυπνάει τη σκέψη, "πρόσεξε μην αρρωστήσεις ξανά".

    Βλέπουμε λοιπόν ότι η σκέψη φέρνει ένα είδος φόβου. Αλλά υπάρχει φόβος εκτός από αυτόν; Είναι ο φόβος πάντα αποτέλεσμα της σκέψης, και αν είναι, υπάρχει κανένα άλλο είδος φόβου; Φοβόμαστε τον θάνατο - δηλαδή κάτι που πρόκειται να συμβεί αύριο ή μεθαύριο, με τον καιρό. Υπάρχει μια απόσταση μεταξύ του τώρα και αυτού που πρόκειται να συμβεί. Η σκέψη έχει δοκιμάσει αυτήν την κατάσταση, με το να παρατηρεί το θάνατο, λέει "Πρόκειται να πεθάνω". Η σκέψη λοιπόν δημιουργεί το φόβο του θανάτου, και αν αυτή δεν τον δημιουργεί, υπάρχει κανένα άλλο είδος φόβου;

    Είναι λοιπόν ο φόβος αποτέλεσμα της σκέψης; Αν είναι, αφού η σκέψη είναι πάντα παλιά, είναι και ο φόβος πάντα παλιός. Όπως έχουμε πει δεν υπάρχει νέα σκέψη. Εάν το αναγνωρίσουμε αυτό, είναι ήδη παλιό. Έτσι λοιπόν αυτό που φοβόμαστε πραγματικά είναι η επανάληψη του παλιού - η σκέψη εκείνων που έχουν γίνει και που προβάλλονται στο μέλλον. Άρα λοιπόν η σκέψη είναι υπεύθυνη για το φόβο. Έτσι είναι, μπορείτε να το δείτε και μόνοι σας. Όταν βρεθείτε αντιμέτωποι με κάτι, την ίδια στιγμή δεν υπάρχει φόβος. Μόνο όταν μπει μέσα η σκέψη δημιουργείται ο φόβος.

    Επομένως, η ερώτησή μας τώρα είναι: "Είναι δυνατόν ο νους να ζει ολοκληρωτικά, απόλυτα, στο παρόν;" Μόνο ένας τέτοιος νους δεν έχει καθόλου φόβο. Αλλά για να το καταλάβετε αυτό, πρέπει να καταλάβετε τη δομή της σκέψης, της ανάμνησης και του χρόνου. Και με το να το καταλάβετε, όχι διανοητικά, όχι με λέξεις αλλά πραγματικά, με την καρδιά σας, το νου σας, τα σωθικά σας, θα ελευθερωθείτε από το φόβο. Τότε ο νους μπορεί να χρησιμοποιεί τη σκέψη χωρίς να δημιουργείται φόβος.

    Η σκέψη, όπως η μνήμη, είναι βέβαια αναγκαία για την καθημερινή ζωή μας. Είναι το μόνο όργανο που έχουμε για επικοινωνία, για την δουλειά μας κ.ο.κ.. Η σκέψη είναι η αντίδραση στη μνήμη, μνήμη που έχει συσσωρευτεί μέσα από εμπειρίες, γνώσεις, παραδόσεις χρόνων. Και απ' αυτό το υπόβαθρο μνήμης αντιδρούμε κι αυτή η αντίδραση είναι η σκέψη. Έτσι λοιπόν η σκέψη είναι ουσιαστική σε ορισμένα επίπεδα αλλά όταν η σκέψη αυτή προβάλλεται ψυχολογικά στο μέλλον και το παρελθόν, δημιουργώντας φόβο και μαζί ευχαρίστηση, ο νους γίνεται αδρανής και η απραξία είναι αναπόφευκτη.

    Αναρωτιέμαι λοιπόν "γιατί, γιατί, γιατί σκέφτομαι για το μέλλον και το παρελθόν σε σχέση με την ευχαρίστηση ή τον πόνο αφού γνωρίζω ότι αυτές οι σκέψεις δημιουργούν φόβο; Είναι δυνατό να σταματήσει ψυχολογικά η σκέψη, γιατί αλλιώς ο φόβος δεν θα σταματήσει ποτέ;"
  • Π.Γ. ΑμαλιάδαΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:45
    Καλή αρχή.Δυνατά!!!
  • ΚατερίναΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:39
    Άκρως ενδιαφέρον και κατανοητό άρθρο, ακόμα και γι΄αυτούς που κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.
    Κυρίως όμως για τους κακώς πληροφορημένους.
    Καλή αρχή κε Μπογιόπουλε.
  • ΝίκοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:38
    Πολύ καλό, για όσους δεν παίζουμε και την ιστορία στα "δάχτυλα", λεπτομέρειες με ουσία........ είσαι μεταγραφάρα εκεί στον Χατζηνικολάου αλλά μην πάρουν και τα μυαλά σου "αέρα" ................
  • ΓΙΩΡΓΟΣΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:38
    Κε ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΕ, ΚΑΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ ΑΛΛΑ, ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ.
    ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΑ 20 ΕΚΑΤ. ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΩΝ, ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΚΟΥΛΑΓΚ.......
  • X.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:19
    Ο φασισμός δεν είναι απόρροια ενός συγκεκριμένου οικονομικού συστήματος.
    Είναι απόρροια του απεριόριστου εγωκεντρισμού του ανθρώπου, που ούτε η δημοκρατία ούτε ο πολιτισμός μπορούν να τιθασεύσουν, όσο το πρότυπο συμπεριφοράς που αφήνουν να κυριαρχήσει είναι η ισχύς χωρίς κανέναν ηθικό φραγμό.

    Γι’ αυτό άλλωστε και ο φασισμός δεν γεννιέται στην πραγματικότητα σε καιρό οικονομικής και πολιτικής κρίσης. Τότε απλώς φτάνει στην πιο ακραία μορφή του, γιατί το ένστικτο της επικράτησης γίνεται πιο άγριο.

    Ο φασισμός γεννιέται σε καιρό οικονομικής και πολιτικής ισχύος, όταν σιγά-σιγά η ηθική και η ευνομία υποχωρούν μπροστά στο χρήμα και την εξουσία, όταν η δημοκρατία αρχίζει να υπολειτουργεί και όλοι κάνουν τα στραβά μάτια από υπερβολική κομματική αφοσίωση ή συνηθέστερα, γιατί έτσι ευνοούνται σκανδαλωδώς.

    Τότε γεννιούνται ο διεφθαρμένος επιχειρηματίας, ο διεφθαρμένος πολιτικός και ο διεφθαρμένος πολίτης, που «συνεργάζονται» με τον οποιονδήποτε, που εθίζονται στο να επιβάλλουν τις απόψεις και τις επιθυμίες τους παρά το νόμο και την ηθική, που πιστεύουν στη λογική του τσαμπουκά, τη λογική του ισχυροτέρου και των «αδύναμων ηλιθίων» που μπορούν να «καπελωθούν», αν αυτό τους βολεύει.

    Ο φασισμός είναι με άλλα λόγια απόρροια μιας δημοκρατίας που υπολειτουργεί και απογοητεύει γυρνώντας σιγά-σιγά τον πολιτισμό σε πρωτόγονα στάδια, με ευθύνη των αδιάφορων ή βολεμένων πολιτών. Φασίστες δεν γίνονται αναγκαστικά οι ισχυροί ή οι αδύναμοι. Γίνονται όμως οι μη πεπεισμένοι δημοκράτες.
  • ΑτσαλάκωτοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:07
    Καλό και κατατοπιστικό άρθρο για την πορεία των σχέσεων του φασισμού και της διεθνούς κεφαλαιοκρατίας της τότε εποχής.
    Απορώ πως το ΚΚΕ παρόπλισε και ξαπόστειλε….. ένα τέτοιο καταρτισμένο ιδεολογικοπολιτικά πρόσωπο σαν τον κύριο Μπογιόπουλο
  • ΘανάσηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 14:05
    Εξαιρετικό, όπως συνήθως.
    Εύχομαι η ακροαματικότητα της σελίδας να δώσει την ευκαιρία να διαβάσουν και να ενημερωθούν από την γραφίδα του Νικόλα.
    Όσοι δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο του....τρέξτε να το πάρετε.
  • ΠαναγιώτηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 13:57
    Εξαιρετικό άρθρο. Συγχαρητήρια κ. Μπογιόπουλε και καλή αρχή...
  • k.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 13:56
    Καλή αρχή και καλή δύναμη!
    Με άρθρο που καταδεικνύει την πραγματική πηγή, αιτία και φύση του ναζισμού και της φασιστικής δικτατορίας ως μορφή διαχείρισης στα πλαίσια του μονοπωλιακού καπιταλισμού.
  • ΕπικούρειοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 13:49
    @Μπάμπης
    "Μακαρι να εκτιμήτο η καθαρη σου και διαυγης σταση προς Περισσο μερια..." .......στον Περισσο εχουμε μια ταση προς το "απλυτο " και το "θολο" ρε Μπαμπης ....γι αυτο !

    @Πλιόσκας Αθανάσιος
    Πες του Πλευρη ο Νικος δεν μιλαει με φτωχολογιαδες ! ..απο 4000 λιρες και πανω πρεπει να εχει ...πες του
  • ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 13:39
    Καλή αρχή! Ωραίο το άρθρο και με ιστορικά στοιχεία. Καλογραμμένο, μεστό, με καλή σύνταξη. Σας ευχαριστούμε! Συνεχίστε! Η θεωρία όταν τεκμηριώνεται και από τα ιστορικά στοιχεία, είναι εξαιρετική.
    Πολύ καλή κίνηση από την Εnikos.gr
  • ΑγγελικήΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 13:37
    Σιδεροκέφαλος! ειστε ο δευτερος λόγος, μετα στον Σταθη, που θα ανοιγω eniko!!
  • ΜπάμπηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 13:07
    Νικο καλημερα! Καλη αρχη, καλη δύναμη... Μακαρι να εκτιμήτο η καθαρη σου και διαυγης σταση προς Περισσο μερια... πολλα πραγματα θα ηταν καλυτερα. Και παλι καλη αρχη!
  • πετροςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:57
    @ Πλιόσκας Αθανάσιος

    - Do you know ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις;
    Ο Νίκος Καζαντζάκης έγραφε το 1928, μετά από επίσκεψή του στη Ρωσία:
    "Δύο είναι οι μεγάλοι κίντυνοι που απειλούν τη Σοβιετική Ρωσία. Ο ένας είναι εσωτερικός: οι νέες αστικές τάξεις που σχηματίζονται κάτω από την προστασία της Νέας Οικονομικής Πολιτικής (σ. «Π»: του προγράμματος οικονομική ανόρθωσης που εφάρμοσε ο Λένιν από το 1921). Κουλάκοι, Νέπμαν, γραφειοκράτες. Ο άλλος κίντυνος είναι εξωτερικός: ο παγκόσμιος πόλεμος".
    Οι κομμουνιστές λοιπόν αξιοποίησαν τις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις για να διασπάσουν το ιμπεριαλιστικό μέτωπο της συμφωνίας του Μονάχου (1938) και για να κερδίσουν χρόνο στην αρχή (συμφωνο μη επίθεσης με Γερμανία) και μετά για να αντιμετωπίσουν έναν-έναν τους ιμπεριαλιστές (συμμαχία με Αγγλία-ΗΠΑ).

    - Έχω ακούσει τον Κ. Πλέυρη να λέει το Θεμιστοκλή "τίμιο πολιτικό" (ο "τίμιος" Θεμιστοκλής κατά τη διάρκεια της πολιτικής του καριέρας 33πλασίασε την περιουσία του και, όταν εξοστρακίστηκε, πήγε στην αυλή του Πέρση βασιλιά...), ότι ο Ηρόδοτος δήθεν εξοστρακίστηκε (ενώ εστάλη από την Αθήνα ως αρχηγός αποικιστών για να ιδρύσουν τους Θουρίους) και ότι πρέπει να διαβάζουν Αρχίλοχο τα παιδιά στα γυμνάσια (Αρχίλοχος=λυρικός ποιητής με σαφείς αναφορές στην ομοφυλοφιιλική σεξουαλική πράξη με νεαρά αγόρια).
    Και πολλά άλλα που δείχνουν πόσο άσχετος είναι.
  • ΠΕΤΡΟΣ ΚΙΑΤΟΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:48
    ΑΓΑΠΗΤΕ ΝΙΚΟ, ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕΣ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΟΣΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ. ΘΑ ΔΟΥΜΕ.... ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
  • ΝικηΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:38
    Απαντηση στον Κυριο "Γιωργακης"

    Κυριε, Γιωργακη,

    Στην αναλυση του κυριου Μπογιοπουλου, απλα βλεπετε τα δεντρα και χασατε το δασος.
  • βασιληςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:35
    Νικο σιδεροκεφαλος , δεν σου λεω καλη αρχη γιατι την εκανες με το παραπανω σημερα με το επικαιρο και εμπειροστατομενο αρθρο σου. καλη δυναμη στη συνεχεια της δουλεια σου, και μεινε ο νικος που ξερουμε οσοι σε αγαπαμε.
  • μιλτοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:26
    καλη αρχή φίλε
  • ΝίκοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:25
    Καλη αρχη.
    θα είμαστε εδώ καθημερινά να ενημερώνουμε το οπλοστασιο μας ενάντια στον καπιταλισμό και τα ροκανίδια του.
  • ΖαχαρίαςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:20
    Μπράβο Νίκο.Καλή αρχή. Κάποιοι, θα χτυπάνε το κεφάλι τους και θα περιμένουν μετά από χρόνια, να παραδεχτούν άλλο ένα λάθος. Έχουμε βαρεθεί το ίδιο έργο, ξανά και ξανά.
  • farosΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:12
    Τέλειο άρθρο !

    Μπράβο !

    ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ !
  • "Γιωργακης"Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:06
    Προς εμπλουτισμό και όχι για να διαφωνήσω ή να την πω στον Ν.Μ. που είναι αξιόλογος αρθρογράφος.

    Με το "ΠΑΣΟΚ της εποχής" τους φιλελεύθερους είχε συμφωνήσει λίγο πριν το ΚΚΕ...
    "Υπογράφεται στις 19/2/1936, το γνωστό συμφώνο Σκλάβαινα - Σοφούλη. Βάσει των όρων της συμφωνίας, το Παλλαϊκό Μέτωπο αναλάμβανε την υποχρέωση να ψηφίσει τους Φιλελεύθερους για το προεδρείο της Βουλής και να δώσει ψήφο ανοχής σε κυβέρνηση που θα σχημάτιζε ο Σοφούλης. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση θα ακύρωνε αναδρομικά τη διάταξη του εκλογικού νόμου που αφαιρούσε τα εκλογικά δικαιώματα από όσους είχαν καταδικαστεί για παράβαση του «ιδιώνυμου», θα καταργούσε τις επιτροπές ασφάλειας, θα έδινε αμνηστία στον Ν. Ζαχαριάδη, στον Β. Βερβέρη και στον Β. Νεφελούδη, καθώς και σε όλους τους πολιτικούς κατάδικους, τους φυλακισμένους και τους εξόριστους, θα διέλυε όλες τις φασιστικές οργανώσεις, θα καθιέρωνε σαν μόνιμο εκλογικό σύστημα την αναλογική, θα ελάττωνε, μέσα σε δυο μήνες, την τιμή του ψωμιού, θα απαγόρευε την προσωποκράτηση για οφειλές προς το Δημόσιο μέχρι τρεις χιλιάδες δραχμές, θα καθιέρωνε πεντάχρονο χρεοστάσιο χωρίς όρους για τα χρέη των αγροτών στις τράπεζες και στους ιδιώτες και θα προχωρούσε στην άμεση εφαρμογή των Κοινωνικών Ασφαλίσεων.”

    Παρά την συμφωνία φιλελευθέρων-λαϊκών, ο Ριζοσπάστης χαιρετίζει τη συμφωνία στις 25 Απρίλη του 36 στο σαββατιάτικο φύλλο του. Στο λόγο του ο Σκλάβαινας αναφέρει: «Η κοινοβουλευτική ομάδα του Παλλαϊκού Μετώπου εμφανίστηκε στη βουλή με το μέτωπο ψηλά και υπερήφανα γιατί η συμφωνία του Παλλαϊκού Μετώπου-Φιλελευθέρων εξυπηρετεί τα πιο ζωτικά, τα πιο επείγοντα συμφέροντα του έθνους» ….«Μας κατηγορούν οι δυνάμεις της αντίδρασης για το σύμφωνο Παλλαϊκού Μετώπου-Φιλελευθέρων. Το σύμφωνο όμως και οι όροι που περιέχει δεν αποβλέπουν σε τίποτα άλλο παρά να βάλουν τις βάσεις για την πνευματική, υλική και πολιτική εξύψωση του λαού για μια ευτυχισμένη και δυνατή Ελλάδα»

    Στον Μάη του 36 που ακολούθησε το ΚΚΕ αρνούνταν να υποστηρίξει το αίτημα για παραίτηση του Μεταξά και καλούσε τους φιλελεύθερους σε κοινό αντιφασιστικό μέτωπο...

    Οπότε μεγάλες και οι ευθύνες του ΚΚΕ στην εποχή το οποίο στήριξε τις ελπίδες του στο ΠΑΣΟΚ της εποχής και στην κατ' επίφαση κοινοβουλευτική δημοκρατία που υπήρχε.
  • Πλιόσκας ΑθανάσιοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 12:02
    Στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο ο Καπιταλισμός συμμάχησε με τον Κομμουνισμό κατά του Εθνικοσοσιαλισμού! Και μοίρασαν και τον κόσμο μετά...

    Και επίσης κ. Μπογιόπουλε ο Κώστας Πλεύρης σας έχει προσκαλέσει στην εκπομπή του για διάλογο! Ισχυρίζεται ότι αυτά που λέτε είναι ανιστόρητα.
    Γιατι δεν πηγαίνετε να βγάλει και ο λαός τα συμπεράσματα του;
  • Νίκος ΚώτσιοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 11:55
    Κύριε Μπογιόπουλε,
    Όλοι λίγο πολύ αδημονούσμε να σας διαβάσουμε.
    Πραγματικά σήμερα ανεβάσατε πολύ ψηλά τον πήχη...
    Καλή αρχή και καλή δύναμη!
  • απορημενοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 11:22
    Νίκο καλή αρχή. Ελπίζω σύντομα να σε ξαναδούμε στο Ριζοσπάστη. Αυτό βέβαια προϋποθέτει πολλά πράγματα, που πρέπει να μπουν σαν πρώτο καθήκον των κομμουνιστών σήμερα.
  • Θανάσης βογ.Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 11:21
    Καλή αρχή
  • christosΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 11:20
    Νικο καλη δυναμη, συνεχισε, δεν μπορει κατι καλο θα γινει για ολους η τουλαχιστον θα προσπαθουμε.
  • ΔέσποιναΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:52
    Ίσως λείπει μια νέα πολιτική διαλεκτική, πιο κατανοητή, ίσως λείπει η γνώση της ιστορίας σε βάθος χρόνου, ίσως χρειάζεται ένας νέος τρόπος επικοινωνίας της κομμουνιστικής αριστεράς με το λαό και τους πολίτες.
    Καλώς ορίσατε, κύριε Μπογιόπουλε!
  • nkblsΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:43
    Το θέμα δηλαδή είναι καθαρά ψυχολογικό . Τι είναι αυτό που σπρώχνει έναν καπιταλιστή να ερωτευθεί έναν φασίστα ; Ποια ανασφάλεια , ποια αδυναμία , ποια τραυματική παιδική εμπειρία , ποια ενδόμυχη καταπιεσμένη ανάγκη , φωλιάζει βαθιά στο ανήσυχο υποσυνείδητο αυτού του μικρού βιοπαλαιστή και τον ωθεί στην αγκαλιά ενός βίαιου εραστή , θαμώνα των καταγωγίων και τρόφιμο των σκοτεινών μονοπατιών της πιο υπόκοσμης συνοικίας της ευνομούμενης πολιτείας ; Πως γίνεται και τα πιο άγρια αιμοβόρα ένστικτα ξεγελούν τους Αγγέλους φύλακες της συνείδησης ενός έντιμου , νομοταγούς , ηθικού όντος και το σπρώχνουν σε συνεύρεση με τον πιο βίαιο , ακατανόμαστο , κολασμένο , ανήθικο κι αδίστακτο κακοποιό της πιάτσας των παρανόμων και παρασύρεται μέσα στη νύχτα απ΄ τις δυνάμεις του μέγιστου κακού σε δολοφονικές κι αιμοσταγείς διαπράξεις τις οποίες με περισσή τέχνη και μαεστρία τις ολοκληρώνει και μετά σαν ξημερώνει δεν θυμάται τίποτα ; Ποια είναι η αιτία που διχάζει την ψυχή του στα δυο κι άλλα πράττει η δεξιά του κι άλλα η αριστερά του; Ποια βαθειά κρίση ταλανίζει την οικονομία της ψυχής του και τον ωθεί σ΄ αλλόκοτες ακούσιες πράξεις , διαόλου έργα, κι εκεί που φέρεται με το σεις και το σας και χαμογελά και χαιρετά τραβάει στιλέτο και καρφώνει στην καρδιά ; Μήπως είναι η φιλαργυρία που η ψυχούλα του αγαπά και παθαίνει εμπλοκή κερδοφορίας και πίπτει σε αναισθησία κι ο μόνος που μπορεί να του δώσει το φιλί της ζωής είναι ο άλλος του εαυτός ο δήθεν ξένος κακοποιός που δήθεν τυχαία βρέθηκε εκεί βγαίνοντας απ΄το σκοτάδι της ίδιας του της ψυχή; Είναι η διχασμένη ψυχή της καπιταλιστικής κερδοφορίας , ο κύριος με το πούρο στο στόμα , το σταυρό στο χέρι και το στιλέτο στην τσέπη . Πάνε οι δουλειές καλά ; με τον σταυρό σε χαιρετά , έχει κεσάτια ; το μαχαίρι απ΄την τσέπη , σε σημαδεύει στην καρδιά.
  • redfillΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:40
    Μα τι λέτε κύριε Μπογιόπουλε?? Πάτε τώρα να ενοχοποιήσετε την… επιχειρηματικότητα?? Μπίσνες έκαναν οι άνθρωποι!! Και τι τσουβάλιασμα είναι αυτό?? Αποκλείετε μερικοί από αυτούς να ήταν…υγιείς????

    Και πως θα έρθει η ανάπτυξη χωρίς τους… «εφοπλιστές μας» που έλεγε καi ο δήθεν λιμενεργάτης χρυσαυγήτης??

    Και τι διαφορετικό έλεγε δηλαδή ο Λαγός από τον γίγαντα Κρουπ?? Την απελευθέρωση των εργατών από τον κομμουνιστικό ζυγό ήθελαν και οι δύο. Αν τώρα οι εργαζόμενοι δεν το καταλαβαίνουν, κακό δικό τους. Θα το καταλάβουν αλλιώς, αφού όπως λέει και ο λαός, …..όπου δεν τύπτει λόγος, τύπτει ράβδος !!!

    Υ.Γ. Νομίζω πως είναι το πρώτο άρθρο του enikos.gr (από όσο γνωρίζω δηλαδή) που αναδεικνύει και αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο του φασισμού ιστορικά και πολιτικά.

    Welcome….!!
  • the human conditionΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:38
    Διατρητικό άρθρο ως συνήθως.
    Πλήρες το "κάδρο" του e-nikos!
  • gsΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:30
    καλή αρχή Νίκο με ένα άρθρο που πραγματικά σπάει κόκκαλα.
    Έτσι για να παίρνουν την απάντησή τους και κάποιοι βιαστικοί
  • ΑχιλλεαςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:21
    Καλή αρχή κ Μπογιόπουλε
  • ΕπικούρειοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:20
    Σφε σιδεροκεφαλος !!
    Ο Φασισμος (η τελευταια ευκαιρια του Καπιταλισμου που βολοδερνει στην κριση του) χρειαζεται δυο προυποθεσεις για να αντρωθει :α) την βιαιη προλεταριοποιηση της τεραστιας μικροαστικης ταξης , που κυριολεκτικα δεν ξερει απο που της ηρθε το "κακο" ...και β) την αδρανεια και το μουδιασμα του εργατικου κινηματος ...και τα δυο τα ζουμε σημερα στο επακρο ...οποτε αν δεν ανεβει το εργατικο κινημα και η εργατικη ταξη δεν βαλει σφραγιδα στις εξελιξεις ...
    ας διαλεξουμε ενα καλο νησακι (στην καλυτερη ) αλλιως ...καλην ανταμωση στα γουναραδικα ...
  • vamalΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 10:09
    Καλώς τον κι ας άργησες
  • ΧρήστοςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 09:53
    O άνθρωπος ζωγραφίζει με αυτά που γράφει...Νικόλα Μπογιό καλή αρχή και με δύναμη .Απο σήμερα παρακολουθούμε enikos.gr
  • ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 09:49
    Διαφωτιστικό και εμπεριστατωμένο άρθρο.Θα ήταν καλύτερο με παραδείγματα και από την εγχώρια σκηνή.
  • ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 09:49
    Διαφωτιστικό και εμπεριστατωμένο το άρθρο.Μερικά ακόμη παραδείγματα και από την εγχώρια σκηνή θα ήταν σαφέστερα.
  • Πολίτης της ΔεδουλωμένηςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 09:34
    Καλή η αρχή.
    Ελπίζω σε ακόμη καλύτερη συνέχεια.
    Εύχομαι μακροημέρευση, μέχρι στον κόσμο μας να ισχύσει Δικαιοσύνη, Ισότητα, Τιμιότητα και να κυβερνιέται από κυβερνήσεις εκλεγμένες από το λαό και για τα συμφέροντα του λαού.
    Ουτοπικό;
    Dum spiro spero!
  • ΑρκάςΔευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013, 09:32
    Σας ευχαριστούμε κύριε Μπογιόπουλε και πάντα επίκαιρος και δυνατός.