Η Google εγκαινιάζει μια νέα λειτουργία αναζήτησης βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη, που υπόσχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις μας. Το νέο σύστημα ονομάζεται Web Guide και παρουσιάστηκε στις 24 Ιουλίου 2025, ως πειραματική δυνατότητα στο Search Labs.
Ομαδοποίηση και επιμέλεια αποτελεσμάτων μέσω του Gemini
Το Web Guide χρησιμοποιεί ένα προσαρμοσμένο μοντέλο του Gemini AI, για να «σπάει» τις ερωτήσεις των χρηστών σε επιμέρους στοιχεία, δημιουργώντας πολλαπλές παράλληλες αναζητήσεις (μέσω της τεχνικής query fanout) και αναδιοργανώνοντας τα αποτελέσματα σε θεματικές κατηγορίες με παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI).
Αντί για τις παραδοσιακές «10 μπλε συνδέσεις», το Web Guide προβάλλει δύο σχετικά links στην κορυφή της σελίδας, ακολουθούμενα από AI-δημιουργημένες περιλήψεις και συνδέσμους ταξινομημένους σε κατηγορίες.
Επιστροφή στους συνδέσμους – αλλά με επιμέλεια AI
Αυτό που διαφοροποιεί θετικά το Web Guide είναι ότι επαναφέρει την απευθείας πρόσβαση σε συνδέσμους στο πάνω μέρος της σελίδας, χωρίς να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του χώρου με βίντεο ή AI Overviews, όπως συνηθίζεται πλέον στην αναζήτηση της Google.
Προσαρμοσμένη αναζήτηση με σύνθετες ερωτήσεις
Το Web Guide επιτρέπει και πιο σύνθετες ερωτήσεις, όπως:
«Η οικογένειά μου είναι διασκορπισμένη σε πολλές ζώνες ώρας. Ποια είναι τα καλύτερα εργαλεία για να μείνουμε συνδεδεμένοι και να διατηρούμε στενές σχέσεις;»
Το σύστημα προσπαθεί να αναλύσει και να απαντήσει στα διάφορα σκέλη του ερωτήματος, αξιοποιώντας την AI για να παρέχει εξατομικευμένα αποτελέσματα.
Δοκιμαστική διάθεση στο Search Labs
Όσοι χρήστες επιλέξουν να συμμετάσχουν στο δοκιμαστικό πρόγραμμα, μπορούν να ενεργοποιήσουν το Web Guide μέσα από το Google Labs. Η λειτουργία εμφανίζεται στο ίδιο «Web» tab όπου σήμερα βλέπουμε τα παραδοσιακά αποτελέσματα χωρίς AI Overviews, αλλά η Google σχεδιάζει να τη μεταφέρει σύντομα και στο κύριο «All» tab.
Παρόλο που πρόκειται για πρώιμη μορφή της λειτουργίας, η κατεύθυνση είναι ξεκάθαρη: η Google οραματίζεται μια AI-επιμελημένη εμπειρία αναζήτησης, όπου ο χρήστης δε χρειάζεται να «σκάψει» μέσα σε links, αλλά βλέπει τα δεδομένα οργανωμένα, σχολιασμένα και προσαρμοσμένα – ακόμη κι αν αυτό εγείρει ερωτήματα για ουδετερότητα, διαφάνεια και έλεγχο περιεχομένου στο μέλλον.
Πηγή: foxreport.gr