Από εγκυκλοπαίδεια σε τεχνολογικό γίγαντα: Η Britannica επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και στοχεύει σε αποτίμηση 1 δισ. δολαρίων

Η Encyclopaedia Britannica, η άλλοτε εμβληματική εγκυκλοπαίδεια του 20ού αιώνα, που θεωρήθηκε ξεπερασμένη στον 21ο, επανέρχεται τώρα δυναμικά με σύμμαχο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σύμφωνα με τους New York Times, η εγκυκλοπαίδεια, που πλέον είναι γνωστή απλώς ως Britannica, εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαχθεί στο χρηματιστήριο με αποτίμηση που αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Μέχρι το 2012, όταν σταμάτησε η έντυπη έκδοσή της, η Encyclopaedia Britannica αποτελούσε την παλαιότερη εγκυκλοπαίδεια στην αγγλική γλώσσα που κυκλοφορούσε στην παραδοσιακή της μορφή της, συλλέγοντας όλη τη γνώση του κόσμου σε μια εποχή πριν από το Google και τη Wikipedia.

Αυτό το κληροδότημα επιτρέπει στην Britannica να στραφεί στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, όπου τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) θα μπορούν να βασιστούν σε αξιόπιστες και επαληθευμένες πληροφορίες. Σε αντίθεση με γενικής χρήσης LLM, όπως αυτό του ChatGPT της OpenAI, που συχνά παρουσιάζουν αμφιλεγόμενες πληροφορίες, άλλοτε και στοιχεία παραπληφόρησης, λόγω της συλλογής δεδομένων από το σύνολο του διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων ανακριβειών, η Britannica βασίζεται στη μακρά ιστορία της στην παροχή ποιοτικής γνώσης.

Πέρα από την online εγκυκλοπαίδεια και το Merriam-Webster dictionary, η κύρια δραστηριότητα της Britannica σήμερα είναι η πώληση λογισμικού εκπαίδευσης σε σχολεία και βιβλιοθήκες. Το λογισμικό αυτό σχεδιάζεται να ενισχυθεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέποντας την εξατομίκευση μαθησιακών προγραμμάτων για κάθε μαθητή.

Η φιλοσοφία είναι ότι οι μαθητές θα απολαμβάνουν περισσότερο τη διαδικασία μάθησης, καθώς το λογισμικό θα μπορεί να εντοπίζει τα κενά στη γνώση τους και να τους κρατά επικεντρωμένους σε ένα θέμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντίστοιχα παραδείγματα ενσωμάτωσης τεχνητής νοημοσύνης στον εκπαιδευτικό τομέα εμφανίζονται και αλλού, όπως η εταιρεία Brainly, που πλέον συνδέει τις απαντήσεις του chatbot της με παραθέματα από βιβλία.

Ο CEO της Britannica, Χόρχε Κάουζ, δήλωσε στους New York Times ότι η εταιρεία διαθέτει επίσης το chatbot Britannica AI, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις, με τις απαντήσεις να βασίζονται στη μεγάλη βάση δεδομένων με πληροφορίες που έχει συλλέξει η εγκυκλοπαίδεια για πάνω από δύο αιώνες. Το chatbot αυτό αξιοποιεί τις επαληθευμένες πληροφορίες που παρέχονται από ακαδημαϊκούς και συντάκτες.

Η Britannica, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Gizmodo, εκτιμά ότι τα έσοδά της θα διπλασιαστούν σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ

ENIKOS NETWORK