Τέμπη: Οι δικλείδες ασφαλείας στον σιδηρόδρομο του Ισραήλ – Οι διαφορές με την Ελλάδα

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν οι παρεμβάσεις των πολιτών στην βραδινή εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου. Ο Ηλίας Κώνστας, είναι σύμβουλος σιδηροδρομικών έργων στο Ισραήλ και μίλησε στην εκπομπή “Πρόσωπο με Πρόσωπο” με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη για τις διαφορές μεταξύ των συστημάτων ασφαλείας στο Ισραήλ και της χώρας μας. Ο κ. Κώνστας εξήγησε λεπτομερώς τι έφταιξε και φτάσαμε στην τραγωδία.

Τέμπη: Η πρώτη δήλωση του επιθεωρητή του ΟΣΕ – Τι υποστηρίζει για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει και τα αίτια της τραγωδίας

«Υπάρχουν διαδικασίες αδειοδότησης, αφού κατασκευαστεί ένα σύστημα. Κι αυτές οι διαδικασίες αδειοδότησης προβλέπουν μέσα με βάσει ποιων μέτρων η λειτουργία θα διεκπεραιωθεί. Μιλάμε για μέτρα σηματοδότησης, για παράδειγμα, τα οποία αυξάνουν την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. Να γνωρίζετε επίσης ότι οι σιδηρόδρομοι στο Ισραήλ υιοθετούν το πρωτόκολλο ETCS, που υιοθετεί η ευρωπαϊκή ένωση, τώρα είναι στο Level 2 και το GSMR, από πλευράς επικοινωνίας, το οποίο είναι επικοινωνία όχι μόνο φωνητική αλλά και με δεδομένα» σημείωσε αρχικά.

«Το Ισραήλ έχει ένα δίκτυο, το οποίο είναι το μισό από αυτό που έχει η Ελλάδα, είναι πολύ ευαίσθητοι όσον αφορά τα θέματα ασφαλείας. Επίσης όσο έχει να κάνει με την κυβερνοασφάλεια ώστε τρίτοι να μην μπορούν να διεισδύσουν σε αυτά τα συστήματα. Αυτό που συνέβη σε εμάς, ήταν ότι λειτουργήσαμε για πολύ μεγάλα διαστήματα με τρόπους οι οποίοι θα ήταν αποδεκτοί μόνο για βραχείς περιόδους… Τι εννοώ; Αν κάποια στιγμή το σύστημα έχει κάποια βλάβη τοπικά και χρειάζεται να συντηρηθεί ή να αντικατασταθεί, τότε μεταπίπτουμε σε μία κατάσταση υποβαθμισμένης λειτουργείας, όπου εκεί θα πρέπει να ισχύουν κάποια πρωτόκολλα, τα οποία είτε θα υπάρχουν πιο αραιά δρομολόγια είτε χαμηλότερες ταχύτητες είτε διπλοβάρδιες, όλα αυτά προκειμένου να αυξήσουν την ασφάλεια, αλλά επαναλαμβάνω μόνο για πολύ μικρές περιόδους. Αυτό που συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι εμείς το κάναμε κανόνα και λειτουργούσε έτσι για πολλά χρόνια» περιέγραψε ο κ. Κώνστας.

Τέμπη: Τα προφητικά λόγια του ελεγκτή του μοιραίου Intercity 62 – «Θα γίνει ατύχημα, δεν λειτουργούν τα πράγματα καλά»

«Άλλο εποπτεία συρμών και άλλο ασφάλεια συρμών. Μία εποπτεία μπορεί να δει πού είναι τα τρένα, ενώ μια ασφάλεια απαγορεύει στις σιδηροδρομικές γραμμές να κινηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να φέρουν δύο τρένα αντιμέτωπα» επεσήμανε.

«Και σε άλλες χώρες, όπως στη Γερμανία υπάρχουν κρατικοί οργανισμοί που εποπτεύουν και λειτουργούν τους σιδηροδρόμους, πλην όμως υπάρχει μια διαφορά… Οι διοικήσεις οι οποίες διορίζονται στους δικούς μας οργανισμούς έχουν έναν ορίζοντα υπουργικής θητείας ή κυβερνήσεων. Στη Γερμανία ο τελευταίος CEO, βρίσκεται στο πόστο του από το 2017, που ξεπερνάει μια οποιαδήποτε θητεία μια κυβέρνησης και παράλληλα βρίσκεται στον οργανισμό από το 1994, έχοντας θητεύσει σε διάφορες θέσεις ευθύνης. Παραπλήσια αντιμετώπιση έχουν και οι ισραηλινοί σιδηρόδρομοι. Όλα τα μέλη του ΔΣ είναι από το 2016-2019. Αυτό δημιουργεί μια συνέχεια στην κουλτούρα του οργανισμού και παράλληλα διασφαλίζεται πως θα υπάρχει λογοδοσία σε βάθος χρόνου και μια διοίκηση θα μπορεί να ακολουθήσει ένα μακροπρόθεσμο πλάνο. Αυτό βέβαια απαιτεί ευρύτερη πολιτική συναίνεση».

Τέμπη: «Στοχοποιούν τον νεκρό μηχανοδηγό της Intercity» – Τι καταγγέλλει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ