Τέμπη: «Νόμιζε ότι η σύγκρουση έγινε λόγω εκτροχιασμού» – Τι λέει μάρτυρας «κλειδί» για τον σταθμάρχη της Λάρισας

Τις πρώτες δραματικές στιγμές έπειτα το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη περιέγραψε μάρτυρας «κλειδί» που βρέθηκε τυχαία δίπλα στον σταθμάρχη της Λάρισας την στιγμή που ενημέρωνε την πυροσβεστική για την σύγκρουση των δύο τρένων.

Πρόκειται για τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, Γιώργο Ζήνδρο, ο οποίος μόλις είχε σχολάσει και πέρασε να πει μια καλησπέρα στον συνάδελφό του που έκανε το μοιραίο λάθος.

Μιλώντας στο Live News περιέγραψε όσα έγιναν εκείνες τις πρώτες δραματικές στιγμές.

«Εγώ κατεβαίνω να πάω στο γραφείο του, να του πω ένα γεια και να φύγω στο σπίτι. Είχα σχολάσει από το Παλαιοφάρσαλο. Κι εκείνη την ώρα που μπαίνω στο γραφείο, μιλούσε (σ.σ. ο σταθμάρχης της Λάρισας) με την πυροσβεστική. Και λέω ‘τι έγινε; Με ποιον μιλάς;’ και μου λέει ‘με την πυροσβεστική. Έχω σύγκρουση’. ‘Τι σύγκρουση;’ του λέω. Και μου λέει ‘σύγκρουση του 62 με το εμπορικό.

Μάλλον’, λέει, ‘το εμπορικό εκτροχιάστηκε και έπεσε το τρένο… πάνω’. Εννοούσε όχι μετωπική. Εννοούσε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά, προς την άνοδο, το επιβατικό. Και το εμπορικό, όπως κατέβαινε, εκτροχιάστηκε και συγκρούστηκαν. Αυτό εννοούσε αυτός. Αλλά δεν έγινε αυτό. Έγινε αλλιώς. Το έβαλε στην κάθοδο το τρένο. Από λάθος, ναι, και δεν το κατάλαβε τι είχε κάνει. Δεν μπορούσε να το φανταστεί τι έκανε.

Ήρθε η αστυνομία. Ήρθε η αστυνομία εκεί, του πήρε κατάθεση εκεί μέσα, πήραν τα χαρτιά που ήταν να πάρει η αστυνομία, εγώ βγήκα έξω, με έβγαλαν έξω και μόλις έφυγαν αυτοί, κάθισα εγώ μετά. Δεν μπορούσα να εγκαταλείψω τον σταθμό. Έκατσα όλη νύχτα εδώ να εξυπηρετήσω την κατάσταση».

Όπως αποκαλύπτει, έχοντας ήδη κάνει μια βάρδια από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 22.00 το βράδυ, ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου κλήθηκε να παραμείνει στο σταθμαρχείο ως τις 06.00 το πρωί, καθώς όπως φαίνεται οι προϊστάμενοί του θεώρησαν ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα για έναν εργαζόμενο να δουλεύει 16 ώρες σερί σε ένα τόσο κρίσιμο πόστο.

«Δεν μπορώ να το χωνέψω. Είναι αδιανόητο αυτό που έγινε. Μετωπική σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, με τέτοιο βάρος. Είναι πολύ μεγάλες οι ταχύτητες και πολύ βάρος. Κι αν γινόταν και στο τούνελ, θα ήταν ακόμη χειρότερο».

Για τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, τα όσα συνέβησαν είναι προφανή. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν επανέφερε ποτέ το κλειδί το οποίο ήταν γυρισμένο για άλλο τρένο.

Στην ερώτηση αν υπήρχε και άλλο τρένο ο Γιώργος Ζήνδρος απαντά: «Εντάξει, αυτό το είχε παρκάρει πολύ νωρίτερα. Κι έπρεπε να επαναφέρει τα κλειδιά στην ευθεία. Δεν τα άλλαξε καθόλου. Του είπα ‘γιατί το έκανες αυτό;’… δεν κατάλαβε, δεν… δεν… τα είχε χάσει τελείως. Δε μιλούσε καθόλου. Αυτός τα είχε χαμένα τώρα, δεν ήξερε τι του γινόταν.

Τι να παραδεχτεί και τι να… Μετά που συνειδητοποίησε τι έκανε… Δεν υπήρχε κάποιο σύστημα να το βλέπει. Αυτό μπορεί να το πάθει ο καθένας. Ήταν η κακιά η ώρα; Δεν ξέρω… τι να πω… δεν ξέρω. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, πώς το έκανε. Εγώ μόλις κατάλαβα ότι έκανε σύγκρουση μετωπική, μου κόπηκαν τα πόδια, για να καταλάβεις».

Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου προσπαθεί να βρει μια εξήγηση. Τι συνέβη και ο σταθμάρχης δεν έκανε αυτό που έπρεπε. Γιατί ο μηχανοδηγός δεν προβληματίστηκε όταν μπήκε στο ρεύμα ανόδου, αλλά δεν τα καταφέρνει:

«Ο μηχανοδηγός ήταν ένας πολύ έμπειρος μηχανοδηγός. Εγώ απορώ πώς την πάτησε αυτός ο μηχανοδηγός και έφυγε ανάποδα. Εγώ εκεί τρελαίνομαι γιατί ήταν μηχανοδηγός ‘ψείρας’ που λέμε, τα έψαχνε, δεν ήταν μηχανοδηγός ζαμανφού. Δηλαδή το τρένο πριν φύγει από τον σταθμό, πριν φύγει από τον σταθμό, θα μιλήσει με τον σταθμάρχη.

Στη Λάρισα μπήκε κανονικά. Δεξιά. Στη Λάρισα. Μέσα στον σταθμό. Και του λέει ‘πού πάμε;’ ‘Πάρε το ελεύθερο’ λέει, ‘Νέοι Πόροι’. Λέει αυτός (ο σταθμάρχης) στο τηλεγράφημά του. Στον επόμενο εν ενεργεία σταθμό. Και έφυγαν αντίθετα».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ