Τέμπη: Γνήσια τα τρία βίντεο με την εμπορική αμαξοστοιχία, σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη της ΕΛ.ΑΣ.

Γνήσια είναι, σύμφωνα με την έκθεση της εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης της ΕΛ.ΑΣ,. τα τρία βίντεο, που παραδόθηκαν από την εταιρεία INTERSTAR στις 5 Φεβρουαρίου 2025 και απεικονίζουν την εμπορική αμαξοστοιχία, λίγο πριν από την μοιραία σύγκρουση με την επιβατική στα Τέμπη.

Της Άννας Κανδύλη

Συμπερασματικά, στην έκθεση της εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης της ΕΛ.ΑΣ, αναφέρεται για το πρώτο βίντεο ότι «από τη συνδυαστική ανάλυση των ανωτέρω, προκύπτει ότι το εν λόγω αρχείο αποτελεί ακριβές αντίγραφο (γνήσιο) αρχείου βίντεο που προέρχεται από την κάμερα 03 που ήταν συνδεδεμένη με το ανωτέρω περιγραφόμενο καταγραφικό, μεταφορτώθηκε μέσω του λογισμικού διαχείρισης IVMS και αφορά το χρονικό διάστημα “28-02-2023 23:00:00 έως 23:05:00».

Παρομοίως, για το δεύτερο βίντεο επισημαίνεται ότι «από τη συνδυαστική ανάλυση των ανωτέρω, προκύπτει ότι το εν λόγω αρχείο αποτελεί ακριβές αντίγραφο (γνήσιο) αρχείου βίντεο που προέρχεται από την κάμερα 04 που ήταν συνδεδεμένη με το καταγραφικό με ονομασία «2546 ΚΕΚ ΡΑΨΑΝΗ σειριακού αριθμού “526438191”, μεταφορτώθηκε μέσω του λογισμικού διαχείρισης IVMS και αφορά το χρονικό διάστημα “28-02-2023 23:08:21 έως 23:42:03».

Σχετικά με το τρίτο βίντεο, αναφέρεται ότι «από τη συνδυαστική ανάλυση των ανωτέρω, προκύπτει ότι το εν λόγω αρχείο αποτελεί ακριβές αντίγραφο (γνήσιο) αρχείου βίντεο που προέρχεται από την κάμερα 05 που ήταν συνδεδεμένη με το καταγραφικό με ονομασία «2546 ΚΕΚ ΡΑΨΑΝΗ σειριακού αριθμού “526438191”, μεταφορτώθηκε μέσω του λογισμικού διαχείρισης IVMS και αφορά το χρονικό διάστημα “28-02-2023 23:12:46 έως 23:46:29».

Δείτε εδώ την πρώτη έκθεση

Δείτε εδώ την δεύτερη έκθεση

 

Η έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων για τα 3 βίντεο με την εμπορική αμαξοστοιχία

Υπενθυμίζεται ότι στην πιστοποίηση ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το μοιραίο Intercity στα Τέμπη είναι το τρένο που φαίνεται στα τρία νέα βίντεο που παραδόθηκαν στον ειδικό εφέτη ανακριτή, είχαν καταλήξει και οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι ανέφεραν στην έκθεσή τους ότι «δεν διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών».

Οι δύο πραγματογνώμονες, που είχαν οριστεί από τον εφέτη ανακριτή, στο πόρισμά τους επιβεβαίωναν πως στα βίντεο που κατέθεσε ο δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος (σ.σ. εκπροσωπεί την εταιρεία security που έχει αναλάβει τη βιντεοεπιτήρηση του δικτύου του ΟΣΕ) καταγράφεται όντως η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία εμπλέκεται στην τραγωδία, ωστόσο δεν είχαν προχωρήσει σε κανένα συμπέρασμα σχετικά με τη γνησιότητά τους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων, από την ανάλυση του υλικού προκύπτει ότι στα επίμαχα βίντεο είναι το εμπορικό τρένο 63503 που «συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023».  Στο πόρισμά τους, σημειώνουν ότι η αμαξοστοιχία εμφανίζεται «έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών».

Συγκεκριμένα, οι Δρ. Απόστολος Βασιλάκος,
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός, και Σταύρος Μπατζόπουλος,
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αναφέρουν: «Κατόπιν της με αρ. πρωτ. 35/07-02-2025 κατεπείγουσας παραγγελίας του κ. Εφέτη Ανακριτή Λάρισας μας παραδόθηκαν τρία (3) αποσπάσματα βιντεοληπτικού υλικού από δύο (2) καταγραφικά της εταιρείας INTERSTAR SECURITY, η οποία παρέχει υπηρεσίες βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, όπου εμφανίζεται διερχόμενη η εμπορευματική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φεβρουάριου 2023.

Ζητούμενα της εν λόγω παραγγελίας είναι, μετά την θέαση των ανωτέρω βιντεοληπτικών αποσπασμάτων, να διερευνηθεί αν:

  • α. “η εμφανιζόμενη στο ψηφιακό υλικό διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία ταυτίζεται με την εμπλακείσα στο διερευνώμενο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28-02-2023 εμπορική αμαξοστοιχία 63503, παραθέτοντας ειδικότερα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν το γεγονός αυτό και μπορείτε από την έρευνα-ανάλυση να εντοπίσετε (αριθμοί και διακριτικά φορταμαξών, αριθμοί και διακριτικά εμπορευματοκιβωτίων κλπ), καθώς και ότι άλλο κρίνετε ουσιώδες και άξιο μνείας με βάση την έρευνα-ανάλυση του ψηφιακού αυτού υλικού”
  • β. “αν στο ίδιο αυτό ψηφιακό υλικό, αμέσως πίσω από τις ηλεκτράμαξες της εν λόγω εμπορικής αμαξοστοιχίας, είτε επί των φορταμαξών με τα χαλύβδινα ελάσματα, είτε επί της φορτάμαξας με το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο, που κατά τη σειρά σύνθεσης του εν λόγω συρμού ακολουθούσε, είτε και στα βαγόνια που ακολουθούν μέχρι το πέρας του συρμού, μεταφέρεται ή όχι – είναι τοποθετημένο ή όχι, βυτίο ή παλέτα με ικανό αριθμό δοχείων μεταφοράς υγρών καυσίμων/υδρογονανθράκων/διαλυτών»

«Κατόπιν των ανωτέρω, και αφού μας παραδόθηκε το ανωτέρω βιντεοληπτικό υλικό», σημειώνουν, προέκυψαν τα ακόλουθα, σε σχέση με τη σύνθεση Εμπορικής Αμαξοστοιχίας 63503.

«Η εμπορική αμαξοστοιχία αποτελούνταν από δύο (2) εν σειρά ηλεκτράμαξες σε ζεύξη διπλής έλξης (κατά σειρά Η/Α 1 120-022 και Η/Α 2 120-012) και δεκατρείς (13) φορτάμαξες (πλατφόρμες) με σύνθεση όπως περιγράφονται στον παρακάτω Πίνακα 1, με στοιχεία χορηγηθέντα από την Hellenic Train. Η ταυτοποίηση του χρώματος και της θέσης του καθενός από τα εμπορευματοκιβώτια, πραγματοποιήθηκε από τις φωτογραφίες που πάρθηκαν κατά το άνοιγμα των εμπορευματοκιβωτίων, παρουσία του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας, μετά την μεταφορά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης και δίνεται παρακάτω στις Φωτο 1-9. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η θέση της κάθε μιας φορτάμαξας στον συρμό επιβεβαιώνεται από τον μοναδικό αριθμό της που αναγράφεται στο πλάι και που αντιστοιχεί στην στήλη “αρ. βαγονιού” του Πίνακα 1. Στις Φωτο 10 και 11 φαίνεται η σύνθεση του συρμού (μόνο τα 10 container) από τον τόπο του δυστυχήματος».

«Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας. Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης», τονίζουν στο πόρισμα.

Στην έκθεσή τους οι δύο πραγματογνώμονες φέρεται να επισημαίνουν ότι στο εμπορικό τρένο δεν διακρίνεται άλλο φορτίο πλην του δηλωθέντος από την Hellenic Train. «Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container».

Oι δικαστικοί πραγματογνώμονες καταλήγουν στην έκθεσή τους: «Από την παραπάνω ανάλυση του δοθέντος βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28- 2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών. Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού».

Δείτε ολόκληρη την έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων ΕΔΩ

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ

ENIKOS NETWORK