Για τη χρήση του διαδικτύου στην παιδική και εφηβική ηλικία μίλησε στο metrogreece.gr η ψυχολόγος, νομικού προσώπου των παιδικών σταθμών του δήμου Βύρωνα, κα Μαριλίνα Μπαντικιάν.
«Τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί σημαντική μείωση του ορίου ηλικίας των παιδιών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Έτσι ξεκινώντας ήδη από την προσχολική ηλικία, ο αριθμός των χρηστών αυξάνεται συγκριτικά στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό.Σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συνήθως για ψυχαγωγικούς λόγους όπως π.χ. παιχνίδια, μουσική ή ακόμα και για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους με την ανταλλαγή μηνυμάτων», δήλωσε η κα Μπαντικιάν.
Σε ερώτησή μας για τις θετικές και αρνητικές συνέπειες της χρήσης του διαδικτύου από τα παιδιά και τους εφήβους η κα Μπαντικιάν ανέφερε «Αναμφισβήτητα η σωστή χρήση διαδικτύου στα παιδιά και στους εφήβους παρουσιάζει αρκετά οφέλη. Η πρόσβασή των μαθητών σε ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών και σε εκπαιδευτικό υλικό με το οποίο μπορούν να αλληλεπιδρούν δυναμικά, συμβάλλει στην ανάπτυξη της λογικής και στην απόκτηση γνώσεων με ευχάριστο και ελκυστικό τρόπο. Επίσης, μέσω της χρήσης του Διαδικτύου ενθαρρύνεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης των παιδιών.Ωστόσο υπάρχουν και αρνητικές συνέπειες οι οποίες προκύπτουν από την υπερβολική και μη ασφαλή χρήση του.
Τα παιδιά με μειωμένη αυτοεκτίμηση και αρνητική αυτοεικόνα, βρίσκουν πολλές φορές διέξοδο στο διαδίκτυο είτε προτιμώντας την επικοινωνία με «φανταστικούς» φίλους, είτε ξοδεύοντας το χρόνο που θα μπορούσαν να τον χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων και κοινωνικών επαφών , με αποτέλεσμα συχνά να απομονώνονται. Ακόμη με την υπερβολική χρήση του διαδικτύου συχνά τα παιδιά αποσπώνται από τις σχολικές τους εργασίες και είναι περισσότερο απρόθυμα με το να ασχοληθούν με κάτι άλλο πέρα από αυτό. Όμως οι αρνητικές συνέπειες του διαδικτύου δεν σταματούν εδώ καθώς πολλά διαδικτυακά παιχνίδια έχουν ενοχοποιηθεί για την εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς , την οποία τα παιδιά αναπαράγουν μιμούμενα τη συμπεριφορά των ηρώων»
Τέλος, πρόσθεσε «Ο συνιστώμενος χρόνος παραμονής των παιδιών και των εφήβων μπροστά σε οθόνη (υπολογιστής-τηλεόραση) πρέπει να είναι το πολύ μέχρι δύο ώρες την ημέρα. Οι πρώτες επισκέψεις μπορούν να ξεκινήσουν από την προσχολική ηλικία, με στόχο την εξοικείωση του παιδιού με τον Η/Υ αλλά και την εκμάθηση κανόνων για την μελλοντική ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Αυτό προϋποθέτει βέβαια, την εκπαίδευση αλλά και επίβλεψη των παιδιών κατά την πλοήγηση τους στο διαδίκτυο από γονείς ή εκπαιδευτικούς».
Πηγή: Metrogreece.gr