“Όχι” στη διαθεσιμότητα από το ΑΠΘ

“Όχι” στη διαθεσιμότητα από το ΑΠΘ

 

Όμόφωνο ψήφισμα εξέδωσε η Σύγκλητος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου αντιδρώντας στην επαπειλούμενη διαθεσιμότητα προσωπικού. 

Η Σύγκλητος του ΑΠΘ στην έκτακτη συνεδρίασή της με μόνο θέμα την “επαπειλούμενη διαθεσιμότητα του προσωπικού και τον κίνδυνο για την ακαδημαϊκή λειτουργία του” αποφάσισε:

 

1)       Να βρίσκεται σε ετοιμότητα για το ενδεχόμενο απρόοπτων εξελίξεων.

2)       Να εκδώσει ψήφισμα, το οποίο θα αποσταλεί:

–          στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

–          στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

–          στα πολιτικά κόμματα

–          στα μέλη του Ευρωπαϊκού και Ελληνικού Κοινοβουλίου

–          στο Συμβούλιο του Ιδρύματος

–          στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας

–          στη Σύνοδο των Πρυτάνεων

3)       Να ζητήσει από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων να συζητήσει το θέμα στην επόμενο Σύνοδο στην Κέρκυρα, ώστε να προκύψει κοινή στάση όλων των πανεπιστημίων.

4)       Να ζητηθεί από τον Υπουργό Παιδείας συνάντηση με αντιπροσωπεία της Συγκλήτου, αποτελούμενη από τις πρυτανικές και κοσμητορικές αρχές.

5)       Να εκδοθεί δελτίο Τύπου, που θα περιλαμβάνει το ψήφισμα και τις αποφάσεις της, έτσι ώστε να ενημερωθεί η ελληνική κοινωνία για την επαπειλούμεν�� αδυναμία λειτουργίας του ΑΠΘ.

 

Διαβάστε και το ομόφωνο ψήφισμα

 

“H Σύγκλητος του ΑΠΘ στην έκτακτη συνεδρίασή της, σήμερα 20 Αυγούστου 2013, με αριθμό 2865 και με μόνο θέμα την επαπειλούμενη διαθεσιμότητα του προσωπικού, διαπιστώνει ότι:

1.Ο ανορθολογικός τρόπος ανάπτυξης της δημόσιας διοίκησης δεν δικαιολογεί οριζόντια, σπασμωδικά και άδικα μέτρα αμφιβόλου ορθότητας και αποτελεσματικότητας, που όταν εφαρμόζονται στα Πανεπιστήμια, χωρίς όραμα Παιδείας, επιφέρουν συρρίκνωση και αδυναμία λειτουργίας. Η διαθεσιμότητα, άλλωστε, έχει ήδη πλήξει καίρια και παράλογα το ΑΠΘ από τις αρχές του 2013 με την απώλεια 81 υπαλλήλων ΙΔΑΧ ΔΕ, οι οποίοι δεν έχουν αναπληρωθεί.

2.Ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου που επιτελούν τα Πανεπιστήμια, επιβάλλει τη διαφοροποίησή τους από εκείνον των συμβατικών δημόσιων υπηρεσιών. Τα Πανεπιστήμια δεν δομούνται ούτε στελεχώνονται με προσωπικό κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο με αυτόν της δημόσιας διοίκησης.  Τα κριτήρια αξιολόγησης του διοικητικού τους προσωπικού διαμορφώνονται, εκτός των άλλων, λαμβάνοντας υπόψη και το συνολικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο των αντίστοιχων ακαδημαϊκών μονάδων. Τα κριτήρια αυτά εξειδικεύονται από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ), η οποία οφείλει να ολοκληρώσει όλες τις εξωτερικές αξιολογήσεις των Τμημάτων με τη συνδρομή της Πολιτείας, πριν από οποιαδήποτε εφαρμογή μέτρων διαθεσιμότητας ή κινητικότητας προσωπικού. Άλλωστε, η οριζόντια διαθεσιμότητα δεν αφήνει ανεπηρέαστες ούτε και πρότυπες υπηρεσίες, όπως ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της δημόσιας χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, μέσω των εθνικών και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων.

3.Το ΑΠΘ εδώ και ένα εξάμηνο α) έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό την αξιολόγηση του διοικητικού του προσωπικού, β) έχει αποτυπώσει την υπάρχουσα κατάσταση, αξιολογώντας τις δομές και τις υπηρεσίες του με την ευκαιρία της υποβολής της πρότασης του Οδικού του Χάρτη, και γ) έχει ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας την κάλυψη των αναγκών του για 382 διοικητικούς υπαλλήλους, διαφόρων κατηγοριών. Οι σχετικές ανάγκες του ΑΠΘ έχουν ήδη συμπεριληφθεί στις καταστάσεις των προς κάλυψη θέσεων από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Στις ανάγκες αυτές δεν έχουν συμπεριληφθεί οι 130 θέσεις φυλάκων, καθώς και 204 θέσεις καθαριότητας, που απαιτούνται προκειμένου να ανεξαρτητοποιηθεί  το ΑΠΘ από τις αντίστοιχες εργολαβίες.

4.Καθίσταται λοιπόν φανερό ότι το ΑΠΘ δεν έχει σήμερα πλεονάζον διοικητικό προσωπικό, που θα μπορούσε να τεθεί σε διαθεσιμότητα. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τα διεθνή δεδομένα, όπου η αναλογία διοικητικού προσωπικού προς ενεργούς φοιτητές, ενώ για το ΑΠΘ είναι 1:100, για τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ευρώπης είναι τουλάχιστον 10 φορές καλύτερη.

5.Το ΑΠΘ αξιοποιώντας τα αποτελέσματα των εσωτερικών και εξωτερικών αξιολογήσεών του και τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής του διακυβέρνησης, βρίσκεται ήδη στο στάδιο της εσωτερικής αναδιάρθρωσης για τον εξορθολογισμό των διοικητικών του υπηρεσιών, ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά, έστω και με το ελλείπον προσωπικό.

 

Η Σύγκλητος του ΑΠΘ, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, αναλαμβάνοντας την ιστορική ευθύνη της ακαδημαϊκής λειτουργίας του, δεν μπορεί να αποδεχτεί κανένα μέτρο που υποβαθμίζει την ποιότητα του ακαδημαϊκού του έργου, καταδικάζοντας τις επερχόμενες γενιές σε χαμηλότερου επιπέδου σπουδές”.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ