Ολόκληρο το πόρισμα της ΡΑΣ για τις παραλείψεις και τα κενά στην εκπαίδευση σταθμαρχών

Σοβαρότατη υστέρηση από τα προβλεπόμενα είχε η, από τον ΟΣΕ, εκπαίδευση του σταθμάρχη που ήταν υπηρεσία στην Λάρισα, όταν έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: «Να τεθούν εκτός όλοι οι σταθμάρχες που εκπαιδεύτηκαν μαζί με τον 59χρονο» – Προειδοποιεί τον ΟΣΕ

Το πρόγραμμα προβλέπει 712 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και 75 ημέρες πρακτικής εκπαίδευσης, από τις οποίες αποκτούνται οι απαραίτητες γνώσεις, κανόνες και διαδικασίες λειτουργίας, για τη σηματοδότηση και το σύστημα ελέγχου χειρισμού, καθώς και οι διαδικασίες έκτακτης ανάγκης που ισχύουν για τα εκτελούμενα δρομολόγια.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης καταρτίζεται από τον Ο.Σ.Ε. Α.Ε. και υποβάλλεται, όπως και το πρόγραμμα των εξετάσεων, προς έγκριση στη ΡΑΣ στην αρχή κάθε έτους. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής ευθύνονται για το επίπεδο της κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού τους που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας», λέει ο κανονισμός.

Η ΕΡΓΟΣΕ ζητούσε επιστροφή χρημάτων από τον ανάδοχο – Τι αναφέρεται σε έγγραφο για τα έργα σηματοδότησης των τρένων

Ωστόσο με βάση τα έγγραφα που ζήτησε και πήρε η ΡΑΣ από τον ΟΣΕ:

  • Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη Βασική Εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας γιατί δεν υποβλήθηκαν από τον ΟΣΕ τα έγγραφα που να αποδεικνύουν, ότι οι εν λόγω υποψήφιοι σταθμάρχες ολοκλήρωσαν τον προβλεπόμενο Β’ κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης (177 ωρών) ο οποίος θα έπρεπε να γίνει μετά την ολοκλήρωση του Α’ Κύκλου Εκπαίδευσης (535 ωρών), και μάλιστα, παράλληλα με την Πρακτική Εκπαίδευση των 75 υποχρεωτικών ημερών.
  • Ο ΟΣΕ δεν προσκόμισε τα υπογεγραμμένα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευομένων κατά τον Α’ κύκλο της θεωρητικής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης για τις ημερομηνίες 13/08/22,  24.8.22, 30.8.22, 31 .8.22, 9.9.22, 17.9.2022 και 7.10.22
  •  Επίσης δεν προσκόμισε για το πρόγραμμα κατάρτισης στην Αθήνα το φύλλο με ημερομηνία 13/8/22.
  • Από τα έγγραφα που προσκομίστηκαν φαίνεται ότι έγιναν μόνο 144 ώρες εκπαίδευσης στον Δεύτερο Κύκλο θεωρίας, ενώ προβλέπονται 177. Για τις ώρες που υπολείπονται δεν προκύπτει ούτε αν τελικώς έγινε η εκπαίδευση ούτε ποιοι από τους εκπαιδευόμενους συμμετείχαν.

Τι δεν έχει ο ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ για τον Δεύτερο Κύκλο Εκπαίδευσης δεν έχει βεβαιώσεις υλοποίησης, αλλά μόνο ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας που δείχνουν βάρδιες και όχι εκπαίδευση. Επίσης δεν έχει ο ΟΣΕ βεβαιώσεις ότι ολοκληρώθηκε η πρακτική εκπαίδευση. Και για την Πρακτική Εκπαίδευση έχει έχει μόνο βαρδιόχαρτα, ανυπόγραφα.

Ο ΟΣΕ δεν τεκμηρίωσε τον τρόπο υλοποίησης των υπολειπόμενων ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης , ο οποίος ενσωματώθηκε στην πρακτική εκπαίδευση  ούτε έχει τον ακριβή αριθμό του συνόλου των εκπαιδευομένων.

Επίσης δεν υπάρχουν:

1. Οι βεβαιώσεις των αρμόδιων Επιθεωρήσεων ότι ολοκληρώθηκε ο Β κύκλος θεωρητικής εκπαίδευσης των 177 ωρών
2. Οι βεβαιώσεις πιστοποίησης ότι ολοκληρώθηκε η πρακτική εκπαίδευση των 75 ημερών.
3. Τα έγγραφα για την πρακτική εκπαίδευση των τριών (3) εκπαιδευόμενων: x xxx x x xx xx xx xx xx , x x xx xx xx x x xx xx xx x και xx xx xx xx xx x xx xx.

Κατόπιν αυτών η ΡΑΣ σημειώνει ότι:

  1. Υπάρχει ασάφεια για το πόσοι εκπαιδεύτηκαν και πόσοι ολοκλήρωσαν επιτυχώς την εκπαίδευση.
  2. Υπάρχουν ενδείξεις ότι ο ΟΣΕ δεν εξασφάλισε το πρόγραμμα κατάρτισης, όπως είναι υποχρεωμένος να κάνει με βάση τις κείμενες διατάξεις. Η ΡΑΣ τονίζει ότι ο ΟΣΕ ευθύνεται για την κατάρτιση και την επάρκεια προσόντων του προσωπικού που διαχειρίζεται την κυκλοφορία.
  3. Επίσης η κατάρτιση στον δεύτερο κύκλο εκπαίδευσης ήταν ελλιπής και άρα ανεπαρκής, γιατί δεν υπάρχουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά που να βεβαιώνουν το αντίθετο.

Κατά συνέπεια, σημειώνει το πόρισμα της ΡΑΣ, αυτές οι παραλείψεις είναι ουσιώδεις,  γιατί ενέχουν σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των συρμών.

Δείτε ΕΔΩ Ολόκληρο το πόρισμα της ΡΑΣ

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ