Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις 1.388 κάμερες που θα λειτουργούν στην Αττική – Οι παραβάσεις, η διαδικασία και τα πρόστιμα

ΤΡΟΧΑΙΑ

Φωτογραφία αρχείου: Intime

Αλλάζουν όλα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα για την οδική ασφάλεια από το καλοκαίρι του 2025, όταν θα τεθούν σε λειτουργία 1.388 κάμερες τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις.

Η διαγωνιστική διαδικασία για το πληροφοριακό σύστημα που θα συνοδεύει το σύστημα των καμερών θα υλοποιηθεί το καλοκαίρι του 2025 και ο ενδεικτικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ.

Μέσα από τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία που παρουσίασαν από κοινού τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής επιχειρείται να μπει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων και να περιοριστούν οι τροχαίες παραβάσεις, οι οποίες μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το νέο σύστημα καμερών

Το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει 388 υπερσύγχρονες κάμερες παρακολούθησης της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών που προκαλούνται που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες και η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Με το νέο σύστημα θα διασυνδεθούν, επίσης, οι ήδη υπάρχουσες 12 σταθερές κάμερες ταχύτητας για τις λεωφορειολωρίδες του ΟΑΣΑ, καθώς και οι 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας της Αττικής Οδού.

Είδη παραβάσεων που θα καταγράφονται

Οι νέες κάμερες θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις:

Αναλυτικά η διαδικασία που θα ακολουθείται:

Πότε και πώς θα αφαιρείται το δίπλωμα

Πώς προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα

Στις τεχνικές προδιαγραφές της προκήρυξης του διαγωνισμού έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. Για τον λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες.

Exit mobile version