Μετρό: Πιάνει δουλειά ο «μετροπόντικας» στη γραμμή 4 – Το χρονοδιάγραμμα για τα μεγάλα έργα

Τις επόμενες μέρες ο πρώτος «μετροπόντικας» θα ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, όπως έγινε σήμερα γνωστό από πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ήδη είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν στο 50%.

Όσον αφορά την κατασκευή της επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον, ανέφερε ότι η Α’ φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου ενώ η Β’ Φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Επίσης, ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Σχετικά με το μετρό Θεσσαλονίκης,  οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 90% στη βασική Γραμμή και της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό με ΣΔΙΤ, ενώ έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το αμαξοστάσιο.

Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά,ως άμεση προτεραιότητα έχει τεθεί η βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.

Η εξέλιξη για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Mεταφορών.

Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου

  • «Το έργο που πέρασε από 40 κύματα, ξεμπλόκαρε, ξεκίνησε και στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του» τονίζουν αρμόδιες πηγές.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

  • Έχει συμβασιοποιηθεί το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη και το Δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
  • Στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο
  • Οι μελέτες για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν και μετά το καλοκαίρι θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
  • Προχωρούν οι μελέτες για το Σούδα – Αεροδρόμιο και αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας
  • Προχωρούν προς χρηματοδότηση και τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου
  • τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή
  • τμήμα Γέφυρα Φρουζή – Παράκαμψη Παχιάς Άμμου

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)

  • Για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%.
  • Εντός του 2023 θα παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα που έχει ξεπεράσει το 90%

Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία – Άκτιο

  • Εντός του 2023 ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο
  • Η παράκαμψη Αμφιλοχίας παραδόθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια της περιοχής, όπως επισημαίνουν από το υπουργείο Υποδομών.

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

  • Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπεγράφη η σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023.

Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)

  • Υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη
  • Ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται
  • Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου

Καστέλι

  • Εξασφαλίστηκε η αύξηση του μεγέθους του νέου υπερσύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη επιβατική κίνηση που η Κρήτη θα κληθεί να υποδεχθεί τις επόμενες δεκαετίες.
  • Το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
  • Η πρόοδος εκτέλεσης του έργου σήμερα έχει ξεπεράσει το 22%.

Ύδρευση Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο

  • Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ωρίμασαν και δημοπρατήθηκαν στα τέλη του 2022.
  • Σήμερα υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος και για τα δύο έργα και στόχος είναι το Φθινόπωρο να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.

Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και Μπράλος-Άμφισσα

  • Δημοπρατήθηκαν στα τέλη του 2021 τα δύο έργα και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 υπογράφηκαν και οι 2 συμβάσεις.
  • Για το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, στο επόμενο τρίμηνο θα ενεργοποιηθούν και οι 2 από τις 3 προαιρέσεις του έργου, που αφορούν στην Παράκαμψη Ψαχνών και στην οδική σύνδεση αρτηρίας Βόρειας-Νότιας Εύβοιας.
  • Έχουν ήδη ξεκινήσει στα έργα αυτά οι οριστικές μελέτες και έως το τέλος του έτους αναμένεται να εκκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες.
  • Εντός του καλοκαιριού η εγκατάσταση του εργοταξίου

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ