Λεωφορεία και τρόλεϊ: Γιατί κάνουν στάση εργασίας για 6η ημέρα οι εργαζόμενοι – Τα αιτήματά τους

Για έκτη ημέρα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Και σήμερα, Μεγάλη Τρίτη κάνουν στάση εργασίας από την αρχή της βάρδιας έως τις 08.30 το πρωί και το βράδυ από τις 22:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Νέα στάση εργασίας σήμερα σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ ζητεί ασφαλείς, σύγχρονες και ποιοτικές συγκοινωνίες με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή, καθώς και την τήρηση των δεσμεύσεων της διοίκησης και του υπουργείου όσον αφορά στις νομοθετικές ρυθμίσεις προς τους εργαζομένους.

Η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ με τη σειρά της ζητεί μονιμοποίηση μέτρων προστασίας και ασφάλειας και νομοθετικές ρυθμίσεις σε ό, τι αφορά τους εργαζομένους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, οι εργαζόμενοι ζητούν μεταξύ άλλων αναγνώριση προϋπηρεσίας στους νεοπροσλαμβανόμενους. Κι αυτό επειδή έως τώρα δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία του ιδιωτικού τομέα, αλλά μόνο από ΔΕΚΟ ή Δημόσιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται αν και διαθέτουν προϋπηρεσία να μπαίνουν στο πρώτο κλιμάκιο και να πληρώνονται με 800 ευρώ και πολλοί εξ αυτών φεύγουν με αποτέλεσμα να δημιουργείται νέο κενό στο προσωπικό. Άλλο ένα πάγιο αίτημα είναι οι προσλήψεις προσωπικού καθώς χρειάζονται παραπάνω οδηγοί σε αριθμό προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες.

Αναλυτικά οι εργαζόμενοι ζητούν:

  • αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας για την κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια
  • προαγωγή/ εξέλιξη με βάση την προϋπηρεσία και ειδικότερα με συσχέτιση των ετών προϋπηρεσίας στην εταιρεία με τη θέση του Σταθμάρχη- Οδηγού
  • συμμετοχή της εταιρείας σε σύναψη ομαδικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου για το προσωπικό της εταιρείας
  • έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων, εξειδικευμένων για τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας των εργαζομένων της εταιρείας.

Κομβικό θέμα η ασφάλεια

Αίτημα των εργαζομένων που σχετίζεται και με την ασφάλεια στις μεταφορές είναι και η προμήθεια λεωφορείων καθώς ο σχετικός διαγωνισμός δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα. Όπως έχουν κατά καιρούς αναφέρει εργαζόμενοι τα περισσότερα οχήματα είναι 20ετίας με 1 εκατ. χιλιόμετρα στα κοντέρ τους. Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, τα οχήματα ελέγχονται και συντηρούνται συχνά καθώς καθημερινά μεταφέρουν πολλούς επιβάτες και οι οδηγοί και οι εργαζόμενοι έχουν ευθύνη απέναντί τους να τους πηγαίνουν στον προορισμό τους με ασφάλεια.

Βέβαια παρά τις εργασίες συντήρησης συχνά καταγράφονται προβλήματα και είναι μία από τις θέσεις των εργαζομένων αυτά να μειωθούν στο ελάχιστο ώστε να διευκολύνονται οι μετακινήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ