Η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιουργεί έντονη ανησυχία στους εκπαιδευτικούς – Τι δείχνει έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης

Ο φόβος και η ανησυχία είναι τα βασικά συναισθήματα που διακατέχουν τους Έλληνες Εκπαιδευτικούς αναφορικά με το ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η κυριότερη αιτία του φόβου προς το άγνωστο είναι η έλλειψη γνώσεων. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 71,5%, δηλαδή περίπου 7 στους 10 θεωρούν ότι δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν την τεχνητή νοημοσύνη. Έχουν μια γενική γνώση επί του θέματος, αλλά πολλά πράγματα δεν τα έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους. Το 16,5% κάτι έχουν ακούσει, αλλά δεν έχουν καταλάβει περί τίνος πρόκειται, ενώ, μόλις το 8,6% έχει πολύ καλή γνώση των βασικών εννοιών της τεχνητής νοημοσύνης.

Μάλιστα, σε ερώτηση που τους έγινε για το, αν πιστεύουν, πως το επάγγελμά τους θα αντικατασταθεί από εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης μέχρι τη συνταξιοδότησή τους το 45% δήλωσε μάλλον όχι, ενώ το 38% είναι σίγουρο γι’ αυτό. Αντίθετα, μόλις το 14,8% πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη στο μέλλον θα αντικαταστήσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και το 1,8% ότι σίγουρα θα το κάνει.

Τέλος, σε ερώτηση για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί στο μέλλον η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι διχασμένοι ανάμεσα στον φόβο και την αισιοδοξία. Το 40,9% δηλώνει αισιόδοξο και το 37,3% φόβο. Μόλις, το 21% δηλώνει ενθουσιασμένο και το 0,8% απαισιόδοξο.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ