Εθνική Πινακοθήκη: Ο κλέφτης του Πικάσο δηλώνει συλλέκτης έργων Τέχνης

Ο άνδρας που συνελήφθη για την «κλοπή του αιώνα», στην Εθνική Πινακοθήκη, όπως αποκλήθηκε η κλοπή ενός πίνακα του Πικάσο, αποφυλακίστηκε υπό όρους. Σήμερα περιέγραψε τα πάντα για το σχέδιο που έθεσε σε εφαρμογή πριν από 10 χρόνια. 

Ο 6ος Τακτικός Ανακριτής, Αθανάσιος Μαρνέρης, έκανε δεκτή την αίτηση αποφυλάκισης που υπέβαλε, ο Γιώργος Σαρματζόπουλος  διά των συνηγόρων του, και  διέταξε την αποφυλάκισή του με ηλεκτρονική επιτήρηση, χωρίς την επιβολή άλλων περιοριστικών όρων.

Ο  Σαρματζόπουλος, μετά την απελευθέρωσή του, δήλωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 πως “ό, τι συνέβη οφείλεται στην αγάπη του για την τέχνη. Κάθε άνθρωπος στη ζωή του μπορεί να κάνει λάθος. Ήθελα να εμπλουτίσω τη συλλογή μου”, είπε.

Ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιόγλου είπε ότι “χωρίς τη βούληση τη συνεργασία και την έμπρακτη μεταμέλεια του κ. Σαρματζόπουλου, ο ανεκτίμητης αξίας πίνακας του Πικάσο δεν επρόκειτο να επιστρέψει ποτέ στην Εθνική Πινακοθήκη”.
Ο Σαρματζόπουλος δήλωσε ότι η ιδέα να κλέψει τους πίνακες του μπήκε στο μυαλό το 2010. “Ο καθένας θα μπορούσε να μπει από μία ξεκλείδωτη μπαλκονόπορτα, να σπρώξει με τα πόδια του μια γυψοσανίδα. Άμα έχεις δει και ταινίες κάλλιστα μπορείς να το κάνεις.” Όπως είπε είχε διαβάσει την πολύ αναλυτική έκθεση για τα μέτρα ασφαλείας της Πινακοθήκης του κ. Ρακιτζή, πριν από 9,5 χρόνια.
Ήταν το 2012 όταν ο Σαρματζόπουλος είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της εθνικής πινακοθήκης και είχε κλέψει τρία έργα. Το «Γυναικείο κεφάλι», με αριθμό έργου 1.357, αναφορά του Picasso στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το οποίο φιλοτέχνησε το 1939 (δωρεά του καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του στην Κατοχή), το έργο «Μύλος» (1905), από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν, και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του δέκατου έβδομου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.