Δάσκαλοι που δίδασκαν

Μια επιστολή με παραλήπτες του μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων του Ρεθύμνου κοινοποίησε ο σύνδεσμος φιλολόγων του σχολιάζοντας την απόφαση τους να βάλουν λουκέτο και παραθέτοντας τη δική τους οπτική γύρω από τους σχολικούς αγώνες.Αναλυτικά στην επιστολή τους αναφέρουν: “Γεια σας παιδιά,Αφού δεν κάνουμε αυτές τις μέρες το μάθημα με ανοικτές τις πόρτες των σχολείων, ας προσπαθήσουμε να το κάνουμε με κλειστές και ας επιτρέψουμε και στους άλλους, που δεν ανήκουν, άμεσα τουλάχιστον, στη σχολική κοινότητα ή δεν είναι στη σχολική ηλικία να μας παρακολουθήσουν από την κλειδαρότρυπα.Είναι φυσικό για μας τους εκπαιδευτικούς να χαιρόμαστε ιδιαίτερα, όταν βλέπουμε, εσάς τους μαθητές μας, να διεκδικείτε τα δικαιώματά σας και να αγωνίζεσθε με σθένος και υγιή τρόπο. Αισθανόμαστε δικαιωμένοι, γιατί νιώθουμε ότι αυτά που σας διδάξαμε έπιασαν τόπο. Δεν πήγαν στράφι. Όσο κι αν παραπονιόσασταν, όταν σας ‘βασανίζαμε‚ με τα Αρχαία και την Ιστορία, μάθατε ότι η δημοκρατία και ο ανθρωπισμός είναι αξίες, που, μάλιστα, γεννήθηκαν σ’ αυτόν τον τόπο. Όσο κι αν διαμαρτυρόσαστε ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική σας δυσκόλευαν τη ζωή σας‚ μάθατε να χρησιμοποιείτε λογική και την επιστήμη, να πιστεύετε στη δύναμη που σας χαρίζουν και να στηρίζεστε σ’ αυτά, για να μην έχετε κανένα ανάγκη και για να μην καταλήξετε να γίνετε υποχείρια των άλλων.Όμως, όταν σας βλέπουμε να ενεργείτε άσκοπα, άκομψα, τυχαία, ευκαιριακά και ατομικιστικά, νιώθουμε θλίψη και στεναχώρια και για μας και, κυρίως, για σας.Για μας, γιατί μας προβάλλετε την αποτυχία μας, ως εκπαιδευτικού συστήματος και ως κοινωνίας, που δεν καταφέραμε να σας διδάξουμε καλά. Γιατί μας υπενθυμίζετε την ανικανότητα να ανταποκριθούμε στις ευθύνες που έχουμε απέναντι σας. Γιατί μας τονίζετε την αναποτελεσματικότητα στην άσκηση του έργου και των καθηκόντων μας.Για σας, γιατί φοβόμαστε ότι επηρεάζεστε και παρασύρεστε. Επειδή δεν πιστεύουμε ότι τόσο έξυπνα παιδιά, παιδιά της εποχής της πληροφορίας, μπορούν να προβάλουν αιτήματα τόσο ασήμαντα που να προκαλούν ειρωνικά σχόλια. Ή αιτήματα που έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τις απόψεις και τις αντιλήψεις, η αντίδραση στις οποίες φέρεται να πυροδότησε το κύμα των καταλήψεων.Σας ευχαριστούμε όμως! Γιατί με τη στάση σας αποτελέσατε την αλογόμυγα του Σωκράτη. Μας ταρακουνήσατε!. Μας ενεργοποιήσατε να κάνουμε την αυτοκριτική μας και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, στο μερίδιο που μας αναλογεί, για τον κόσμο που η γενιά μας σας παραδίδει. Μέσα από τη δική σας φρέσκια νεανική ματιά θυμηθήκαμε την υποχρέωση του Ανθρώπου να μην εφησυχάζει, αλλά να αγωνίζεται συνεχώς για να γίνει καλύτερος, όχι ως μονάδα, αλλά ως κοινωνία. Μας ενθαρρύνατε, εμάς τους μεγαλύτερους, που με τα χρόνια μπορεί να είχαμε απογοητευθεί θυμίζοντας μας τα λόγια του συντοπίτη μας: μα η αξία του ανθρώπου δεν είναι η νίκη, παρά ο αγώνας για τη Νίκη. Και ξέρω ακόμα ετούτο, το δυσκολότερο: δεν είναι ούτε ο αγώνας για τη Νίκη· η αξία του ανθρώπου είναι μια μονάχα, ετούτη: να ζει και να πεθαίνει παλικαρίσια και να μην καταδέχεται αμοιβή.Κι ακόμα ετούτο, το τρίτο, ακόμα πιο δύσκολο: η βεβαιότητα, πως δεν υπάρχει αμοιβή, να μη σου κόβει τα ήπατα παρά να σε γεμίζει χαρά, υπερηφάνεια κι αντρεία. (Καζαντζάκης, Αναφορά στον Γκρέκο). Σε τέτοιους αγώνες ζητάμε να μας πάρετε μαζί σας. Σε κινήσεις όμως εντυπωσιασμού, ανούσιες και υποκριτικές μη μας ζητάτε συμπαράσταση. Θα μας βρείτε αυστηρούς κριτές.Ο Βίκτωρ Ουγκώ έλεγε: Όπου ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή. Ας εμποδίσουμε, λοιπόν, όλους αυτούς, όποιοι κι αν είναι, όπως κι αν λέγονται, να κρατούν τα σχολεία κλειστά !. Να φυλακίζουν το μυαλό μας !. Γιατί αυτή είναι η χειρότερη φυλακή από την οποία μόνο με την παιδεία μπορείς να βγεις. Αντί λοιπόν να την ακυρώνουμε, ας την κάνουμε καλύτερη.Καλή αντάμωση την Δευτέρα ή όποτε Ανοίξετε το σχολείο !Τι θαυμάσιο για μας και για σας να παίρναμε αυτή την απόφαση ΜΑΖΙ !” πηγή: prismanews.gr   

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ