Χρυσοχοϊδης:Ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων

Χρυσοχοϊδης:Ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων 

 

Ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες άφησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, πρόκειται για ένα θέμα το οποίο προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο ωστόσο τόνισε ότι γίνεται γίνεται προσπάθεια να μην αυξηθεί το εισιτήριο.

«Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο, αλλά και να μην συζητούμε για αύξηση. Είναι ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο» είπε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Παράλληλα αναφέρθηκε στο φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής, χαρακτηρίζοντάς το «αντικοινωνική συμπεριφορά».

«Η εισιτηριοδιαφυγή είναι φαινόμενο, ίσως, χειρότερο από τη φοροδιαφυγή» τόνισε και συμπλήρωσε ότι «με τα λεωφορεία δεν ταξιδεύουν οι πλούσιοι, αλλά οι φτωχοί». Πάντως, σημείωσε ότι οι τελικές λύσεις στο θέμα της εισιτηριοδιαφυγής θα δοθούν μέσα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για το οποίο, ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η αύξηση ή μη της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατά 25%, όπως προβλέπεται από το ίδιο το μεσοπρόθεσμο, θα αποφασιστεί πριν από την κατάθεση του προϋπολογισμού. Η επιβολή ή όχι των αυξήσεων βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με το ύψος της κρατικής επιδότησης, που θα λάβουν τα μέσα μεταφοράς από τον προϋπολογισμό. Πάντως, στα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) δεν θα χρειαστεί κρατική επιδότηση, αφού έχει επιτευχθεί ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, ενώ αντίθετα, στις οδικές συγκοινωνίες (λεωφορεία και τρόλεϊ), που είναι ζημιογόνες χρειάζεται κρατική επιδότηση.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης παρουσίασε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών-Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου ξεκινά αύριο στη Βουλή.

Ο υπουργός σημείωσε ότι ««φθηνότερο εισιτήριο, περισσότερη δικαιοσύνη και καλύτερο ανταγωνισμό, θα έχουμε με την απελευθέρωση των οδικών επιβατικών μεταφορών».

Σκοπός των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση του δικτύου των δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η διασφάλιση του χαμηλότερου δυνατού κόστους για τον επιβάτη, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, η διασφάλιση της πλήρους γεωγραφικής κάλυψης των μεταφορικών αναγκών κάθε περιφερειακής ενότητας, η ενίσχυση της διαφάνειας στην ανάθεση μεταφορικού έργου και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα δημιουργηθούν τρεις τύποι γραμμών: γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, άγονες γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει αποκλειστικότητα του μεταφορικού έργου αλλά και κρατική επιδότηση, και ελεύθερες γραμμές χωρίς προκήρυξη.

Τέλος, στο σχέδιο νόμου περιέχονται και άλλες διατάξεις. Μεταξύ αυτών:

α) Αυστηροποιείται σε κακουργηματικό βαθμό η κλοπή και η δολιοφθορά του σιδηροδρομικού υλικού.

β) Επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή.γ) Έκδοση αδειών για επιβατηγά αυτοκίνητα που θα εκτελούν ένα ειδικό μεταφορικό έργο. Αφορά τους ιδιοκτήτες κατόχους ταξί. Δηλαδή, ένας ιδιοκτήτης ταξί μπορεί να αλλάξει τη χρήση της άδειάς του από ταξί σε ένα ειδικό μεταφορικό μέσο, στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης.

δ) Ρυθμίζεται το καθεστώς εγκαταστάσεων πρατηρίων αερίων καυσίμων και συνεργείων οχημάτων αερίων καυσίμων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών οχημάτων αερίων καυσίμων.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ