H 10η «οχιά» παραδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία – Ακολουθούν ακόμη δύο – Αποκλειστικό ΒΙΝΤΕΟ

Το 10ο αναβαθμισμένο F-16 σε κατηγορία Viper (οχιά) παραδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία κι ακολουθούν ακόμη δύο, με αιχμή το «005», το πρώτο F-16 που πήγε στις ΗΠΑ για την αναβάθμιση.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Η 10η «οχιά» των αιθέρων παραδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία χθες, από την ΕΑΒ και την αμερικανική Lockheed Martin. Το αναβαθμισμένο F-16 πέταξε χθες από την αεροπορική βάση της Τανάγρας για την 115 Πτέρυγα Μάχης, στη Σούδα.

Οι εργασίες στα αεροσκάφη πραγματοποιούνται στην ΕΑΒ, με καθοδήγηση από τις ομάδες της Lockheed Martin, που βρίσκονται τόσο στην ΕΑΒ όσο και στις ΗΠΑ. Μέσω προγραμμάτων βιομηχανικής συνεργασίας που εκτείνονται για περισσότερες από δύο δεκαετίες στο πλαίσιο των προγραμμάτων F-16 της EAB, η Lockheed Martin θα έχει προσφέρει οικονομικά οφέλη άνω του 1 δις δολαρίων στην Ελληνική αμυντική βιομηχανία και στην ΕΑΒ μέχρι την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος αναβάθμισης F-16 Viper.

Για την ενίσχυση της ασφάλειας του αεροσκάφους, η διαμόρφωση Viper του F-16 περιλαμβάνει αναβαθμίσεις, όπως ένας τροποποιημένος ψηφιακός υπολογιστής ελέγχου πτήσης που παρέχει τη δυνατότητα της αυτόματης αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος (Automatic Ground Collision Avoidance System- AGCAS) και συστήματος ανάκτησης ελέγχου ενεργοποιούμενο από το χειριστή (Pilot Activated Recovery System – PARS). Άλλες σημαντικές αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν το ραντάρ APG-83 AESA (Active Electronically Scanned Array), το νέο Modular υπολογιστή Αποστολών (MMC-7000AH), τον εξοπλισμό μεταφοράς σύνθετων δεδομένων (Advanced Data Transfer Equipment – ADTE), τις οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης ανάμεσα στα ποδωστήρια, το APX-126 AIFF (Advanced Identify Friend or Foe) με δυνατότητα Mode 5, ενσωματωμένο Global Positioning System /Inertial Navigation System (EGI), την ενσωμάτωση SNIPER POD και βλημάτων PaveWay II καθώς και τη δυνατότητα Link-16.

Συνολικά 84 αεροσκάφη θα αναβαθμιστούν στη διαμόρφωση Viper έως το 2027.

Ήδη, εδώ και περίπου 2 εβδομάδες βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ το πρώτο F-16 με τον αύξοντα αριθμό «005», το οποίο πέταξε στις ΗΠΑ πριν από δυόμισι χρόνια για να δεχθεί το πακέτο αναβάθμισης. Είναι το πρωτότυπο ελληνικό F-16 της 335 Μοίρας «Τίγρης» πάνω στο οποίο δημιουργήθηκε όλη η βιβλιογραφία για την αναβάθμιση των υπολοίπων μαχητικών. To σημαντικό στοιχείο – όπως έχει γίνει γνωστό από την κατασκευάστρια εταιρεία και την ΕΑΒ – είναι ότι έχει λυθεί το πρόβλημα συμβατότητας με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS που διαθέτουν τα ελληνικά F-16 ενώ για το θέμα πρόσφατα υπήρξε και σχετική ενημέρωση στη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ), κατά τη διάρκεια συνάντησε εκπροσώπων της εταιρείας «Raytheon», κ. Paul Overstreet (Director of Radar Warning & Decoy Systems) και κ. Jeff Guadagnin (Repair SME), με αρμόδιους επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και της ΔΑΥ.

Το «005» θα είναι κατά πάσα πιθανότητα το 11ο F-16 Viper που θα παραδοθεί.

Ταυτόχρονα, στο αποκλειστικό βίντεο που εξασφάλισε το enikos.gr, ήδη έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές στην 12η «οχιά», η οποία αναμένεται να παραδοθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η συνεργασία της Ελλάδας για τα F-16 ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1984, όταν η ελληνική κυβέρνηση εκδήλωσε ενδιαφέρον για την απόκτηση 34 μονοθέσιων αεροσκαφών F-16C και έξι διθέσιων F-16D ως αντικατάσταση των απαρχαιωμένων αεροσκαφών F-5A/B Freedom Fighter. Η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε την πρώτη σύμβαση του προγράμματος με την ονομασία Peace Xenia I τον Ιανουάριο του 1987 και τα πρώτα αεροσκάφη άρχισαν να παραδίδονται το 1989, στην 330 Μοίρα Κεραυνός, της 111 Πτέρυγας Μάχης, στη Νέα Αγχίαλο Βόλου. Έκτοτε, η Πολεμική Αεροπορία έχει αποκτήσει συνολικά 170 F-16 στις διαμορφώσεις block 30, 50 και 52.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ