“Γκέισα” και “Ινδιάνα” Παναγία: Η αλήθεια για τις φωτογραφίες που παρουσίασε ο Βελόπουλος στο debate

Κι όμως η Παναγία η γκέισα δεν είναι καινοφανής, ούτε κάτι αιρετικό, όπως υπονοήθηκε χθες στο debate. Είναι μια παραδοσιακή Παναγία, αλλά ιαπωνικής προέλευσης. Και οι ρίζες είναι τόσο παλιές, όσο και ο Χριστιανισμός στην Ιαπωνία.

Οι Απόστολοι, πιστοί στην εντολή του Ιησού διέδωσαν τον Χριστιανισμό σε όλον τον κόσμο. Έτσι κάποια στιγμή έφτασαν και στην Ιαπωνία, όπου όμως δεν ήταν η μόνη θρησκεία. Από τον έκτο αιώνα είχε αρχίσει να διαδίδεται εκεί και ο βουδισμός. Σήμερα στην Ιαπωνία, εκτός της επίσημης θρησκείας, που είναι ο Σιντοϊσμός, συνυπάρχουν με παραλλαγές ο Βουδισμός και ο Χριστιανισμός.

Οι σημερινοί Χριστιανοί στην Ιαπωνία, είναι οι λεγόμενοι Kakure kirishitan, οι οποίοι προέρχονται από τους Κρυπτοχριστιανούς της Ιαπωνίας. Ο Χριστιανισμός απαγορεύτηκε στην Ιαπωνία για περίπου δύο αιώνες, στα μέσα το 1600. Τότε οι Χριστιανοί, για να διατηρήσουν την πίστη τους την ανέμιξαν με (ουσιαστικά την έκρυψαν πίσω από) τον Βουδισμό. Έτσι την Παναγία την μεταμφίεσαν στη θεότητα Kannon του Βουδισμού. Η Κάνον είναι η Θεά του Ελέους. Και δεν μεταμφιέστηκαν μόνον οι εικόνες τότε. Μεταμφιέστηκαν και οι προσευχές, για να μοιάζουν με βουδιστικούς ύμνους. Μέσα τους όμως έμειναν πολλές λέξεις που δεν μεταφράστηκαν.

Ο Χριστιανισμός νομιμοποιήθηκε πάλι στην Ιαπωνία, στα μέσα του 19ου αιώνα. Την αρχή έκανε το 1865 ο καθολικός ιερέας Μπερνάρ Πετιτζεάν, στο Ναγκασάκι, που αναγνώρισε την θρησκεία των Kakure kirishitan. Το 1873, ο Χριστιανισμός αποκαταστάθηκε στην Ιαπωνία και τότε εμφανίστηκαν 30.000 κρυπτοχριστιανοί. Σήμερα είναι γνωστοί ως Mukashi Kirishitan, που σημαίνει Αρχαίοι Χριστιανοί. Οι περισσότεροι Kakure Kirishitan ασπάστηκαν τελικώς το καθολικό δόγμα, εγκαταλείποντας το Ορθόδοξο.

Στην ιαπωνική κουλτούρα, η Παναγία και ο Χριστός, ζωγραφίζονταν σε μετάξι, με την εικόνα που παρατίθεται στο βιβλίο των θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού να προέρχεται από τη δεκαετία του ’60. Η Παναγία φοράει ένα παραδοσιακό “κιμονό”, κοσόντε, ένα ρούχο που φοριόταν στην Ιαπωνία ως καθημερινό φόρεμα, μέχρι και το 1860. Θεωρείται δε, πρόδρομος του κιμονό. Το ένδυμα ουδεμία σχέση έχει με το ντύσιμο που είχαν οι γκέισες, μιας και αποτελεί ένα συνηθισμένο φόρεμα για την κουλτούρα της χώρας, με τις γκέισες να κυκλοφορούν με πιο εξεζητημένα ρούχα, με χαρακτηριστικές, ακριβές ζώνες. Είναι δηλαδή μια άλλη κουλτούρα, χριστιανική. Όπως είναι οι κούκλες και τα αγάλματα αγίων και της Παναγίας, στο ρωμαιοκαθολικό δόγμα.

Και τα παιδιά στην Ελλάδα, μυούνται από το Δημοτικό στην πολυπολιτισμικότητα. Οι εικόνες της Παναγίας από άλλες κουλτούρες υπάρχουν στα βιβλία του σχολείου.

 

 

 

Οι συμβολισμοί

Η Παναγιά η Ινδιάνα, είναι έργο εμπνευσμένο από την κουλτούρα των Τσεγιέν. Το έχει φιλοτεχνήσει  ο John Giuliani, καθολικός ιερέας και  ζωγράφος, που έχει κάνει πολλές απεικονίσεις ιθαγενών Αμερικανών ως χριστιανών αγίων.  Κάποια από τα έργα του είναι  εγκατεστημένα σε εκκλησίες στη Νότια Ντακότα, σε άλλες περιοχές των ΗΠΑ, όπως και στην βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Yale. Ο ίδιος για τα έργα του έχει δηλώσει:

“Ως Καθολικός ιερέας και γιος Ιταλών μεταναστών, φέρω το θρησκευτικό και εθνικό βάρος των προγονικών εγκλημάτων που διαπράχθηκαν έναντι των πρώτων κατοίκων της Αμερικής. Πολλοί έχουν προσηλυτιστεί στον Χριστιανισμό, αλλά και πολλοί δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν τον αυτόχθονα πολιτισμό τους. Η πρόθεσή μου, επομένως, με την απεικόνιση των Χριστιανών αγίων ως Ιθαγενών Αμερικανών είναι να τους τιμήσω και να αναγνωρίσω την αρχική πνευματική παρουσία τους σε αυτή τη γη. Είναι αυτή η πρωτότυπη πνευματικότητα των ιθαγενών της Αμερικής που προσπαθώ να τιμήσω, ως φόρος τιμής για την τέχνη τους και την αξιοπρέπεια των ίδιων και των προγόνων τους”.

Έρευνα για την Παναγία την γκέισα έκαναν και ο Διευθυντής Ειδήσεων του ΑΝΤ1 Κωστής Τσιακανίκας και ο Δημοσιογράφος της ΕΡΤ Κώστας Παπαχλιμίντζος. Και οι δύο δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα παραθέτουμε:

Οι αναρτήσεις του Κώστα Παπαχλιμίντζου

 

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ