Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Ζητά από τον διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας να ανακαλέσει τις ομοφοβικές δηλώσεις

Την έντονη δυσαρέσκειά του για τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας προκειμένου να εξηγήσει την επιλογή γυναίκας χορεύτριας για τον ρόλο του Μότσαρτ, κοινοποίησε μέσω επιστολής ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού παίρνει θέση στον σάλο που ξέσπασε με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Λουκά Θάνου.

«Είναι εντυπωσιακό με πόση ευκολία επιλέξατε να ολισθήσετε σε κατεξοχήν και βαθιά ομοφοβικές τοποθετήσεις, αντί να τεκμηριώσετε με καλλιτεχνικούς όρους τη διανομή των ρόλων, ή να δείτε σαν μία ευκαιρία τις ενοχλήσεις ορισμένων γονέων και/ή εκπαιδευτικών προκειμένου να τους εξηγήσετε φερ’ ειπείν ότι συχνά στο θέατρο, από την αρχαιότητα, το φύλο του ηθοποιού και το φύλο του ρόλου δεν ταυτίζονται» τού επισήμανε, σε έντονο ύφος, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού και πρόσθεσε με νόημα: «Παρά τις όποιες »διορθωτικές» σας ύστερες κινήσεις, δεν έχετε στα αλήθεια ανακαλέσει ή απολογηθεί για το ομοφοβικό σκέλος των δηλώσεών σας, ενώ παράλληλα εγκαλείτε τρίτους για ομοφοβία» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες ημέρες, όπως έγινε γνωστό μέσα από την εφημερίδα Πελοπόννησος, διευθυντές σχολείων και γονείς επικοινωνούσαν με την εφημερίδα της Πάτρας και προέβαιναν σε δηλώσεις βάσει των οποίων ακύρωναν τη συμμετοχή των σχολείων τους στην παράσταση του μπαλέτου “Μότσαρτ” εκδηλώνοντας με αυτό τον τρόπο, όπως λένε, την έντονη διαφωνία τους με την επιλογή του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λουκά Θάνου, να αναθέσει σε γυναίκα τον βασικό ρόλο του Μότσαρτ.

Η απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ωστόσο, αντί να υπερασπιστεί την επιλογή του απάντησε ως εξής:

«Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα. Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός. Φυσικά άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές. Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν. Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων! Έχουν ένα δίκιο! Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα, ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Όμως δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσω μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά.

Αγοράσαμε περούκες για τους χορευτές, οπότε σε αυτή την περίπτωση και η εικόνα της Μαρίας Κίκινα ως Μότσαρτ, θα ήταν εντελώς διαφορετική. Θα είχε μεταμορφωθεί σε αγοράκι. Αλλά την “πατήσαμε”, γιατί δυστυχώς, τεχνικά δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι περούκες. Και αυτό, γιατί με τη διαρκή κίνησή των χορευτών στη σκηνή, έπεφταν συνεχώς από τα κεφάλια τους! Μας έχουν μείνει οι περούκες στο θέατρο!

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ