Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για το Turkaegean: H κυβερνητική ολιγωρία στοιχίζει πολύ ακριβά στη χώρα

Ερώτηση για την έγκριση από την αρμόδια επιτροπή της ΕΕ της δυνατότητας χρήσης από την Τουρκία ως εμπορικό σήμα της λέξης «Turkaegean» κατέθεσαν 54 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με πρωτοβουλία του τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αλέξη Χαρίτση, σε συνεργασία με τους τομεάρχες Εξωτερικών, Γιώργο Κατρούγκαλο και Τουρισμού, Κατερίνα Νοτοπούλου.

Όπως σημειώνουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην αρμόδια ευρωπαϊκή υπηρεσία για την κατοχύρωση των εμπορικών σημάτων(EUTM), η Επιτροπή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) έχει εγκρίνει τη δυνατότητα χρήσης από την Τουρκία ως εμπορικό σήμα τη λέξη «Turkaegean» (Τούρκικο Αιγαίο) και η Τουρκία χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα και σε διαφημιστική καμπάνια που έχει κυκλοφορήσει για τουριστικούς σκοπούς.

«Η έγκριση δόθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2021 χωρίς καμία ένσταση και έχει ισχύ μέχρι τις 16 Ιουλίου 2031. Μάλιστα, η ελληνική κυβέρνηση μέχρι και σήμερα, παρότι έχει το δικαίωμα, δεν έχει προβεί στην κατάθεση ένστασης», αναφέρουν.

Δείτε αναλυτικά την ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ:

Θέμα: «Με ποια κριτήρια εγκρίθηκε από την ΕΕ η χρήση ως εμπορικού σήματος της λέξης “Turkaegean” – Η Κυβέρνηση να ενημερώσει για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί»

Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην αρμόδια ευρωπαϊκή υπηρεσία για την κατοχύρωση των εμπορικών σημάτων (EUTM), η Επιτροπή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) έχει εγκρίνει τη δυνατότητα χρήσης από την Τουρκία ως εμπορικό σήμα τη λέξη “Turkaegean” (Τούρκικο Αιγαίο). Η απαράδεκτη απόφαση αυτή η οποία ήρθε στο φως της δημοσιότητας από το naftemporiki.gr, πάρθηκε σε συνέχεια αιτήματος από την τουρκική πλευρά και εγκρίθηκε από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές στις 15 Δεκεμβρίου 2021. Το αίτημα έγινε δεκτό χωρίς καμία ένσταση και έχει ισχύ μέχρι τις 16 Ιουλίου 2031. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Τουρκία είχε καταθέσει σχετικό αίτημα και στις ΗΠΑ, η οποία όμως το απέρριψε, σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές αρχές.

Η Τουρκία έχει επιλέξει μάλιστα να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα και σε διαφημιστική καμπάνια, την οποία έχει κυκλοφορήσει για τουριστικούς σκοπούς.

Υπενθυμίζεται ότι η αρμοδιότητα των εμπορικών σημάτων βρισκόταν στην Γενική Γραμματεία & Προστασίας του Καταναλωτή. Όμως σε συνέχεια του Ν. 4796/2021 και της ΚΥΑ 48793/2022 (ΦΕΚ 2416/16.05.2022) μεταφέρθηκε στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας. Γεννούνται λοιπόν εύλογοι προβληματισμοί, στους οποίους είχαμε αναφερθεί και κατά τη διάρκεια της ψήφισης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, κατά πόσο η μεταφορά των αρμοδιοτήτων σε υπηρεσία εκτός του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων μπορεί να λειτουργήσει και δεν προκαλεί αποδυνάμωση των μηχανισμών διαμόρφωσης και άσκησης πολιτικής σχετικά με την εμπορική ιδιοκτησία.

Κατόπιν αυτών,
Επειδή, η Τουρκία το τελευταίο διάστημα έχει επιλέξει την πολιτική της όξυνσης με πολλαπλές δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων να στρέφονται κατά των κυρίαρχων δικαιωμάτων της χώρας μας
Επειδή, το θέμα είναι πολύ σοβαρό και επηρεάζει τα εμπορικά δικαιώματα της χώρας μας
Επειδή, το θέμα έγινε γνωστό μέσω ενός ηλεκτρονικού site

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί,

  • Αν και πότε ενημερώθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων και ο ΟΒΙ ως αρμόδιος φορέας, για την κατάθεση αίτησης κατοχύρωσης του συγκεκριμένου σήματος;
  • Σε ποιες ενέργειες ενημέρωσης των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων προέβησαν; Ενημερώθηκαν τα επιμελητήρια με έδρα νησιά του Αιγαίου και ο ΣΕΤΕ;
  • Υπήρξε οποιαδήποτε παρέμβαση από πλευράς ΟΒΙ ενώπιον του EUIPO;
  • Σε ποιες ενέργειες προχώρησε το Υπουργείο Εξωτερικών κ ιδίως ο αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία Υφυπουργός;
  • Οργανώθηκε από την Κυβέρνηση οποιαδήποτε διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων ή άσκησης άλλων ένδικων βοηθημάτων;
  • Σχεδιάζεται κάποια αντίδραση από την πλευρά της Πολιτείας;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Κατρούγκαλος Γεώργιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αθανασίου Αθανάσιος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαγενά Άννα
Βαρεμένος Γεώργιος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γεροβασίλη Όλγα
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Παπαηλιού Γεώργιος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

«Turkaegean»: Η προκλητική τουρκική καμπάνια για το Αιγαίο παίζει από το 2021 αλλά κανείς δεν μίλησε

Από το 2021 παίζει η προκλητική τουριστική καμπάνια της Τουρκίας με τίτλο «Turkaegean», η οποία διαφημίζει τις τουρκικές παραλίες στο Αιγαίο με σκοπό την προσέλκυση τουριστών.

Και παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη καμπάνια βρίσκεται στον «αέρα» εδώ και τόσο καιρό κανείς δεν μίλησε και δεν παρενέβη. Είτε έγινε λόγω υποβάθμισης της σημασίας του γεγονότος είτε από αμέλεια, η διαφημιστική εκστρατεία της Τουρκίας συνεχίζεται για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της, «κάνοντας παιχνίδι» προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της, τόσο τα οικονομικά (επιδιώκοντας να περιορίσει το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα), όσο και τα γεωπολιτικά.

Μέσα σε ένα έτσι κι αλλιώς προκλητικό «κρεσέντο» η Άγκυρα τον τελευταίο καιρό, χρησιμοποιεί κάθε εργαλείο που έχει για να ενισχύσει το αφήγημά της περί οικειοποίησης του μισού ή αν όχι όλου του Αιγαίου.

Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί θεωρούν ότι και με «σημαία» το «Turkaegean» ίσως αργότερα «πατήσει» στην εγκριτική απόφαση της Ε.Ε. για τη χρήση του ως brand name ώστε να συνεχίσει τις προκλήσεις της και τις αμφισβητήσεις της ελληνικότητας του Αιγαίου.

Το enikos.gr από τον Νοέμβριο του 2021 είχε αναδείξει το θέμα. Τότε η τουρκική εφημερίδα «Hurriyet» φιλοξενούσε ρεπορτάζ για την τουρκική καμπάνια με τίτλο «κόντρα για το Αιγαίο αυτή τη φορά με την Ελλάδα».

«Το Αιγαίο είναι το σκηνικό μιας τουριστικής σύγκρουσης μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας. Η Τουρκία ξεκίνησε μια προώθηση με το όνομα «TurkAegean» για να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στο Αιγαίο. Δεν άργησαν οι αντιδράσεις από την Ελλάδα που βλέπει το Αιγαίο ως δική της περιοχή στον τουρισμό. Η Τουρκία ετοιμάζεται να αυξήσει τη διαφημιστική της παρουσία» έγραφε το άρθρο της Hurriyet.

Μιλώντας για τη συγκεκριμένη καμπάνια, τότε ο Τούρκος υφυπουργός Τουρισμού, δήλωσε ότι επειδή η Ελλάδα βλέπει το Αιγαίο ως δική της περιοχή, έτσι αποφάσισε και η Άγκυρα να προωθήσει αυτό σύνθημα «Turkaegean» προβάλλοντας και σχετικά βίντεο, για να δείξει ότι το Αιγαίο δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά μια περιοχή που είναι και της Τουρκίας.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ