Κορονοϊός: Τι είναι το cocooning στο οποίο αναφέρθηκε ο Μητσοτάκης

Η αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη στο διάγγελμα της Τρίτης στο cocooning έκανε πολλούς Έλληνες να αναρωτηθούν σε τι ακριβώς αναφερόταν ο Πρωθυπουργός, ενώ έγινε και ο σχετικός χαμός στα social media. Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης στο νέο του διάγγελμα για τον κορονοϊό υποστήριξε ότι «Μένουμε, λοιπόν, σπίτι. Αυτό που άλλοτε το είπαν cocooning και έγινε τάση και μόδα για τους νέους, σήμερα είναι ανάγκη και χρέος για όλους».

Τι είναι, όμως, αυτό το “κοκούνιγκ” ελληνιστί; Είναι η συνειδητή αποχή ενός ατόμου από κάθε κοπιαστική δραστηριότητα. Πρόκειται για έναν όρο, ο οποίος επινοήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και δη το 1981 από την επιχειρηματία στο μάρκετινγκ, Φέιθ Πόπκορν που είχε προβλέψει ότι ο όρος θα γινόταν μόδα. Μάλιστα, είχε αναπτύξει αυτή την άποψη σε άρθρο έξι αργότερα, το 1986, στο New Yorker.

Ο όρος χρησιμοποιήθηκε στο βιβλίο της «The Popcorn Report»: Το μέλλον της εταιρείας σας, του κόσμου σας, της ζωής σας. Μάλιστα το χώριζε το cocooning σε τρία είδη: το κοινωνικοποιημένο, στο οποίο κάποιος μένει στην ιδιωτικότητα του σπιτιού του, το θωρακισμένο, στο οποίο δημιουργείται φράγμα για να προστατευθεί από εξωτερικές απειλές και το περιπλανώμενο, στο οποίο κάποιος ταξιδεύει με ένα τεχνολογικό φράγμα που χρησιμεύει για την απομόνωση από το περιβάλλον.

Υποστήριξε και αναγνώριζε την τάση ως εμπορικά καίρια, το 1990, όταν και το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε την πρώτη του άνθιση στις ΗΠΑ. Η έννοια, βέβαια, είθισται, πλέον, να χρησιμοποιείται γενικά για την παραμονή στο σπίτι, παρέα με συγγενείς και φίλους και την κοινή διασκέδαση με φαγητό, κρασιά στο τζάκι, επιτραπέζια, dvd, και διαδόθηκε κατά βάση μέσα από τα περιοδικά lifestyle στις αρχές του 2000, τέλη του ’90 στη χώρα μας.

Πηγή: wikipedia.org

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ