Σπύρος Μπιμπίλας: Η αποκάλυψη για την «Πορνογραφία» του Χατζιδάκι – Τι είπε για Φωκά και Χρονοπούλου

Σε συνέντευξή του ο ηθοποιός  Σπύρος Μπιμπίλας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην χειρότερη θεατρική πρεμιέρα που έχει ζήσει.

Ο πρόεδρος του ΣΕΗ και βουλευτής της «Πλεύσης Ελευθερίας» μίλησε στην εκπομπή «Στούντιο 4» και αναφέρθηκε στην παράσταση «Πορνογραφία» του Μάνου Χατζιδάκι που «κατέβηκε», λόγω του «προκλητικού» της περιεχομένου:

«Είμαι στην “Πορνογραφία” του Χατζιδάκι το ’81. Επτά μήνες πρόβες και παίχτηκε για 22 παραστάσεις. “Κατέβηκε” την ημέρα της γιορτής μου, είχα πάει με γλυκά κι είδα κλειστό το θέατρο και τη Σαπφώ Νοταρά απ’ έξω να κλαίει. Δεν το ξέραμε. Μας έβαλε ο γιος του Ανδρέα Ντούζου, ο Στηβ που ήταν διαχειριστής του θεάτρου, άνοιξε μια πορτούλα και μας είπε “παιδιά αφού δεν σας πλήρωσαν, πάρτε ό,τι βρίσκετε”. Έχω ακόμα τα κοστούμια μιας γκέισας που έπαιζα. Τον κυνήγησαν πολύ τον Χατζιδάκι τότε. Ήταν η χειρότερη πρεμιέρα που έχω ζήσει, μας πετούσαν δεκάρες πάνω στη σκηνή. Το έκαναν επίτηδες, γιατί τότε είχε βγει το ΠΑΣΟΚ και πήγαιναν κόντρα στον Χατζιδάκι, γιατί έλεγαν ότι είναι δεξιός. Που πιο ελεύθερο πνεύμα από τον Χατζιδάκι δεν υπήρχε».

Όπως αποκάλυψε, η πρεμιέρα της παράστασης δεν πήγε καθόλου καλά:

«Ήρθε οργανωμένος κόσμος για να κάνει κακό. Πετούσαν δεκάρες και έλεγαν “τέλειωσες, πέθανες Χατζιδάκι”. Στεναχωρήθηκε πολύ ο ίδιος. Μετά την πρώτη βδομάδα του έφυγαν οι μουσικοί, που έπαιζε ζωντανά η ορχήστρα στη σκηνή, και μετά του έκλειναν και τα φώτα. Ο ίδιος ρωτούσε το κοινό “θέλετε να παίξουμε με τα φώτα της πλατείας;”. Έγινε το πλιάτσικο στο θέατρο κι η Σαπφώ απ’ έξω φώναζε “θα ξαναπαίξουμε, μην τα παίρνετε”. Έβλεπες στην Πατησίων κόσμο να κουβαλάει σκηνικά της παράστασης, κάτι φεγγάρια που είχε ζωγραφίσει ο Μίνωας Αργυράκης. Εγώ είχα πάρει τα κοστούμια. Σκηνές απείρου κάλλους».

Για τον Σπύρο Φωκά ανέφερε: ««Ο Σπύρος Φωκάς δεν ήθελε να μείνει σε κάποια οργανωμένη δομή. Είχαμε προτείνει διάφορες λύσεις που δεν έγιναν δεκτές. Το ΤΑΣΕΗ αγόρασε ένα μεγάλο στοκ της βιβλιογραφίας του Σπύρου που είναι πολύ ενδιαφέρουσα με σκοπό να πάρει τα δικαιώματα. Ο εκδοτικός οίκος δεν του τα έδωσε τελικά. Υπήρχε πολλή βοήθεια και από το Σπίτι του Ηθοποιού και από το ΤΑΣΕΗ. Το κοινό πρέπει να ξέρει ότι υπάρχουν μοναχικοί ηθοποιοί που δεν τους ξέρει κανείς και το κοινό δεν ξέρει ότι είναι ηθοποιός. Βρήκα μια κυρία που ήταν συνεργάτιδα της Καλουτά σε φρικτή κατάσταση και νόμιζα ότι είχε πεθάνει. Ήταν 6 μέρες μόνη της στο πάτωμα και τώρα ζει στο Γηροκομείο Αθηνών και είναι μια χαρά. Έχει παρέα και είναι πολύ σημαντικό».

Τέλος αναφερόμενος στην Μαίρη Χρονοπούλου και την διαθήκη της τόνισε: «Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν συγγενείς, όπως για παράδειγμα η Μαίρη Χρονοπούλου. Διάβασα κάπου ότι όσοι την έκαναν παρέα, είχαν σκοπό την κληρονομιά. Εγώ δεν κάνω παρέα με κάποιον για να αποσκοπώ κάπου, γιατί δεν τα έχω ανάγκη. Δεν μπήκα στη διαδικασία μαζί με τον Μάκη Δελαπόρτα για το πού θα πάει η στάχτη. Η Μαίρη άλλαζε συνέχεια και ο καθένας λέει “σε εμένα το είπε τελευταία”. Ήταν πολύ σπουδαίος άνθρωπος! Την γνώρισα πριν από 30 χρόνια σε μια διαδήλωση. Τα τελευταία 10-12 χρόνια κάναμε πολλή παρέα. Πηγαίναμε για ρούχα, για ψώνια».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ