«Πόλεμος» για τις μετρήσεις τηλεθέασης – Αυξήσεις από τα κανάλια ζήτησε η Nielsen

Η πρωτοφανής «εξαφάνιση» 1 εκατομμυρίου τηλεθεατών στην prime time δρομολογεί εξελίξεις. Το αίτημα της εταιρείας μετρήσεων για νέο σύστημα χρέωσης των καναλιών και οι σκέψεις για προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού.

Το πρωτοφανές «φιάσκο» με την… εξαφάνιση σχεδόν του 25% του κοινού που παρακολουθεί τηλεόραση στην prime time επί τρεις ημέρες αυξάνει κατακόρυφα τον προβληματισμό για τις μετρήσεις και δρομολογεί εξελίξεις. Μετά από τέσσερις ημέρες, κατά τις οποίες τα κανάλια επεσήμαναν στη Nielsen ότι κάτι δεν πάει καλά και έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς σχεδόν 1 εκατομμύριο τηλεθεατές, η εταιρεία μετρήσεων προέβη σε ελέγχους και απέστειλε αναθεωρημένους πίνακες τηλεθέασης για τις 9-11 Οκτωβρίου, αναφέροντας ότι το λάθος προέκυψε γιατί από κάποια νοικοκυριά δεν εστάλη ολοκληρωμένη καταγραφή δεδομένων.

Η προσωρινή αλλά τεράστια «εξαφάνιση» μέρους του κοινού φέρνει με ένταση στο προσκήνιο το θέμα της ποιότητας των μετρήσεων τηλεθέασης, καθώς και των μεγάλων διακυμάνσεων που παρατηρούνται εδώ και καιρό από ημέρα σε ημέρα, ενώ την ίδια στιγμή η Nielsen ζητά αυξήσεις (!) από τα κανάλια, κλιμακώνοντας τον «πόλεμο» που εξαπολύεται κατά της εταιρείας μετρήσεων. Λίγο πριν από το φιάσκο με τη μεγάλη απώλεια τηλεθεατών, ο νέος διευθυντής της Nielsen, Στέφανο Τσιρίλο, είχε επαφές με όλα τα κανάλια και τους ενημέρωσε ότι θα πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή των χρεώσεων για τη μέτρηση τηλεθέασης προς τα πάνω, καθώς η Nielsen δεν «βγαίνει» οικονομικά με τις τρέχουσες χρεώσεις.

Οι απαιτήσεις της Nielsen για αύξηση θορύβησαν τα κανάλια, που ήδη εξέφραζαν τον προβληματισμό τους για τις διακυμάνσεις στις μετρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της Reallife, η Nielsen πρότεινε αλλαγή του μοντέλου, που περιλαμβάνει δύο πιθανές εκδοχές. Μια αφορά το ιταλικό μοντέλο, με βάση το οποίο τα κανάλια πληρώνουν προκαθορισμένα ποσά ανάλογα με την κατάταξη τηλεθέασης, δηλαδή από το πρώτο σε τηλεθέαση εισπράττονται τα περισσότερα χρήματα, από το δεύτερο λίγο λιγότερα κ.ο.κ. Η δεύτερη εφαρμόζεται στην Κύπρο και περιλαμβάνει ενιαία χρέωση για όλα τα κανάλια, ανεξαρτήτως τηλεθέασης, επένδυσης σε πρόγραμμα ή άλλων παραμέτρων μεγέθους, δηλαδή μια τιμή χρέωσης (flat fee) για όλους. Οι εν λόγω προτάσεις απορρίφθηκαν από όλους τους σταθμούς, ενώ η διοίκηση της Nielsen επιμένει στην πολιτική αυξήσεων ενόψει της ανανέωσης των συμβολαίων τον Δεκέμβριο.

Μέχρι τώρα, κάθε κανάλι έκανε χωριστά διαπραγματεύσεις για το κόστος των μετρήσεων. Επιπλέον, η διαφαινόμενη αποχώρηση της ΕΡΤ από τις μετρήσεις τηλεθέασης φέρνει απώλεια 400.000 ευρώ για τη Nielsen, που επιχειρεί να τα βγάλει από τους άλλους. Στο κάδρο των συζητήσεων μπαίνει εκ νέου το ζήτημα της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για τις μετρήσεις τηλεθέασης, με τη δυνατότητα συμμετοχής και άλλων διεθνών εταιρειών που διεξάγουν μετρήσεις τηλεθέασης σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι για έναν διεθνή διαγωνισμό θα χρειάζονταν τουλάχιστον έξι μήνες για την καταγραφή των προδιαγραφών και την προκήρυξη και τουλάχιστον άλλοι έξι μήνες για να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα μέτρησης. Παρότι γα την ώρα το τεχνικό πρόβλημα φαίνεται να αποκαταστάθηκε, το ζήτημα της ποιότητας και της αξιοπιστίας των μετρήσεων παραμένει ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων – δημόσια και παρασκηνιακά. Μάλιστα, ο Alpha, το Star και ο ΣΚΑΪ, που ανέδειξαν το θέμα με ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων, ζητούν ακόμα και «κινητοποίηση των Αρχών». Τα αναθεωρημένα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen για τις ημέρες από 9 έως 11 Οκτωβρίου δεν είχαν μεγάλες αποκλίσεις, ωστόσο, το μεγάλο λάθος ανέδειξε την απουσία δικλείδων ασφαλείας και επαρκούς εποπτείας, καθώς χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις ημέρες με οχλήσεις από τα ίδια τα κανάλια, προκειμένου να «ξυπνήσει» ο μηχανισμός της εταιρείας και να προχωρήσει σε έλεγχο

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ