«Ανήθικη πρόταση»: Η αλήθεια πίσω από τις σέξι σκηνές του θρίλερ της δεκαετίας του ’90

Η ταινία που σημάδεψε το 1993 ήταν η “Ανήθικη Πρόταση”. Τα ερωτικά θρίλερ ήταν στη μόδα και ο σκηνοθέτης Adrian Lyne ήταν ο βασιλιάς του είδους.

Η επιτυχία του “Fatal Attraction” του 1987 είχε συναρπάσει και εξοργίσει το κοινό με την πλοκή της για μια ερωμένη με δολοφονικά ένστικτα.

«Ας υποθέσουμε ότι θα σου προσφέρω 1 εκατομμύριο δολάρια για μια νύχτα με τη γυναίκα σου». Αυτή ήταν η ακαταμάχητη κεντρική υπόθεση της ταινίας «Ανήθικη πρόταση» με πρωταγωνιστές την Demi Moore και τον Woody Harrelson ως Νταϊάνα και Ντέιβιντ, ένα ερωτευμένο αλλά σε οικονομική δυσχέρεια ζευγάρι που προσέγγισε ο John Gage, ένας δισεκατομμυριούχος playboy (Ρόμπερτ Ρέντφορντ) με μια… ασυνήθιστη πρόταση.

Η ταινία είχε τεράστια επιτυχία . Ταυτόχρονα, χλευάστηκε από τους κριτικούς και κέρδισε πολλά βραβεία Razzie. Σατιρίστηκε και αναφέρθηκε αμέτρητες φορές στην ποπ κουλτούρα, συμπεριλαμβανομένων των επεισοδίων των “The Simpsons” και “Mad About You” και της κωμωδίας των αδελφών Farrelly του 1996 “Kingpin”, στην οποία πρωταγωνιστούσε επίσης ο Harrelson.

Χαρακτηρίστηκε ευρέως σεξιστική ταινία επειδή χρησιμοποίησε τον χαρακτήρα της Μουρ ως αντικείμενο σεξουαλικής ανταλλαγής.

«Με έκανε να αρρωστήσω», είπε η Betty Friedan, συγγραφέας του «The Feminine Mystique», στους Los Angeles Times. Ίσως διαισθανόμενη την οργή που θα ακολουθούσε, ο Lyne συμπεριέλαβε ακόμη και ένα κομμένο πλάνο μιας γυναίκας που διαβάζει τον φεμινιστικό τόμο της Susan Faludi “Backlash” στην ταινία.

Για τη σεναριογράφο Έιμι Χόλντεν Τζόουνς, της οποίας η προηγούμενη δουλειά, το «Mystic Pizza» του 1988, είχε μικρή επίδραση, το σενάριο της «Ανήθικης Πρότασης» άλλαξε την καριέρα της. Αλλά δεν ήταν εύκολο, είπε στην The Post.

«Ήταν μια απίστευτα σεξιστική εποχή», περιέγραψε η Τζόουνς, προσθέτοντας ότι «το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να μην ενοχλούμαι ποτέ από το γεγονός ότι έφεραν άλλους συγγραφείς. Γιατί αν δημιουργούσες πρόβλημα, απλώς θα είχες φύγει».

Παρά τις αμφισβητούμενες αλλαγές στην τρίτη πράξη στο σενάριό της «από μια σειρά, αποκλειστικά, ανδρών», η Τζόουνς υποστηρίζει την πολωτική ταινία. Πιστεύει ότι αντέχει στη δοκιμασία του χρόνου ως ένα εξαιρετικά διασκεδαστικό ηθικό δίλημμα.

«Το είδα ξανά χθες το βράδυ για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό», είπε, «και άντεξε καλύτερα από όσο νόμιζα!» «Είναι σεξιστικό να λες ότι δεν μπορείς να δείξεις μια γυναίκα στην οθόνη να κάνει κάτι ηθικά διφορούμενο», υπογραμμίζει.

Είναι θέμα εμπιστοσύνης, όχι χρημάτων

«Έψαχνα για μια ιστορία για να γράψω γιατί κάποιες σχέσεις διαρκούν και κάποιες όχι. Είχα τη δική μου θεωρία, η οποία ήταν ότι ήταν η ικανότητα να συγχωρείς. Η ιδέα του σεναρίου ήταν, πώς διαρκεί ένας γάμος στο χρόνο; Δεν υπάρχει ζευγάρι στον κόσμο όπου σε κάποιο σημείο δεν συμβαίνει κάτι τρομερό μεταξύ τους που να φαίνεται ασυγχώρητο».

Στο αρχικό σενάριο, η Νταϊάνα δεν κάνει την πράξη 

«Το πρώτο σχέδιο είχε περισσότερα στοιχεία για την εμπιστοσύνη. Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο άνδρας πλήρωσε τα εκατομμύρια δολάρια και εκείνη δεν κοιμήθηκε μαζί του. Πλήρωσε για να κάνει τον σύζυγό της να πιστέψει ότι είχε προχωρήσει, και μετά ο γάμος διαλύθηκε λόγω αυτού του ζητήματος εμπιστοσύνης. Και οι υπεύθυνοι γύρισαν σε μένα και μου είπαν, “Όχι, πρέπει να κοιμηθεί μαζί του”» αποκάλυψε η Τζόουνς.

Η Τζόουνς ήθελε η Νταϊάνα να απορρίψει και τους δύο άνδρες

 

Paramount Pictures

«Σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να αφήσει και τους δύο άνδρες στο τέλος. Το ανέφερα αρκετές φορές, συμπεριλαμβανομένης μιας φοράς που η ταινία πήρε το πράσινο φως. Και αυτό ήταν ουσιαστικά το γελοίο της υπόθεσης. Κανείς δεν θα το σκεφτόταν, πραγματικά» τόνισε.

Ο Ρέντφορντ επέμεινε ο χαρακτήρας του να είναι πιο ωραίος 

«Πάντα είχα πολλά προβλήματα με την ταινία μετά τον χωρισμό ο Ντέιβιντ και η Νταϊάνα. Οι υπεύθυνοι, και ιδιαίτερα ο Ρέντφορντ, αποφάσισαν να κάνουν τον [Gage] πολύ συμπαθητικό. Στο αρχικό σενάριο, ήταν ένα ξεκάθαρο ταξίδι όπου συνειδητοποίησε ότι ήταν το επόμενο απόκτημά του. Υπήρχαν τέσσερα ή πέντε άτομα που ο Ρέντφορντ πέρασε για να δουλέψει πάνω στον χαρακτήρα του» υπογράμμισε.

Ο χαρακτήρας της Ντέμι Μουρ δεν είναι τόσο παθητικός όσο ισχυρίστηκαν οι κριτικοί

«Αν το δεις προσεκτικά, ο Ρέντφορντ ζητάει συνεχώς άδεια από τον Γούντι για τη γυναίκα του. Και αυτό που λέει συνεχώς ο Γούντι είναι: «Θα πρέπει να ρωτήσεις την Νταϊάνα. Είναι δική της απόφαση». Υπάρχει μια κρίσιμη σκηνή όπου ο Ρέντφορντ λέει, “Τι θα έλεγες αν σου πρόσφερα ένα εκατομμύριο δολάρια για μια νύχτα με τη γυναίκα σου;”, «Θα έλεγα να πάει στην κόλαση» απαντά εκείνη που έχει τον έλεγχο της σκηνής».

Η ιδέα ενός ριμέικ δεν υλοποιήθηκε ποτέ 

«Θα έπρεπε να κάνουν κάτι πολύ διαφορετικό. Θα έπρεπε να είναι πολύ πιο άτακτο. Αλλά δεν ξέρω γιατί να το επανεκκινήσεις. Νομίζω ότι εξακολουθεί να λειτουργεί όπως είναι. Και παρεμπιπτόντως, η σημερινή ηθική, ξέρετε, έχετε έναν πρώην πρόεδρο που [συζητά] τα γυναικεία @@@@, θα έπρεπε πραγματικά να πούμε ότι αν σε κάποια γυναίκα στο Βέγκας πρόσφεραν ένα εκατομμύριο δολάρια, που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, ώστε να πούμε όλοι ότι δεν πρέπει να το κάνει;».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ