Μίνα Χειμώνα: Η εμφάνιση στις «Ψυχοκόρες» του Αντ1+ και το έγκλημα των αδερφών Παπέν που έρχεται στη σκηνή του Altera Pars

Η Μίνα Χειμώνα, η ηθοποιός που γνώρισε μεγάλη επιτυχία στο ρόλο της Ηλέκτρας, στην θρυλική σειρά του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ζωή» εμφανίστηκε φέτος ξανά στην τηλεόραση και μάλιστα σε ρόλο έκπληξη στη σειρά «Ψυχοκόρες» στον Αντ1+ ενώ ετοιμάζεται πυρετωδώς να πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν» στο θέατρο Altera Pars.

της Νάντιας Ρηγάτου

Μια ευχάριστη έκπληξη για τους τηλεθεατές του Αντ1+ που παρακολουθούν φανατικά τη δραματική υπερπαραγωγή  Ψυχοκόρες” ήταν και η εμφάνιση της Μίνας Χειμώνα.

Σε ρόλο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που τη θυμόμαστε από το «Καλημέρα Ζωή» του Νίκου Φώσκολου, η ηθοποιός έκανε μια μικρή εμφάνιση στο ρόλο μιας μάντισσας και κέρδισε ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις.

Τα τελευταία χρόνια η Μίνα Χειμώνα έχει αφοσιωθεί στο θέατρο. Από το 2002 είναι συν-ιδρύτρια του θεάτρου Altera Pars στον Κεραμεικό μαζί με τον Πέτρο Νάκο και επικοινωνεί με το κοινό της μέσα από τις παραστάσεις που επιλέγει να παρουσιάζει.

Τη φετινή θεατρική σεζόν η ηθοποιός επέλεξε να πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν» μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars βασισμένη  στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, των δύο αδερφών  που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα.

Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για τις 7 Δεκεμβρίου, και η παράσταση θα παίζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00.

Tη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Altera Pars, Πέτρος Νάκος και παίζουν οι Μίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά, Αιλιάνα Μαρκάκη.

Λίγα λόγια για το έργο

Οι αδελφές Παπέν το Φλεβάρη του 1933 γίνονται πρωτοσέλιδο στις γαλλικές εφημερίδες, αφού ομολογούν ότι σκότωσαν την κυρία τους και την κόρη της, έπειτα από επτά χρόνια που βρίσκονταν στην υπηρεσία τους, κατακρεουργώντας τα πτώματά τους.

Η δίκη που ακολουθεί συγκεντρώνει και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας, ενώ η γαλλική κοινωνία διχάζεται ανάμεσα σε εκείνους που ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των Παπέν κι εκείνους που προσπαθούν να τις δικαιολογήσουν.

Στο μεταξύ η αποκάλυψη πως η Λέα και η Κριστίν Παπέν είχαν αιμομικτική σχέση συσκοτίζει ακόμη περισσότερο την υπόθεση, και προκαλεί πρωτόγνωρο σοκ στην κοινωνία της εποχής.

Ψυχιατρική και εγκληματολογία προσπαθούν μέχρι σήμερα να δώσουν πειστικές ερμηνείες στο έγκλημά και να φωτίσουν τα κίνητρα τους. Ήταν έγκλημα ταξικής εκδίκησης;  Ήταν ένα ξέσπασμα ψυχωσικού επεισοδίου; Υπήρχαν σεξουαλικές προεκτάσεις σε αυτό;

Διάσημοι φιλόσοφοι, συγγραφείς, επιστήμονες  και καλλιτέχνες, όπως ο Σάρτρ, η Σιμόν ντε Μπουβουάρ, ο Λακάν κ.α., ασχολήθηκαν με την υπόθεση, προσπαθώντας να τις γνωρίσουν, να τις κατανοήσουν, να τις δικαιολογήσουν.

O Ζαν Ζενέ μάλιστα θα γράψει το δημοφιλέστερο θεατρικό του έργο του, τις «Δούλες» εμπνευσμένος από την ιστορία τους.  Ωστόσο παρά τον αποτροπιασμό που προκαλούν οι πράξεις τους, ακόμη και το δικαστικό σύστημα στάθηκε με μια παράδοξη επιείκεια,   με μια λανθάνουσα συμπάθεια απέναντί τους.

Ίσως γιατί, πίσω απ’ την παράδοξη αυτή συμπάθεια, κρύβεται η συλλογική ενοχή μιας κοινωνίας, για το τέρας που εξέθρεψε και στο τέλος της επιτέθηκε με ανεξέλεγκτη μανία.

100 χρόνια πέρασαν από το φριχτό έγκλημα των αδελφών Παπέν κι όμως τα ερωτήματα που εγείρονται από την τραγική τους ιστορία μοιάζουν τόσο κοντινά κι επίκαιρα.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ