Ρωσία-Κίνα: Εγκαινιάστηκε η Κόκκινη Γέφυρα στο Μαύρο Ποτάμι

Πεκίνο και Μόσχα ταράζουν ξανά τα νερά με τη συνεργασία τους, αυτή φορά εγκαινιάζοντας την πρώτη γέφυρα που συνδέει Ρωσία και Κίνα, στην ρωσική Άπω Ανατολή.

Η συνεργασία ΡωσίαςΚίνας, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, από τη ρωσική εισβολή, έρχεται για δεύτερη φορά να δημιουργήσει εντυπώσεις σε Ουάσινγκτον κυρίως, αλλά και στην Ευρώπη, μετά τις κοινές πτήσεις των στρατηγικών βομβαρδιστικών των δύο χωρών, στη διάρκεια κοινών στρατιωτικών γυμνασίων που έκαναν, στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Οι δύο χώρες, (Ρωσία και Κίνα) εγκαινίασαν σήμερα την πρώτη οδική γέφυρα ανάμεσά τους. Η γέφυρα συνδέει πάνω από τον ποταμό Αμούρ τις πόλεις Χέιχε (στην κινεζική επαρχία Χεϊλόνγκτζιανγκ) και Μπλαγκοβέστσενσκ (στη ρωσική Άπω Ανατολή).  Η κατασκευή της γέφυρας είχε ολοκληρωθεί εδώ και δύο χρόνια, αλλά τα εγκαίνιά της είχαν αναβληθεί λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού. Η έναρξη αυτού του μακροχρόνιου σχεδίου, για το οποίο η πρώτη συμφωνία χρονολογείται από το 1995, συμβολίζει την προσέγγιση και την αύξηση του εμπορίου ανάμεσα στις δύο χώρες. Τα εγκαίνια της γέφυρας εν μέσω πολέμου, αφήνουν υπόνοιες ότι οι δύο χώρες μπορεί άνετα να συνεργαστούν και στρατιωτικά, κάτι που θα προκαλούσε ανησυχίες, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το δημόσιο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ria Novosti δημοσιοποίησε βίντεο από τα εγκαίνια της γέφυρας αυτής που είναι κόκκινη και λευκή. Στο βίντεο φαίνονται να περνούν τα πρώτα φορτηγά εν μέσω πυροτεχνημάτων. Η κατασκευή της γέφυρας αυτής μήκους σχεδόν ενός χιλιομέτρου και μόνον δύο λωρίδων κυκλοφορίας στοίχισε περίπου 19 δισεκατομμύρια ρούβλια (300 εκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων 14 δισεκατομμύρια αφορούσαν τη ρωσική πλευρά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, αυτή η γέφυρα προορίζεται αποκλειστικά για μεταφορές εμπορευμάτων. Για τον πληθυσμό των δύο αυτών πόλεων των περίπου 200.000 κατοίκων, κατασκευάζεται και ένα διασυνοριακό τελεφερίκ και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023.

Η Μόσχα και το Πεκίνο, που έχουν σύνορα μήκους 4.250 χιλιομέτρων, κυρίως στον ποταμό Αμούρ, ήταν σε αντιπαράθεση εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια σχετικά με την οριοθέτηση των συνόρων τους στην περιοχή. Το ποτάμι είναι φυσικό σύνορο. Επίσημο σύνορο έγινε με βάση τη Συνθήκη του Αϊγκούν του 1858 και τη Συνθήκη του Πεκίνου του 1860. Η περιοχή βόρεια του Αμούρ ανήκε προηγουμένως στην αυτοκρατορική Κίνα.

Το “Μαύρο Ποτάμι”

Στην περιοχή της γέφυρας, η κινεζική πλευρά βρίσκεται στη νότια όχθη του Αμούρ. Δηλαδή η πόλη Χέιχε  βρίσκεται στη νότια όχθη του Αμούρ, απέναντι από την πόλη του Μπλαγκοβεστσένσκ στην περιφέρεια Αμούρ της Ρωσίας. Το Χέιχε, παλιότερα γνωστό ως Αϊχουί ή Αϊγκούν, είναι μία από τις πέντε παλαιότερες πόλεις του Χεϊλονγκτσιάνγκ. Πρωτοκατοικήθηκε την παλαιολιθική εποχή. Χέιχε σημαίνει “Μαύρος Ποταμός”. Η προκάτοχος πόλη ονομαζόταν “Ποταμός του Μαύρου Δράκου”. Είναι προφανές ότι τα τοπωνύμια στην περιοχή προέρχονταν από το ποτάμι.

Οι εμπορικές συναλλαγές ανθίζουν μετά την εξομάλυνση των σχέσεων ανάμεσα στις δύο γιγαντιαίες χώρες, από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, αλλά πάντα ήταν προβληματική η έλλειψη υποδομών για μεταφορές.  Τα τελευταία χρόνια, ένα εργοστασιακό συγκρότημα δημιουργήθηκε στη ρωσική πλευρά. Πρόκειται για ένα εργοστάσιο της Gazprom, το οποίο παρουσιάστηκε ως ένα από τα πιο σημαντικά εργοστάσια επεξεργασίας φυσικού αερίου στον κόσμο και ως ένας συνδετικός κρίκος ανάμεσα στον ρωσοκινεζικό αγωγό αερίου Power of Siberia και το πετροχημικό εργοστάσιο της Sibur.

Τον Απρίλιο, η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από τον Αμούρ, που συνδέει την Κίνα και τη Ρωσία, ολοκληρώθηκε στην Εβραϊκή Αυτόνομη Περιφέρεια (Όμπλαστ) που έχει διοικητικό του κέντρο το Μπιρομπιτζάν, 500 χιλιόμετρα πιο ανατολικά. Αυτή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Αύγουστο, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ