Η Ευρώπη γεμίζει αφειδώς τις δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαίου, καθώς απαγορεύεται σε μερικές ημέρες η εισαγωγή προϊόντων ρωσικού πετρελαίου, κίνηση που ήδη έχει αρχίσει να προκαλεί τεράστιες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο ντίζελ.
Οι αγοραστές σπεύδουν να γεμίσουν τις ευρωπαϊκές δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαίου με ρωσικό ντίζελ, με τις ροές όμως αυτόν τον μήνα να φθάνουν πλέον στο υψηλότερο επίπεδο ενός έτους.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού από τις 5 Δεκεμβρίου και θα απαγορεύσει και τα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου από τις 5 Φεβρουαρίου, σε μια κίνηση που στοχεύει να στερήσει τη Μόσχα από έσοδα.
Ομάδα των G-7, η Αυστραλία και οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επέβαλαν επίσης στις 5 Δεκεμβρίου ανώτατο όριο τιμής (πλαφόν) για το ρωσικό αργό. Αυτό επέτρεψε σε χώρες εκτός ΕΕ να συνεχίσουν να εισάγουν από ρωσικό αργό πετρέλαιο, χρησιμοποιώντας δεξαμενόπλοια, Η ίδια απόφαση πάντως δεν επιτρέπει στις ναυτιλιακές, ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες να διακινούν φορτία ρωσικού αργού πετρελαίου, εκτός εάν πωληθεί για λιγότερο από 60 δολάρια.
Οι τιμές του ρωσικού αργού Ουραλίων υποχώρησαν τον Δεκέμβριο. Το ρωσικό αργό πουλήθηκε σε χώρες όπως η Ινδία πολύ κάτω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, σύμφωνα με εμπορικές πηγές, παρά το γεγονός ότι η Ρωσία δήλωσε ότι δεν θα τηρήσει το ανώτατο όριο ακόμη και αν χρειαστεί να μειώσει την παραγωγή.
Τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό φορτωμένο πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, το οποίο εκφορτώνεται στον προορισμό του πριν από τις 19 Ιανουαρίου δεν θα υπόκεινται στο ανώτατο όριο τιμών, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ.
Οι G7, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Αυστραλίας και της ΕΕ, σχεδιάζουν έναν παρόμοιο μηχανισμό ανώτατων τιμών για τα διυλισμένα καύσιμα της Ρωσίας, όπως το ντίζελ, η κηροζίνη και το μαζούτ, από τις 5 Φεβρουαρίου. Θα υπάρχουν προϊόντα που διαπραγματεύονται σε τιμές premium για το αργό πετρέλαιο καθώς και άλλα που διαπραγματεύονται με έκπτωση, σύμφωνα με αξιωματούχο της G7.