Ανησυχία με τις στρατιωτικές διαφημίσεις των ΗΠΑ στο Tinder – Οι χρήστες της εφαρμογής στον Λίβανο καλούνται να μην κάνουν δεξί swipe «στα όπλα»

Φωτογραφία: Good Faces Agency / Unsplash

Ο αμερικανικός στρατός (CENTCOM) χρησιμοποιεί διαφημίσεις για να προειδοποιήσει τους πολίτες του Λιβάνου να μην επιτεθούν στις ΗΠΑ ή τους συμμάχους τους, εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, αν και μια τέτοια καμπάνια δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, το ενδιαφέρον βρίσκεται στο γεγονός ότι μερικές από αυτές τις διαφημίσεις εμφανίστηκαν σε μια απροσδόκητη πλατφόρμα: την εφαρμογή γνωριμιών Tinder.

Ο ανεξάρτητος δημοσιογράφος Séamus Malekafzali δημοσίευσε στο X στιγμιότυπα οθόνης από τις διαφημίσεις που εμφανίστηκαν στην εφαρμογή Tinder, οι οποίες προειδοποιούσαν τους κατοίκους του Λιβάνου να «μην πάρουν τα όπλα». Οι διαφημίσεις, γραμμένες στα αραβικά, αναφέρουν ότι οι ΗΠΑ θα «προστατεύσουν τους συμμάχους τους απέναντι στις απειλές του ιρανικού καθεστώτος και των συνεργατών του», αναφερόμενοι σε ομάδες όπως η Χεζμπολάχ, που δραστηριοποιείται στον Λίβανο.


Οι διαφημίσεις, οι οποίες δεν είναι κρυφές, εμφανίζουν το λογότυπο της Κεντρικής Διοίκησης των ΗΠΑ (U.S. Central Command/CENTCOM) και συνδέονται με μια ανάρτηση στο X που περιλαμβάνει μαχητικά αεροσκάφη F-16 και A10.


Αυτού του είδους οι ψυχολογικές επιχειρήσεις (psyops), που στοχεύουν στο να επηρεάσουν τις απόψεις ενός συγκεκριμένου κοινού, δεν είναι μια καινούργια πρακτική, αν και η χρήση μιας εφαρμογής γνωριμιών για την προώθηση αυτών των μηνυμάτων προκάλεσε έκπληξη και ανησυχία. Σύμφωνα με την Washington Post, εχθές Τρίτη, ένας ανώνυμος αξιωματούχος άμυνας δήλωσε: «Σε γενικές γραμμές και ως θέμα πολιτικής, το Υπουργείο Άμυνας διεξάγει στρατιωτικές επιχειρήσεις πληροφόρησης για την υποστήριξη των εθνικών μας προτεραιοτήτων ασφαλείας. Αυτές οι δραστηριότητες πρέπει να διεξάγονται σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ και την πολιτική του Υπουργείου Άμυνας, και δεσμευόμαστε να επιβάλλουμε αυτές τις εγγυήσεις».

Ωστόσο, ένας άλλος ανώνυμος αξιωματούχος εξέφρασε αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων, ενώ ο Gittipong Paruchabutr, πρώην αξιωματικός ψυχολογικών επιχειρήσεων και ανώτερος συνεργάτης του Atlantic Council, πρόσθεσε ότι το Tinder ήταν μια κακή επιλογή πλατφόρμας για τη διάδοση αυτών των μηνυμάτων από τον αμερικανικό στρατό. «Υποθέτω ότι ο μέσος μαχητής είναι πιθανότατα μέρος ενός πολύ μικρού υποσυνόλου των χρηστών του Tinder», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η διαφήμιση ήταν «είτε ένα ακούσιο λάθος είτε μια ένδειξη τεμπελιάς».


Το Πεντάγωνο, το 2022, διέταξε την αναθεώρηση των ψυχολογικών του επιχειρήσεων, οι οποίες μερικές φορές περιλάμβαναν τη δημιουργία ψεύτικων λογαριασμών σε κοινωνικά δίκτυα, παραβιάζοντας τους κανονισμούς των πλατφορμών.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Tinder, Philip Fry, δήλωσε στο TechCrunch ότι η διαφημιστική καμπάνια του στρατού παραβίασε τις πολιτικές της εφαρμογής σχετικά με τη βία, την ασφάλεια και την υπεράσπιση, και αφαιρέθηκε άμεσα. Το TechCrunch επικοινώνησε και με έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Διοίκησης των ΗΠΑ, υπό καθεστώς ανωνυμίας, ο οποίος αρνήθηκε να σχολιάσει αλλά δεν αμφισβήτησε το ρεπορτάζ της Post.

Exit mobile version