Σούπερ μάρκετ: Τα «μαγικά» που κάνουν οι εταιρείες για να παραπλανήσουν με δήθεν προσφορές – Τι καταγγέλλουν καταναλωτές

«Μαγική εικόνα» αποτελούν οι προσφορές σε προϊόντα που διατίθενται σε ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν το «τέρας» της ακρίβειας και της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών, θα πρέπει να γίνονται και «ερευνητές» ή «μαθηματικοί» για να υπολογίζουν τις τιμές και να διαπιστώνουν αν οι προσφορές είναι πραγματικές ή παραπλανητικές.

Της Εύης Κατσώλη

Όπως καταγγέλλουν καταναλωτές και όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του enikos.gr, οι προσφορές που… δεν είναι προσφορές «δίνουν και παίρνουν» και μιλούν για εξαπάτηση.

Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται ότι η μονή συσκευασία γνωστής μάρκας ζυμαρικών κοστίζει 0,92 ευρώ. Σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ υπάρχει προσφορά «3+1 δώρο» που το κόστος ανέρχεται στα 3,96 ευρώ. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό αντιλαμβάνεται κάποιος ότι αν αγοράσει εκτός προσφοράς 4 μονές συσκευασίες, η συνολική τιμή ανέρχεται στα 3,68 ευρώ. Δηλ. θα ξοδέψει λιγότερα από τα 3,96 ευρώ της προσφοράς. Στη συγκεκριμένη περίπτωση παρατηρείται κι άλλο «παράδοξο»: Αφού η προσφορά αναγράφει «3+1 δώρο», αν αφήσουμε έξω το ένα πακέτο δώρο, τα υπόλοιπα τρία θα έπρεπε να κοστίζουν 2,97 ευρώ (3 Χ 0,99 ευρώ). Άρα επί της ουσίας χρεώνεται και το δώρο και δεν υφίσταται προσφορά. Στην προσφορά δε, αν κάνει κανείς τον υπολογισμό, η κάθε συσκευασία κοστίζει 0,99 ευρώ ενώ η μονή 0,92 ευρώ.

Άλλη μια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί συσκευασία αλευριού 1 κιλού που κοστίζει 1,29 ευρώ με έκπτωση 25%. Η τιμή με έκπτωση από τα 1,72 ευρώ αρχική τιμή, πάει στα 1,29 ευρώ. Όμως, πάνω στη συσκευασία αναγράφεται –30 λεπτά, τα οποία… δεν υπάρχουν. Είναι σαν να μην το βλέπει καν ο καταναλωτής. Το ίδιο αλεύρι, όπως φαίνεται στη φωτογραφία του enikos.gr, πωλείται και σε πολυσυσκευασία «2+1 δώρο», η οποία πωλείται στην τιμή των 3,23 ευρώ. Η αρχική τιμή ήταν 4,04 ευρώ και έχει έκπτωση 20%. Αν από τα 4 ευρώ αφαιρέσει κάποιος το 20%, βγαίνει η τιμή των 3,23 ευρώ. Η έκπτωση που παίρνει ο καταναλωτής είναι 0,27 ευρώ η κάθε συσκευασία και όχι «2+1» δώρο όπως αναγράφει η πολυσυσκευασία.

«Πρόκειται για εξαπάτηση» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή. Όπως εξήγησε, μπορεί κάποιος να προσφύγει στη Δικαιοσύνη αν το επιθυμεί όμως, είναι κοστοβόρα μια τέτοια ενέργεια, ενώ θα περάσει και πολύς χρόνος μέχρι να βρει άκρη.

«Αυτό που χρειάζεται να κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης είναι να ελέγξει μέσα στο e-shop της αλυσίδας σούπερ μάρκετ τις προσφορές και εκεί με απλές μαθηματικές πράξεις θα δει τι παραπλάνηση γίνεται» υποστήριξε ακόμη ο κ. Ραυτόπουλος.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ