Αιτήσεις στις εφορίες θα πρέπει να καταθέσουν πυρόπληκτοι για να απαλλαγούν από τον ΕΝΦΙΑ του 2018. Σε εγκύκλιο της ΑΑΔΕ περιγράφεται η διαδικασία προκειμένου να χορηγηθεί απαλλαγή για κτίσματα σε περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω σεισμού, πυρκαγιάς ή πλημμύρας και έχουν αποδεδειγμένα καταστραφεί ολοσχερώς ή έχουν υποστεί λειτουργικές ζημίες.
Αρμόδιος για τη χορήγηση της απαλλαγής είναι ο προϊστάμενος της εφορίας, όπου εκδίδεται το εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνου
Στην εγκύκλιο προβλέπονται επίσης τα εξής:
1. Για τη χορήγηση της απαλλαγής απαιτείται η υποβολή αίτησης στον αρμόδιο Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ.
2. Η αίτηση είναι τυποποιημένη (σύμφωνα με την ΠΟΛ.1200/2017 – υπόδειγμα 1Α) το οποίο επέχει θέση δήλωσης.
3. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από βεβαίωση της αρμόδιας δημόσιας αρχής ή αρχών από την οποία πρέπει να προκύπτουν η απόφαση κήρυξης της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, η διεύθυνση και το είδος του πληγέντος ακινήτου καθώς και ότι το κτίσμα έχει ολοσχερώς καταστραφεί ή ότι έχει κριθεί κατεδαφιστέο ή ότι είναι επισκευάσιμο μεν αλλά έχει υποστεί λειτουργικές ζημιές που το καθιστούν μη κατοικήσιμο.
4. Εφόσον η αίτηση γίνει αποδεκτή, εκδίδεται νέο εκκαθαριστικό ΕΝ.Φ.Ι.Α., το οποίο και αναρτάται ηλεκτρονικά στο λογαριασμό του φορολογούμενου στο ΟΠΣ Περιουσιολόγιο (www.gsis.gr).
5. Εφόσον η αίτηση δεν γίνει αποδεκτή, εκδίδεται πράξη απόρριψης, ενημερώνεται επί αποδείξει ο φορολογούμενος.
Δείτε εδώ την εγκύκλιο της ΑΑΔΕΠηγή: enikonomia.gr