“Next is Now” Forum: Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” – BINTEO

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Forum “Next is Now – Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου και του enikonomia.gr.

Προσωπικότητες της τουριστικής αγοράς από το εξωτερικό, εκπρόσωποι φορέων και επιχειρήσεων από την Ελλάδα, συναντήθηκαν στην Αθήνα και ανέλυσαν τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει ο τουρισμός στην ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας. Η διοργάνωση τελούσε υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και διοργανώνεται με την υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού και της Περιφέρειας Αττικής.

Ο Προκόπης Παυλόπουλος στο Forum “Next is Now”: Η Ελλάδα μπορεί να εκπέμψει μηνύματα πανανθρώπινα

“Για εμάς τους Έλληνες, το να προσελκύουμε τουρίστες δεν είναι μονό θέμα οικονομικό ιδίως στη σημερινή εποχή. Θέλουμε να δείξουμε εδώ, στην Ελλάδα αλλά και στη Μεσόγειο γενικότερα, ότι και η Ελλάδα όταν τη γνωρίσει κανείς από κοντά, όταν μιλήσει με την ψυχή της, όταν μιλήσει με τον λαό της, μπορεί να εκπέμψει μηνύματα πανανθρώπινα και τόσο πολύτιμα τούτες τις ώρες. Γιατί σας διαβεβαιώνω ότι είμαστε μια μικρή χώρα σε έκταση, ένας μικρός λαός σε αριθμό, αλλά έχουμε μεγάλη ιστορία, μια βαριά κληρονομιά, και ξέρω ότι θα ανταποκριθούμε στο μέλλον που μας αναλογεί σύμφωνα με την κληρονομιά που κουβαλάμε” είπε στον σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Παυλόπουλος.

“Και αυτό θέλουμε να το κάνουμε σε αυτούς τους ταραγμένους καιρούς και σε αυτή την ταραγμένη γωνιά του κόσμου, με όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή. Θέλουμε να το κάνουμε με όλους τους ανθρώπους και με όλους τους λαούς. Να μιλήσουμε μαζί τους, να ανοίξουμε τις ψυχές μας, να αντιληφθούμε τι είναι εκείνο που από κοινού μπορούμε να κάνουμε” πρόσθεσε.

“Καλούμε εδώ στην Ελλάδα, εδώ στην Αθήνα, όλους εκείνους που θέλουν να περάσουν λίγες μέρες διακοπών, αλλά τους καλούμε για να σκεφτούμε όλοι μαζί σε αυτή τη Μεσόγειο που ήταν και πρέπει να παραμείνει σταυροδρόμι πολιτισμών, κοιτίδα και λίκνο πολιτισμών, να δούμε όλοι μαζί τι είναι εκείνο που πρέπει να κάνουμε για μια κοινή δημιουργία. Για εμάς τους Ευρωπαίους έχει μεγαλύτερη σημασία γιατί ξέρω ότι μέσα σε αυτό το πνεύμα δουλεύοντας, δουλεύουμε και για την Ευρώπη μας, την ενοποίησή της, τη δυνατότητα της να παίξει και εκείνη τον πλανητικό ρόλο που της αναλογεί σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς”, συμπλήρωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Έλενα Κουντουρά: «Ο τουρισμός είναι ο άνθρωπος»

Για πρωτόγνωρη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού έκανε λόγο η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, στο πλαίσιο του Forum “Next is Now – Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου και του enikonomia.gr, επισημαίνοντας ότι οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, τόσο σε επίπεδο αφίξεων όσο και σε επίπεδο εσόδων, είναι οι ισχυρότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ στη χώρα μας.

Η υπουργός Τουρισμού επεσήμανε πως η μεγάλη ιστορία και ο πλούσιος πολιτισμός της Ελλάδας κάνουν όσους την επισκέπτονται να νιώθουν Ολυμπιονίκες και ως Ολυμπιονίκες χαιρέτισε η ίδια τις προσωπικότητες διεθνούς βεληνεκούς που συμμετέχουν στο Forum.

H Eλ. Κουντουρά έκανε λόγο για την ισχυρή ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, καθώς και για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που επιδεικνύουν για την Ελλάδα επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο, ενώ κάλεσε όλους τους φορείς να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα για την αξία του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί μια πλουτοπαραγωγική δύναμη.

Στο πλαίσιο του Forum, μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι η υπουργός Τουρισμού έγινε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Mediterranean Tourism Foundation.

«Tourism is all about people and makes the world a better place to live in», κατέληξε η Ελ. Κουντουρά.

Ο ρόλος και οι προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού

Στην παρέμβαση της, η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά στάθηκε στα πεπραγμένα της πολιτικής ηγεσίας, σημειώνοντας ότι τα διαδοχικά ρεκόρ αφίξεων δεν ήλθαν τυχαία, αλλά ήταν το αποτέλεσμα στρατηγικής και συγκεκριμένων δράσεων από το 2015 που ανέλαβε. Ειδικά για εκείνη την «δύσκολη χρονιά του 2015», η κ. Κουντουρά στάθηκε στην πρώτη συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα και την τότε επικοινωνιακή καμπάνια που στόχευε στην αλλαγή της εικόνας, με στόχο να κερδηθεί η εμπιστοσύνη των αγορών, όπως είπε. Η κ. Κουντουρά επανέλαβε τη στρατηγική της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, που πλέον έχει επιτευχθεί με τουρισμό 365 μέρες το χρόνο και έφερε τα παραδείγματα της Σαντορίνης, της Κρήτης και της Ηπείρου.

Η υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στη φιλολογία ότι το “Succes Story” του ελληνικού τουρισμού οφείλεται στα γεωπολιτικά γεγονότα που έχουν επηρεάσει Τουρκία και Αίγυπτο, σημειώνοντας ότι ο τουρισμός αναπτύσσεται εκεί όπου υπάρχει “ασφάλεια”. Κι όσο ασφαλή είναι τα κράτη αυτά και αυξάνουν τα μερίδια τουριστών, ωφελημένη θα είναι και η Ελλάδα. Άλλωστε και φέτος που η Τουρκία αύξησε τα τουριστικά της μερίδια, η Ελλάδα δεν αντιμετώπισε πρόβλημα, πρόσθεσε η υπουργός.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο γενικός γραμματέας του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού Ηνωμένων Εθνών (UNWTO) Ταλέμπ Ριφάι, ο οποίος υπογράμμισε ότι η ανάκαμψη της Τουρκίας και της Αιγύπτου δεν θα επηρεάσει αρνητικά την Ελλάδα και σημείωσε: “Ότι είναι καλό για τον έναν γείτονα θα είναι καλό και για τον άλλον”.

Αφού εξήρε το έργο της υπουργού Τουρισμού, στο μέτωπο της αύξησης των τουριστικών μεριδίων της Ελλάδας, χαρακτηρίζοντας το εκπληκτικό, ο κ. Ριφάι στάθηκε στις προκλήσεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας που εντοπίζονται μεταξύ άλλων στην καθιέρωση του τουρισμού στην κορυφή της ατζέντας των κυβερνήσεων παγκοσμίως. Πρέπει να λάβουν σοβαρά τον τουρισμό οι κυβερνήσεις των κρατών και να τον εντάξουν σε όλη την αλυσίδα της διακυβέρνησης, είπε, προσθέτοντας: “Πιο σημαντικό από μια ξενοδοχειακή μονάδα για έναν προορισμό, είναι ο δρόμος για να φτάσεις σε αυτήν”.

Το ρόλο των υποδομών ανέδειξε στην παρέμβαση της η περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, η οποία ανάφερε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για βαριά τουριστική βιομηχανία, όταν δεν έχουν λυθεί ζητήματα υποδομών, όπως αυτά της διαχείρισης απορριμμάτων και αποχετεύσεων, ζητώντας ταυτόχρονα ο πρώτος και δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης να έχουν έναν διαφορετικό ρόλο από τον σημερινό. Με δεδομένες τις δυσκολίες, η περιφέρεια Αττικής, όπως τονίστηκε, ζήτησε από τους 66 δήμους να εκθέσουν τις προτάσεις τους στο μέτωπο του τουρισμού, προκειμένου να καταρτιστεί ένα περιφερειακό σχέδιο για τον τουρισμό. Η κ. Δούρου στάθηκε στην ανάπλαση του φαληρικού μετώπου, στις δράσεις για διαχείριση απορριμμάτων αλλά και στο κέντρο καινοτομίας στον Πειραιά, που αναβαθμίζουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Οι προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας για το 2019 αλλά και τα επόμενα χρόνια, όπως είπε ο Μάικλ Φρένζεν, πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Τουρισμού και Ταξιδίων (WTCC & TUI), περνάνε μέσα από τη διαχείριση του Brexit, την οικονομία της Γερμανίας, που εμφανίζει σημάδια κόπωσης, αλλά και από την είσοδο νέων αγορών στην ταξιδιωτική βιομηχανία. Όπως τονίστηκε, η ισοτιμία ευρώ/αγγλικής λίρας είναι αυξημένη κατά 20%, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού προϊόντος. Η Ελλάδα, αν θέλει να συνεχιστεί το Success Story στον τουριστικό, επεσήμανε ο κ. Φρένζεν, θα πρέπει να βελτιώσει τις υποδομές της και την ποιότητα των υπηρεσιών της, ενώ, απευθυνόμενους στους ξενοδόχους, τους σύστησε να συγκρατήσουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα τις τιμές.

Μια ακόμη πρόκληση που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η ελληνική τουριστική βιομηχανία στο μέλλον είναι και η είσοδος των Ασιατών τουριστών στην Ευρώπη. Η κ. Ντανιέλα Βάγκνερ, επικεφαλής για την Ευρώπη της Ένωσης Ταξιδίων Ασίας-Ειρηνικού (PATA), τόνισε ότι κάθε χρόνο μέχρι το 2031 και για κάθε χρόνο επιπλέον, 43 εκατομμύρια τουρίστες θα επισκέπτονται την Ευρώπη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προσέλκυση μερίδας τους και στην Ελλάδα.

Μιλώντας για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ο τομεάρχης τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, Μάνος Κόνσολας, χαρακτήρισε υψηλή την φορολόγηση που υφίστανται οι ελληνικές επιχειρήσεις, στηλιτεύοντας την, ενώ αναφέρθηκε και στην έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού που, όπως είπε, αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη τουριστικών επενδύσεων.

Ελλάδα, προορισμός 365 ημέρες τον χρόνο – Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη

Η δυνατότητα της Ελλάδας να είναι μία δυναμική αγορά με τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο και ο τρόπος για να εξασφαλίσει η χώρα βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο πλαίσιο του Forum“Next is Now – Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου και του enikonomia.gr

Τη σημασία των συνεργειών για την ανάδειξη της Μεσογείου ως τουριστικού προορισμού προέταξε ο Andrew Agius Muscat, Γενικός Γραμματέας του Mediterranean Tourism Foundation, το οποίο ιδρύθηκε 6 χρόνια νωρίτερα. Τόνισε, μάλιστα, ότι για να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερος ο τουρισμός πρέπει όλοι οι φορείς και οι επαγγελματίες του κλάδου να έχουν νέες ιδέες και να δίνουν λύσεις, ενώ προανήγγειλε ότι το 2019 θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά το Mediterranean Music Festival στη Μάλτα, ένα μουσικό γεγονός που στόχο έχει, μέσα από τον συνδυασμό της μεσογειακής κουλτούρας με εκείνη της Ινδίας, να προσελκύσει τουρίστες από την αγορά της Ινδίας και της ευρύτερης Ασίας. Ερωτηθείς για τα οφέλη που μπορεί να κερδίσει μια χώρα από την κρίση που ταλανίζει γειτονικές της χώρες, ο γενικός γραμματέας του Mediterranean Tourism Foundation, επεσήμανε δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε ενδεχόμενη κρίση που επηρεάζει κάποια γειτονική χώρα ως ευκαιρία, αντίθετα επεσήμανε ότι χρειάζεται συνεργασία και η ανάπτυξη μιας ολιστικής ταυτότητας, χωρίς να σημαίνει ότι εξαλείφεται ο ανταγωνιστικός.

Για τον συνδυασμό θεματικών προϊόντων – πακέτων που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση μίλησε από την πλευρά της η Παναγιώτα Διονυσοπούλου, γενική διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. Η ίδια επεσήμανε ότι κάθε περιφέρεια πρέπει να αναδείξει τα δικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα, ενώ αναφέρθηκε και στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η τουριστική εκπαίδευση. Όπως είπε προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και η προώθησή της μέσα από διεθνείς συνεργασίες, φέρνοντας ως παράδειγμα τη λειτουργία της Σχολής Ξεναγών στην Αθήνα και την επαναλειτουργία της αντίστοιχης Σχολής στη Θεσσαλονίκη το 2019. Μάλιστα, τόνισε ότι οι Σχολές έχουν μεγάλη ζήτηση και είναι μεγάλη η απορρόφηση των αποφοίτων στον εργασιακό στίβο, καθώς αποκτούν τις κατάλληλες βάσεις για να ενταχθούν στην αγορά.

Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, παρομοίασε τον ελληνικό τουρισμό με ένα σέρφερ, ο οποίος βρίσκεται πάνω στο κύμα και είτε θα σκίσει το κύμα και θα συνεχίσει την ανοδική πορεία είτε θα τον πάρει το κύμα και θα «πέσει». Ο ίδιος τόνισε ότι χρειάζονται νέα εργαλεία για να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα, εστιάζοντας στις υποδομές. «Δεν πρέπει να βάζουμε κάτω από το χαλί τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών που επηρεάζουν τον ελληνικό τουρισμό, μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην άμβλυνση της εποχικότητας», σημείωσε, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο άνοιγμα που πρέπει να κάνουν τα ελληνικά ξενοδοχεία στην τοπική κοινωνία, ώστε να υπάρχει απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και την πόλη στην οποία αναπτύσσεται. Έδωσε, δε, ως παράδειγμα την ανάπτυξη των ξενοδοχείων που βρίσκονται στο εξωτερικό κοντά στα χιονοδρομικά κέντρα, επισημαίνοντας ότι έχουν ίδια πληρότητα όλους τους μήνες του χρόνου γιατί έχουν αναπτύξει αντίστοιχα προϊόντα, παρά την παγκόσμια εποχικότητα. «Υπάρχει περιθώριο για ανάπτυξη εμπειριών και κυρίως υποδομών», συμπλήρωσε και τόνισε ότι οι νέες επενδύσεις θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα το προϊόν που προσφέρουν και όχι την τιμή, αλλιώς θα προκύψουν αγκυλώσεις.

Για τη σωστή προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τις θεματικές μορφές τουρισμού μίλησε ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος FedHATTA. «Αυτό που δεν έχει προβληθεί είναι οι νέες περιοχές που έχουν αναπτυχθεί, όπως η περιφέρεια της Ηπείρου. Αν δεν κινηθούμε επαγγελματικά, δεν θα περπατήσουμε περισσότερο», είπε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι «δεν θα πρέπει να φιλοσοφούμε στον τουρισμό και να τον κάψουμε στις μελέτες, αλλά να προχωρήσουμε στην πράξη».

«Ο τουρισμός είναι το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και το βιοτικό επίπεδο εξαρτάται από τον τουρισμό», τόνισε με τη σειρά του ο Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ) και επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και ΓΓ ΣΕΤΕ . Επεσήμανε ότι οι τουριστικοί φορείς θα πρέπει να μπορούν να επηρεάζουν περισσότερο τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Μιλώντας για τη ναυτιλία, είπε ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι μπροστάρης στη διεκδίκηση κοινών κανόνων σε όλη τη Μεσόγειο, αλλιώς θα αναπτυχθεί αθέμιτος ανταγωνισμός.

Για την έξυπνη, όπως τη χαρακτήρισε, στρατηγική που ακολουθεί η Τουρκία τα τελευταία 40 χρόνια στον κλάδο των μαρινών έκανε λόγο ο Σταύρος Κατσικάδης, πρόεδρος Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, τονίζοντας ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν ακολούθησε αντίστοιχη πορεία, καθώς κάθε προσπάθεια σκόνταφτε στη γραφειοκρατία και το θεσμικό πλαίσιο, δίνοντας το προβάδισμα σε άλλες χώρες, όπως η Κροατία και η Τουρκία. «Οι μαρίνες έχουν κάνει πρόοδο. Αν δεν προβάλλουμε τα καλά του τόπου μας, δεν θα πάμε παρακάτω. Διορθώνονται κάποια κενά σε διατάξεις και γίνονται θετικά βήματα, αλλά η ανάπτυξη θα έρθει μέσα και από τις ιδιωτικοποιήσεις που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ», επεσήμανε. Μάλιστα, τόνισε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα για την προσέλκυση των σκαφών αναψυχής από το εξωτερικό και την παραμονή τους στις ελληνικές μαρίνες και να μην επικοινωνούμε στο εξωτερικό μόνο τους φόρους.

Για την πιστοποίηση των καταλυμάτων και την ανάγκη διασύνδεσης των θεματικών προϊόντων με τα τουριστικά καταλύματα, έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει υψηλού επιπέδου εμπειρίες και παροχές μίλησε από την πλευρά του ο Παναγιώτης Τοκούζης, πρόεδρος ΣΕΤΚΕ και Αντιπρόεδρος ΣΕΤΕ.

Με παρέμβασή του ο Τάλεμπ Ριφάι, τ. Γενικός Γραμματέας Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Ηνωμένων Εθνών – UNWTO, είπε ότι δεν πρέπει να αγνοείται η δραστηριότητα τύπου εκμίσθωσης ακινήτων μέσω πλατφόρμαςairbnb, αλλά πρέπει να ρυθμιστεί, αλλιώς θα «γίνει υπογείως κάτω από τραπέζι. Να φροντίσετε έτσι ώστε να καταβάλλουν φόρους και να δέχονται επιθεώρηση για λόγους ασφάλειας και υγιεινής», τόνισε χαρακτηριστικά.

“Κλειδί” οι συνέργειες δημόσιου-ιδιωτικού τομέα στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Η επιτακτική ανάγκη ανάπτυξης συμπράξεων μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που μπορούν να συμβάλλουν στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, αναδείχθηκε στο πλαίσιο του Forum“Next is Now – Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου και του enikonomia.gr.

Ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας, τόνισε ότι είναι απαραίτητες οι συνέργειες μεταξύ κράτους, τοπικής αυτοδιοίκησης και επενδυτών για την υλοποίηση μεγάλων τουριστικών έργων, δίνοντας έμφαση στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ), στόχος της οποίας είναι η ταχεία αδειοδότηση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας που καλύπτουν την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Για τα οφέλη των ανταποδοτικών έργων και την αναβάθμιση των υποδομών που μπορούν δώσουν αναπτυξιακή ώθηση και προστιθέμενη αξία στον ελληνικό τουρισμό μίλησε ο Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε στη σημαντική αύξηση που παρουσίασε ο αριθμός των city breakers το 2017, ενώ απέδωσε την ανάδειξη της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού στη συνεργασία Δήμου, υπουργείου Τουρισμού και Αεροδρομίου. Τόνισε, μάλιστα, ότι στους ρυθμούς αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων πρέπει να «τρέξουν» και τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια, γιατί θα τονωθεί η τουριστική κίνηση σε τοπικό επίπεδο. Επεσήμανε, δε, ότι πρέπει να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την εκμετάλλευση των τουριστικών μαρίνων, ενώ προέταξε και την ανάγκη αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου της Αττικής, κίνηση που μπορεί να μετατρέψει την περιοχή σε μία πραγματική Ριβιέρα της Ευρώπης. Όπως είπε, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή μελέτη, η Ελλάδα σε επίπεδο συμπράξεων είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, λόγω των πολύ υψηλών κριτηρίων που τίθενται και της διαγωνιστικής διαδικασίας.

«Έχουμε φτάσει στην Ελλάδα να έχουμε το καλύτερο ξενοδοχείο, αλλά να μην έχουμε συνέργειες. Συνέργεια σημαίνει σύνθεση πολλών δυνάμεων», τόνισε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Δημητρίου, Αν. Καθηγητής & Πρόεδρος του Δ.Σ. της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», ενώ από την πλευρά του ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς, έφερε ως παράδειγμα αγαστής σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα την τουριστική άνθηση που χαρακτηρίζει τη Μύκονο, η οποία «έχει πετύχει το στοίχημα της ανάπτυξης».

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στα στοιχεία που πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους οι επαγγελματίες του τουρισμού, έτσι ώστε να γίνει πιο στοχευμένη η προσέλκυση τουριστών, καθώς και στο after sales marketing που μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών. Για τα data που μπορούν να αξιοποιηθούν ως εργαλείο για την καλύτερη αντίληψη των αναγκών των ταξιδιωτών μίλησε η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Η σημασία της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας για την ανάπτυξη του τουρισμού

Την αισιοδοξία του για την πορεία του ελληνικού τουρισμού την ερχόμενη χρονιά εξέφρασε ο Ιωάννης Γούλιος, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΕΟΤ και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, στο πλαίσιο του Forum “Next is Now – Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου και του enikonomia.gr, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι ο τουρισμός δεν μπορεί να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης που καταγράφει τα τελευταία χρόνια.

Για τη σημασία της εκπαίδευσης έκανε λόγο ο Κωνσταντίνος Ροδόπουλος, πρόεδρος του Μητροπολιτικού Κολλεγίου και του ΙΕΚ ΑΚΜΗ. «Δεν αρκούν τα εύκρατα κλίματα, χρειαζόμαστε και εύκρατα μυαλά», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι η εκπαίδευση παίζει καταλυτικό ρόλο στην αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.

«Ο ελληνικός τουρισμός καταγράφει πάνω από 50% άνοδο σε επίπεδο εσόδων και περίπου 70% αύξηση σε επίπεδο αφίξεων», είπε ο Ευθύμιος Λαμπαδιάρης, επικεφαλής της Hotel & Leisure Finance Division, Group Corporate & Investment Banking της Eurobank, η οποία, όπως είπε, αποδεικνύει έμπρακτα τη στήριξή της στον τουριστικό τομέα, με την παρουσία ειδικού τμήματος που εξειδικεύεται στα χρηματοδοτικά εργαλεία που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Στον ρόλο της τεχνολογίας για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού έδωσε έμφαση η Ειρήνη Σαχά, ιδρυτής και CEO της Acrossmedia241, αποκλειστικός αντιπρόσωπος της OATH σε Ελλάδα και Κύπρο. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία δεν θα αποδυναμώσουν τη δύναμη που έχουν οι tour operators.

Για τις ολοκληρωμένες λύσεις που προσφέρει στους επαγγελματίες του τουρισμού ο όμιλος ΟΤΕ έκανε λόγο από την πλευρά του ο Θάνος Φαλάγγας, διευθυντής Marketing Εταιρικών & Επιχειρησιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ.

Το website του Forum είναι το www.nextisnowforum.gr

Η σελίδα του Forum στο Facebook είναι facebook.com/nextisnowforum

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ