Diesel κίνησης: «Φρένο» στην επιδότηση – Συναγερμός μόνο αν η τιμή ξεπεράσει το 2,20 €/lt

Αν και μέχρι πρότινος η επιδότηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης απευθείας στην αντλία έμοιαζε να είναι κοντά … τα δεδομένα άλλαξαν: Ο δρόμος είχε φανεί πως θα ανοίξει μετά την απότομη «βουτιά» των τιμών φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς το Κράτος θα πληρώσει λιγότερα για να καλύψει λογαριασμούς ρεύματος, αλλά από ότι φαίνεται από την μια η Ευρώπη έβαλε φρένο σε μια τέτοια εξέλιξη και από την άλλη ο .. «φόβος φυλάει τα έρμα».

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Όπως αναφέρει το enikonomia.gr, η τιμή του Diesel κίνησης πάντως είναι γεγονός πως έχει  εκτοξευτεί: Τον Οκτώβριο ανέβαινε πανελλαδικά η τιμή του σχεδόν 10-20 λεπτά το λίτρο κάθε δέκα μέρες (από 1,85 ευρώ την 1η του του μηνός σε 2,05 στις 10 Οκτωβρίου, ανέβηκε σε σχεδόν 2,15 και αυτή την στιγμή βρίσκεται στα επίπεδα του 2.12 ευρώ το λίτρο. 

Τι θα γίνει με το πετρέλαιο κίνησης 

Το τελευταίο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών είχε στραμμένη την προσοχή του στην τιμή του diesel κίνησης ελπίζοντας πως η τιμή του δεν θα φτάσει και ξεπεράσει τα 2,20 ευρώ: Κάτι τέτοιο συνέβη και έτσι δεν χρειάστηκε να χτυπήσει ο συναγερμός που θα οδηγούσε σε άμεση εφαρμογή μιας νέας επιδότησης στην τιμή του κατά τουλάχιστον 15 λεπτά το λίτρο ή και 20 αν το επέβαλαν  οι συνθήκες. 

Πέρα από το γεγονός βεβαίως ότι υπήρξε μια σταθερότητα στις τιμές τα δεδομένα άλλαξαν και σε άλλα επίπεδα την εβδομάδα που μας πέρασε: Oι υπουργοί Οικονομικών συμφώνησαν στο Eurogroup του Σεπτεμβρίου ότι θα ενισχύονται μόνο οι οικονομικά ευάλωτοι και τα μέτρα δεν θα πρέπει να είναι οριζόντια. 

Η επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, αν και είναι μέτρο με μικρό κόστος, αποτελεί ένα οριζόντιο μέτρο, κάτι που αντιτίθεται ουσιαστικά και στο πλαίσιο που έχει θέσει η Ευρώπη για τα μέτρα στήριξης έναντι της ενεργειακής ακρίβειας.

Μοιραία το οικονομικό επιτελείο δηλώνει ότι είναι προς το παρόν προσηλωμένο στα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί από τον πρωθυπουργό.  Αναμένεται, άλλωστε, αυτή την εβδομάδα και η τροπολογία για το πετρέλαιο θέρμανσης. 

Η τιμή του diesel, πάντως, κρατά σταθερά μια διαφορά περίπου των 0,10€ από την αμόλυβδη από τότε που σταμάτησε η οριζόντια επιδότηση του στην αντλία και σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη αυτή  έχει εκτινάξει το μεταφορικό κόστος με ένα ντόμινο ανατιμήσεων να είναι  προ των πυλών και άλλες ήδη να έχουν περάσει σε προϊόντα. 

Επιπλέον, το οικονομικό επιτελείο φοβάται το τι θα γίνει μέσα στο χειμώνα  με τις τιμές του φυσικού αερίου.  Όπως επισημαίνουν στελέχη του «πρέπει να κρατήσουμε δυνάμεις» με άλλα λόγια, καθώς απτές λύσεις από την Ευρώπη άμεσα δεν προβλέπονται. 

Μπορεί η καλοκαιρία ανά την Ευρώπη να έχει μειώσει τη ζήτηση για φυσικό αέριο και να έχει κρατήσει χαμηλά τα επίπεδα του φυσικού αερίου, κοντά στα 100€/MWh, αλλά  το θέμα είναι τι θα γίνει όταν μπούμε για τα καλά στον χειμώνα. 

Πολύ απλά, τα σημερινά δεδομένα ίσως  να αποτελούν μια παροδική και μαγική εικόνα και η κατανάλωση, όσο και οι τιμές να μην ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες. 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ