Η πολυτάλαντη και αισθαντική ηθοποιός μας Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι M.Sc Δ/χος Μηχανικός Ε.Μ.Π.

Πολυμερές δραματικό ταλέντο και με την αρωγή της έκθαμβης φυσικής της καλλονής, η μοναδική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, μας έδωσε υποδειγματικές ερμηνείες στο φάσμα του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης και δικαίως αποτιμάται από την κριτική ως μία κορυφαία θεατρίνα, ηθοποιός της μεταπολιτευτικής μας περιόδου.

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

Οι υποκριτικές ερμηνείες της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη χαρακτηρίζονταν από την μοναδική ηθική της ένταση, το πολυδύναμο λυρικό της κύτταρο αλλά και τη σπουδαία σκηνική της αρτιότητα, που της προσέδιδαν μία μοναδική ερμηνευτική τελειότητα και την καθιστούσαν υποκριτικά κορυφαία. Στο φάσμα του θεάτρου η Βορειοελλαδίτισσα ηθοποιός, πρωταγωνίστησε σε μεγάλες παραστάσεις τόσο του κλασικού, όσο και του σύγχρονου δραματολογίου, όπως «Το όνειρο της καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ, «Η Παρέλαση» της Ρούλας Αναγνωστάκη, «Ρασομόν» των Μ και Φ Κάνιν, «Οι Γάμοι του Φίγκαρο» του Μπομαρσαί, «Τρεις αδελφές» του Τσέχωφ, ενώ ξεχώρισε και σε κορυφαίες παραστάσεις της αρχαίας ελληνικής δραματολογίας, υποδυόμενη την «Ελένη» και την «Μήδεια» του Ευριπίδη, την «Αντιγόνη» και την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, κ.α.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Στο πεδίο τώρα της τηλεόρασης, η μεγάλη μας ηθοποιός, αποτύπωσε αδρά και εκεί το πολυδύναμο δραματικό της κύτταρο και σφράγισε με το ταλέντο της, εκπληκτικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Ανεξάλειπτες έχουν μείνει έτσι στη μνήμη μας οι ερμηνείες της στον «Έρωτά του Οδυσσέα» (1986), στον «Κίτρινο φάκελο» (1990) του Καραγάτση, στα «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά» του Κώστα Μουρσελά (1992), στην «Η αγάπη άργησε μία μέρα» (1997) της Λιλής Ζωγράφου, στον «Μεγάλο θυμό», επίσης του Καραγάτση (1998), στο «Ασθενείς και οδοιπόροι» του Γιώργου Θεοτοκά (2002), στη «Ζωή εν τάφω» του Στρατή Μυριβήλη (2019) και σε άλλες τηλεοπτικές μας σειρές, που μετουσίωσαν τα αριστουργήματα της ελληνικής λογοτεχνίας στη μικρή μας οθόνη.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιώργος Κιμούλης «Ο κίτρινος φάκελος»
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Γιώργος Κιμούλης, «Ο κίτρινος φάκελος»
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Κώστας Αρζόγλου και ο Γιώργος Νινιός, «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά»
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Κώστας Αρζόγλου και ο Γιώργος Νινιός, «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά»

Για να κλείσει αυτός ο μακρύς και επιτυχημένος κύκλος των υποκριτικών ερμηνειών της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, στο φάσμα της μεγάλης μας οθόνης, όπου και εκεί μας κατέλειπε αριστοτεχνικές ερμηνείες. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά τις ταινίες «Ο έρωτας του Οδυσσέα» το 1984 του Βασίλη Βαφέα, «Ο Μελισσοκόμος» το 1986 του Αγγελόπουλου «Ελεύθερη κατάδυση» το 1995, «Ο Ευαγγελισμός» το 2010, «Ηλέκτρα» το 2014, «Ο άνθρωπος του θεού» το 2021 κ.α. Σε όλο αυτό το μακρύ κύκλο της υποκριτικής της παρουσίας, η εξοχή η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, με την άψογη σκηνική της παρουσία, την ερμηνευτική της δεινότητα, αλλά και τη μοναδική φυσική της ομορφιά, επένδυσε τις ερμηνείες της και τις κατέστησε στη κυριολεξία, υποδειγματικές στο φάσμα της υποκριτικές τέχνης.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη Άρης Λεμπεσόπουλος Φλόγα και Άνεμος
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Άρης Λεμπεσόπουλος, «Φλόγα και Άνεμος»

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη είδε το φως της ζωής στις 5 Ιουλίου 1958, στη Δόξα του Διδυμοτείχου στον Έβρο. Μετά την αποπεράτωση των γυμνασιακών της σπουδών και έχοντας εκδηλώσει ξεχωριστή έφεση για την υποκριτική τέχνη, σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ). Και με την αποπεράτωσή της, ξεχύθηκε στην αρένα της τέχνης, χτίζοντας βήμα-βήμα, τη λαμπρή υποκριτική της σταδιοδρομία. Στην πολύπλαγκτη θεατρική της διαδρομή, συνεργάστηκε με την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης στα έργα «Ονειρο καλοκαιρινής νυκτός» του Σαίξπηρ, «Η παρέλαση» της Λούλας Αναγνω-στάκη, «Ρασομόν» των Μ. και Φ. Κάνιν, ακόμα με το Θεατρικό Εργαστήρι Θεσσαλονίκης, συνεργάστηκε στις παραστάσεις «Η δολοφονία του Μαρά» του Πέτρου Βάις, ενώ με το θεατρικό σχήμα «Αεικίνητο» συμμετείχε στην παράσταση «Οι αλλοπαρμένοι» των Μίντλετον και Ρόουλεϊ.

Το διάστημα 1984 -1992 αποτέλεσε στέλεχος του Ανοιχτού Θεάτρου και συμμετείχε στις παραστάσεις «Πολύ κακό για το τίποτα» του Σαίξπηρ, «Οι γάμοι του Φίγκαρο» του Μπωμαρσαί, «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζον Φόρντ, «Η τρικυμία» του Σαίξπηρ, «Ο Πελεκάνος» του Στρίντμπεργκ, «Λούλου» του Βέντεκιντ, «Τρεις αδελφές» του Τσέχωφ, «Ανθή» του Αντρέγεφ, «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη, «Άμλετ» του Σαίξπηρ κ.α. Συνακόλουθα συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ Πατρών, έπαιξε στις παραστάσεις του Θεατρικού Αναλογίου, «Μαντάμ ντε Σαντ» του Μίσιμα και «Μπλε βαθύ σχεδόν μαύρο» του Θανάση Βαλτινού.

Διασταύρωσε θεατρικά τα βήματά της, με κορυφαίους θεατρικούς ηθοποιούς μας, παίζοντας με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας «Τρωίλος και Χρυσηίδα» του Σαίξπηρ, την «Όπερα της πεντάρας» του Μπρεχτ με το Θέατρο Αθήναιον, με την Κάτια Δανδουλάκη, «Γλάρος» του Τσέχωφ, με το Γιώργο Κιμούλη «Δεσποινίς Τζούλια» του Στρίντμπεργκ και «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ, με το θέατρο του Νότου «Ελένη» του Ευριπίδη και «Η Δούκισσα του Μάλφι», του Τζών Γουέμπστερ. Στον ευρύ κύκλο θεατρικών συνεργασιών της, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο ως μέλος χορού στις αρχαίες τραγωδίες του Ευριπίδη «Ορέστης», «Ιππόλυτος», «Βάκχες» και «Ηλέκτρα», ενώ πρωταγωνίστησε στους ομώνυμους ρόλους στις τραγωδίες «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, «Μήδεια» του Ευριπίδη και «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη Επίδαυρος
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην Επίδαυρο

Σε ότι αφορά την προσωπική της ζωή, η μεγάλη μας ηθοποιός από το 2006 έως σήμερα, είναι ζευγάρι με τον Βούλγαρο ηθοποιό Κρις Ραντάνοφ. Με την δραματική της πολυμέρεια, τη σκηνική της αρτιότητα, τον άφατο λυρισμό της, αλλά και την έκπαγλη ομορφιά της, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αποτελεί μία κορυφαία ηθοποιό, της μεταπολιτευτικής μας περιόδου. Ενώ με την ηθική της ευγένεια και την καλλιτεχνική της αιδημοσύνη, έχει αποσπάσει την αγάπη και την εκτίμηση τόσο του καλλιτεχνικού κόσμου, όσο και του θεατρόφιλου κοινού.

*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι υποψήφιος Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, στην Α΄ Αθηνών, www.panosavramopoulos.blogspot.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ