Μπορεί η αφοσίωση των πελατών να αυξήσει τις πωλήσεις;

Noa Bar Shay
Senior Partnerships Account Director στη Rakuten Viber

Νέοι τρόποι για να επιτύχουν οι εταιρείες την αφοσίωση των πελατών.

Της Noa Bar Shay, Senior Partnerships Account Director στη Rakuten Viber

Όταν πρόκειται για το σύγχρονο μάρκετινγκ, η εξατομίκευση είναι ζωτικής σημασίας. Μια λύση που να ταιριάζει σε όλους απλά δεν υπάρχει πια. Οι καταναλωτές είναι πιο έξυπνοι από ποτέ και μπορούν να δουν πίσω από τα μηνύματα που τους σερβίρει το μάρκετινγκ.

Οι πελάτες θέλουν να αισθάνονται την αλληλεπίδραση αυθεντική και προσωπική. Χρειάζονται, να υπάρχει το ιστορικό των προηγούμενων αλληλεπιδράσεων ώστε να ενημερώνονται οι μελλοντικές τους συνομιλίες όπως γίνεται σε κάθε άλλη σχέση, χωρίς να χρειάζεται να επαναλαμβάνονται ή να αισθάνονται ότι τα αγαπημένα τους brand δεν ακούν ή δεν μαθαίνουν από αυτά που έχουν να πουν.

Αλλά η εύρεση τρόπων για να μιλήσετε απευθείας με τους καταναλωτές σας μπορεί να φαίνεται τρομακτική. Πως λοιπόν βρίσκετε δημιουργικούς τρόπους για να συνδεθείτε με τους πελάτες σας; Ας αναφέρουμε τη μία προσέγγιση που εγγυάται ότι θα οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα: μετατόπιση της εστίασης από το brand σας στο κοινό σας. Και ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό κανάλι για να γίνει αυτό;

Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων! Τα μηνύματα είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής για τους περισσότερους από εμάς.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το 71% των καταναλωτών θέλει να έχει εύκολη πρόσβαση στην επικοινωνία με μια επιχείρηση και το 65% των πελατών αισθάνεται πιο θετικά απέναντι σε επιχειρήσεις που επιτρέπουν αμφίδρομη ανταλλαγή μηνυμάτων. Μια έρευνα της Zendesk σχετικά με τις CX 2022 τάσεις, λέει ότι σήμερα, το 70% των ανθρώπων θέλουν να έχουν εμπειρίες συνομιλίας με τις εταιρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν στις εταιρείες να έχουν άμεσες συνομιλίες ένας προς έναν με το κοινό τους και να δημιουργούν σχέσεις που δεν μπορούν να χτιστούν χρησιμοποιώντας άλλα κανάλια μάρκετινγκ.

Το τελευταίο πράγμα που επιθυμεί οποιοσδήποτε πελάτης είναι μια εμπειρία εξυπηρέτησης που αισθάνεται απρόσωπη ή ρομποτική. Ένα από τα μαθήματα για τα οποία ακούμε πιο συχνά πρόσφατα, ειδικά από την έναρξη της πανδημίας, είναι η εξατομίκευση.

Καθώς οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων γίνονται πιο δημοφιλείς, οι επιχειρήσεις αρχίζουν να βλέπουν την αξία της εξατομίκευσης των μηνυμάτων τους στο κοινό-στόχο τους και τη δημιουργία μιας πιο οικείας σύνδεσης. Όταν στοχεύετε πελάτες με μηνύματα ειδικά προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους, είναι πολύ πιο πιθανό να ανταποκριθούν.

Η Viber, μία από τις κορυφαίες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων στον κόσμο, κατανοεί αυτή τη ζήτηση των καταναλωτών και προσφέρει λύσεις ανταλλαγής μηνυμάτων Viber που επιτρέπουν στις εταιρίες να δημιουργούν εξατομικευμένες εμπειρίες για τους πελάτες και να μετατρέπουν τις συνομιλίες σε αγορές ως αποτέλεσμα. Διαφορετικές επιχειρήσεις έχουν διαφορετικές ανάγκες, γι’ αυτό η Viber προσφέρει δύο επιλογές ενοποίησης για λύσεις ανταλλαγής μηνυμάτων, επαγγελματικά μηνύματα ή chatbot.

Τα επαγγελματικά μηνύματα Viber μπορούν να σταλούν από εταιρίες στην υπάρχουσα βάση δεδομένων πελατών τους. Αυτά τα μηνύματα προς πελάτες μπορεί να είναι συναλλακτικά (για παράδειγμα, επιβεβαίωση παραγγελίας ή ειδοποίηση για την παράδοση αγαθών), προωθητικά (μηνύματα με ειδική προσφορά ή προσωπικές εκπτώσεις), καθώς και αμφίδρομες συνομιλίες (υποστήριξη πελατών, λήψη σχολίων, βοήθεια για την επιλογή προϊόντων, την τοποθέτηση παραγγελιών και άλλα. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά SMS, τα επαγγελματικά μηνύματα μπορούν να περιλαμβάνουν πλούσια στοιχεία ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως εικόνες, βίντεο, αρχεία και κουμπιά παρότρυνσης για δράση με συνδέσμους για μια πιο βελτιωμένη εμπειρία για τους πελάτες, αντί για γενικά μηνύματα μόνο κειμένου. Η Viber σέβεται το απόρρητο των χρηστών, καθώς όλα τα μηνύματα από επίσημους επαγγελματικούς λογαριασμούς αποστέλλονται στα άτομα που επέλεξαν να λαμβάνουν τέτοιους λογαριασμούς.

Τα chatbot της Viber είναι ένα άλλο εξαιρετικό εργαλείο ανταλλαγής μηνυμάτων που μπορεί να βοηθήσει τους εμπόρους να προσεγγίσουν ευρύ κοινό και να προσφέρουν αυτοματοποιημένη υποστήριξη πελατών σε πραγματικό χρόνο οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας (ή της νύχτας). Τα chatbot απαντούν συνεχώς σε ερωτήσεις πελατών, άμεσα, αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες ρουτίνας, μειώνοντας την απογοήτευση των χρηστών και αυξάνοντας το επίπεδο εμπιστοσύνης τους στην εταιρεία, μειώνοντας παράλληλα το κόστος προσωπικού. Τα chatbot είναι επίσης εξαιρετικά για τη συλλογή αναλυτικών πληροφοριών σχετικά με τους πελάτες, γεγονός που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν ένα ακριβές πορτρέτο του κοινού-στόχου τους και να τους κάνουν σχετικές εξατομικευμένες προσφορές.

Παραδείγματα επαγγελματικών μηνυμάτων Viber και chatbots Viber
Παραδείγματα επαγγελματικών μηνυμάτων Viber και chatbots Viber

Διευκολύνοντας τους πελάτες να κάνουν το επόμενο βήμα, είτε πρόκειται για λήψη ενός κουπονιού, εγγραφή σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης ή για αγορά, με το Viber μπορούν να σταλούν σαφή μηνύματα ώστε οι καταναλωτές να οδηγηθούν στη διαδικασία αγοράς. Όσο λιγότερα εμπόδια αφήνει κανείς στην περιήγηση των πελατών στο eshop, τόσο πιο εύκολο είναι να αυξηθούν οι αγορές.

Οι καταναλωτές που αγοράζουν από μία εταιρία και την ακολουθούν στα social media,

αποκαλύπτει πόσο σημαντικό είναι να επενδύσει κανείς στη στρατηγική μάρκετινγκ για κινητά. Και τελικά, η στρατηγική μάρκετινγκ για κινητά θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να οδηγεί σε αγορές. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό, ενδιαφέρον και ελκυστικό, καθώς είναι το πιο σημαντικό μέρος της καμπάνιας σας. Πρέπει να λάβετε υπόψη το χρονοδιάγραμμα της καμπάνιας και πόσο συχνά θα προσεγγίζετε πελάτες, ώστε να μην τους οδηγήσετε σε εκνευρισμό.

Επιπλέον, μην ξεχνάτε ποτέ ότι όσο περισσότερο αρέσει στους καταναλωτές να σχετίζονται με τα brand που αγαπούν, τόσο περισσότερο εκτιμούν την ασφάλειά τους. Όσον αφορά την επικοινωνία με τις εταιρίες, είναι σημαντικό οι πελάτες να λαμβάνουν μηνύματα σε μια αξιόπιστη και ασφαλή πλατφόρμα. Η ασφάλεια είναι ενσωματωμένη στο DNA του Viber και όλες οι λειτουργίες παρέχονται σε χρήστες και επωνυμίες.

Είτε λοιπόν παράγετε περιεχόμενο για το site και τα προφίλ σας στα social media, είτε ελπίζετε να δημοσιεύσετε σε νέες πλατφόρμες, σίγουρα θα θέλετε να βασιστείτε σε δημιουργικές ιδέες μάρκετινγκ. Αυτά που αναφέραμε είναι όλα υπέροχα για αρχή, αλλά πρέπει να θυμάστε: Για να καταλήξετε σε κάτι πρωτότυπο, θα πρέπει να αφιερώσετε εξίσου πολύ χρόνο ώστε να κατανοήσετε τις ανάγκες των πελατών σας. Με μια στοχευμένη στρατηγική ανταλλαγής μηνυμάτων θα έχετε τα θεμέλια που θα σας φέρουν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που αναζητάτε.

Και ναι, τα μηνύματα προς τους καταναλωτές είναι προσωπική υπόθεση.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ