Ευνοϊκές διατάξεις για οφειλέτες και αναβολή του τόκου ανά ημέρα

Επεκτείνεται και για την παλαιότερη πάγια ρύθμιση του ν.4152/2013 το δικαίωμα του οφειλέτη να ζητά να μπει σε ρύθμιση η δόση που αδυνατεί να καταβάλει πριν αυτή καταστεί εκπρόθεσμη. 

Παράλληλα αναβάλλεται για την 1η Ιανουαρίου 2020 αντί 1η Ιανουαρίου 2018 η πρόβλεψη που είχε τεθεί για «τόκο ανά ημέρα» και όχι για ολόκληρο τον μήνα για τις οφειλές προς την εφορία.

Οι διατάξεις αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο «Αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων και άλλες διατάξεις» που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών.

Μεταξύ άλλων στις φορολογικές διατάξεις του νομοσχέδιου προβλέπονται τα ακόλουθα:

Παρατείνεται και για τα έτη 2018 και 2019 η χρέωση τόκων «με τον μήνα» (αντί ανά μέρα καθυστέρησης) σε περίπτωση ληξιπρόθεσμων χρεών. Ο λόγος είναι μέχρι 1.1.2018 δεν θα ήταν έτοιμα τα ηλεκτρονικά συστήματα υπολογισμού του τόκου ανά ημέρα.

Επεκτείνεται και στην παλαιότερη ρύθμιση χρεών (του ν.4152 του 2013) το δικαίωμα «προειδοποιημένης καθυστέρησης» στην πληρωμή μιας δόσης, ώστε από 1.1.2018 να μπορούν και οι οφειλέτες αυτοί να ζητούν ρύθμιση πριν καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους.

Παρέχεται για δύο χρόνια (αντί για ένα χρόνο και εξάμηνη παράταση) σε κληρονόμους, το περιθώριο να προβούν σε αποδέσμευση του οχήματος που είχε παραληφθεί με απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης από άτομα με αναπηρία. Ωστόσο μετά την παρέλευση διετίας θα επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ.

Για ΙΧ επιβατηγά που προέρχονται από τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ) με προσωρινή εισαγωγή και τελούν σε τελωνειακό καθεστώς αναστολής, ορίζεται ότι πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 2017 και εφεξής με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους και την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα.

Περιορίζεται η απαλλαγή από ΦΠΑ για παράδοση και εισαγωγή πλοίων ανοικτής θαλάσσης. Δεν επηρεάζονται όμως πλοία αλιείας, τουριστικά κλπ.

Αίρεται η τελωνειακή απαγόρευση που είχε τεθεί στα εργοστάσια να μην κατεργάζονται ταυτόχρονα στην ίδια μονάδα αιθυλική αλκοόλη και ξύδια.

Πηγή: enikonomia.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ