Εάν πάρεις στα χέρια σου ένα άλμπουμ με παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Αθήνας θα διαπιστώσεις πως στο πέρασμα των δεκαετιών η πόλη έχει αλλάξει ριζικά.
Το «πρόσωπο» της πρωτεύουσας έχει αλλάξει πολλές φορές και σήμερα σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει την Αθήνα του 50′ ή του 60′. Δυστυχώς, κάποια από τα πανέμορφα νεοκλασικά κτίρια δεν υπάρχουν πια.
Ακόμα και οι κάτοικοι μεγαλύτερης ηλικίας ίσως δυσκολευτούν να αναγνωρίσουν την πόλη και τις περιοχές της, αν δουν φωτογραφίες της με άρωμα άλλης εποχής. Μία τέτοια φωτογραφία είναι και η παρακάτω. Αναγνωρίζεις ποια είναι η λεωφόρος της φωτογραφίας; Σε ποια περιοχή είναι; Είτε είσαι κάτοικος Αθηνών είτε απλός επισκέπτης, σίγουρα έχεις περάσει από εκεί.
Κουίζ για την παλιά Αθήνα: Αναγνωρίζετε την λεωφόρο; Είναι από τις πιο γνωστές

– Συγγρού
– Αθηνών
– Κηφισίας
Αν δεις την απάντηση δεν θα πιστεύεις πώς έχει αλλάξει το σημείο με τα χρόνια.
Η απάντηση στο κουίζ για την παλιά Αθήνα
Στην φωτογραφία που έχει τραβηχτεί την δεκαετία την δεκαετία του 1960 βλέπεττε την λεωφόρο Αθηνών στην συμβολή με την Ιερά Οδό. Στην εικόνα που προέρχεται από την συλλογή του Γιάννη Ιγγλέση βλέπετε στα δεξιά την Μονή Δαφνίου.
Η Λεωφόρος Αθηνών (παλαιότερα αποκαλούμενη ως Λεωφόρος Καβάλας) είναι κύρια οδική αρτηρία που ξεκινά από το κέντρο της Αθήνας και κατευθύνεται δυτικά, ως την Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Συγκεκριμένα, από την πλατεία Καραϊσκάκη και τον Σταθμό Μετρό Μεταξουργείο, εκκινά με την ονομασία Αχιλλέως.
Την ονομασία Λεωφόρος Αθηνών αποκτά από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως και διασχίζει τις περιοχές Αιγάλεω και Χαϊδάρι, φτάνοντας έως το Δαφνί. Από τη Μονή Δαφνίου ενώνεται με την Ιερά Οδό, μέχρι τα όρια του Δήμου Ελευσίνας, απ’ όπου εκκινά η Εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου.
Η λεωφόρος απέκτησε 8 λωρίδες (4 ανά κατεύθυνση) κατά τη δεκαετία του 1950 και κατά τη δεκαετία του 1960 συνδέθηκε με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Αργότερα, προστέθηκε ο κόμβος με τη Λεωφόρο Κηφισού, ο οποίος πήρε μήνες για να κατασκευαστεί, ενώ στη συνέχεια προστέθηκε ο κόμβος με τη Λεωφόρο Θηβών. Και οι δύο αυτοί κόμβοι είχαν δύο λωρίδες εξόδου και δύο λωρίδες παραμονής στην οδό, για αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής ροής.