Υποθηκοφυλακείο Αθηνών: Ταλαιπωρία από τα ξημερώματα – Σε χαρτί στον τοίχο η σειρά προτεραιότητας

Στην Αθήνα, οι πολίτες καθημερινά πρέπει να πηγαίνουν από τα ξημερώματα για να πάρουν σειρά προτεραιότητας για να εξυπηρετηθούν στο υποθηκοφυλακείο.

Κτηματολόγιο: Έως και 12 μήνες αναμονή για ένα πιστοποιητικό – «Είναι Λερναία Ύδρα» λένε συμβολαιογράφοι και δικηγόροι στο enikos.gr

Από τις 3 το πρωί είναι ήδη 17 ονόματα γραμμένα σε χαρτί έξω από την υπηρεσία. Αυτό γίνεται γιατί δεν υπάρχει η ηλεκτρονική καταγραφή, και όλη η ηλεκτρονική διαδικασία προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Στο υποθηκοφυλακείο έχουν φέρει το γραφείο κτηματογράφησης, οπότε υπάρχει και φόρτος εργασίας για τους εργαζόμενους αλλά και ταλαιπωρία για τους εργαζόμενους.

«Από τις 4:30 το πρωί είμαι εδώ. Και χθες ήρθα είχε μέχρι 350 άτομα. Χθες που πέρασα ήταν στις 10 και είχε τόσα άτομα. Για μεταγραφή ακινήτου είμαστε εδώ, που είναι ένα χαρτί», ανέφερε ένας πολίτης.

Κτηματολόγιο: Το σχέδιο για την ψηφιοποίησή του – Το mega-project για το Αρχείο των Υποθηκοφυλακείων

Ουρές από τις 3 το πρωί και χαρτάκια προτεραιότητας – Πληρωμές μόνο με… μετρητά

Η ουρά στις 6:30 ήταν κοντά στα 30 άτομα. Μάλιστα, η υπηρεσία δεν δέχεται πληρωμές με κάρτα και ζητούν από τους πολίτες να πληρώνουν μόνο με μετρητά. Συνεπώς εάν κάποιος που πήγε να πληρώσει παράβολο είχε μόνο κάρτα, έπρεπε να φύγει, να πάει σε τράπεζα να πάρει χρήματα και να επιστρέψει εκ νέου για να πραγματοποιήσει την πληρωμή.

Πρόεδρος ΔΣΑ: Έχει κολλήσει η επιχειρηματική δραστηριότητα

Πριν από λίγες ημέρες ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, Δημήτρης Βερβεσός, μίλησε στο enikos.gr για τα προβλήματα.

«Τα προβλήματα είναι τεράστια. Έχουμε ακύρωση της επιχειρηματική δραστηριότητας για δύο χρόνια. Όταν ένας πολίτης θέλει 8 έως 12 μήνες για ένα πιστοποιητικό μεταγραφής, τι συζητάμε; Καμία τράπεζα δεν θα δώσει δάνειο. Έχει κολλήσει η δραστηριότητα. Πρόκειται για στρατηγικό λάθος» σχολίασε.

Σημειώνεται πως χρειάζεται η μεταγραφή του συμβολαίου για να εγγραφεί η προσημείωση και να αποδεσμευθούν τα κεφάλαια του δανείου.

«Αυτή τη στιγμή δικηγόροι και πολίτες πρέπει να πηγαίνουν στην Καλλιθέα από τις 4:30 το πρωί για να πάρουν σειρά, γιατί λειτουργεί με χρονική προτεραιότητα. Οι συνθήκες είναι τραγικές. Με την… ψηφιακή μετάβαση δεν αλλάζει κάτι. Πρώτον δεν υπάρχουν υπάλληλοι για να μεταφέρουν τα στοιχεία από τα βιβλία. Και να κάνω την πρώτη εγγραφή ηλεκτρονικά, πρέπει να πάω εκεί από τις 4:30 το πρωί για να πάρω ένα πιστοποιητικό και όσα χρειάζονται για πιστοποιήσω ότι ένα ακίνητο είναι “καθαρό” για τον πελάτη μου» πρόσθεσε, ενώ στη συνέχεια επανέλαβε ότι η κατάσταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι τραγική.

«Ο πολίτης δεν εξυπηρετείται» διευκρίνισε. Περίπου 50 δικηγόροι συνεργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στα κτηματολογικά γραφεία, αλλά την υπογραφή σε ένα έγγραφο πρέπει να την βάλει δημόσιος υπάλληλος.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ