Σάλο έχουν προκαλέσει οι αφίσες κατά των αμβλώσεων, που αναρτήθηκαν το πρωί της Δευτέρας σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό. Επιβάτες που αντίκρισαν τη διαφήμιση, αλλά και χρήστες των social media, αντιδρούν έντονα στο μήνυμα που επιχειρεί να στείλει η συγκεκριμένη αφίσα για τα “αγέννητα παιδιά” και το οποίο, όπως αναφέρουν, θυμίζει κάτι από Mεσαίωνα.
Στην επίμαχη αφίσα προβάλλεται το μήνυμα: “Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή”.
Υπεύθυνος φορέας της διαφήμισης είναι το κίνημα “Αφήστε με να ζήσω”, το οποίο τάσσεται ανοικτά κατά των αμβλώσεων. Στο κίνημα συμμετέχουν “19 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών και η “Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος” (ΑΣΠΕ)”. Στόχος του, όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα, είναι “η προώθηση του σεβασμού της ανθρώπινης ζωής από τη σύλληψή της και η προάσπιση των δικαιωμάτων του αγέννητου παιδιού”, όπως και “η αποτροπή των εκτρώσεων μέσω της σωστής ενημέρωσης”.
Σημειώνεται πως η Ιερά Σύνοδος, με απόφαση που έλαβε στις 9 Ιουλίου, καθιέρωσε την Ημέρα «αγέννητου παιδιού» την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα.
Η αφίσα έχει προκαλέσει και πολιτικές αντιδράσεις. Ο τομεάρχης Οικονομίας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής, Νίκος Παππάς, σημειώνει πως “Μετά την ‘ημέρα του Αγέννητου παιδιού’ και το πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας κατά των αμβλώσεων, τώρα & μέσα στο μετρό κάνουν την εμφάνιση τους προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα. Απαράδεκτο”.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης υπενθυμίζει ότι “η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή,όχι επιβολή” και ότι “στην Ελλάδα η νομιμοποίηση των αμβλώσεων κατοχυρώθηκε με τον N. 1609 του 1986 του ΠΑΣΟΚ μετά από δεκαετίες απαγορεύσεων”. Ζητά παράλληλα εξηγήσεις από τη διοίκηση του Μετρό.
Ερωτηθείς για το ζήτημα από χρήστες των social media, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, αναφέρει πως “υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο”.