Τέμπη: «Αντικρουόμενα στοιχεία» στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ – Τα νέα ανατριχιαστικά ηχητικά ντοκουμέντα δύο χρόνια μετά την τραγωδία

Χωρίς σαφείς απαντήσεις για τις εκρήξεις και την πυρκαγιά που ακολούθησε της σύγκρουσης των δύο μοιραίων τρένων στα Τέμπη, θα παρουσιαστεί το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, τα πρώτα συμπεράσματα του οποίου είχε αποκαλύψει η εφημερίδα Realnews σε διαδοχικά ρεπορτάζ.

Οι ερευνητές κάνουν λόγο για αντικρουόμενα στοιχεία καθώς και ότι τα έλαια σιλικόνης στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν εξηγούν την πυρόσφαιρα.

Πιο αναλυτικά, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναμένεται να παρουσιάσει όλα τα στοιχεία που υποστηρίζουν πως τα έλαια σιλικόνης δεν εξηγούν την πυρόσφαιρα και άρα τη φωτιά που ακολούθησε. Προς αυτή την κατεύθυνση η Επιτροπή έχει απευθυνθεί και σε ανώτατο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα της χώρας για επιπλέον γνωμοδότηση σε σχέση με τα έλαια, εν αναμονή και του πορίσματος του ΕΜΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, είναι πιθανό μετά την παρουσίαση του πορίσματος η διερεύνηση να συνεχιστεί και η επιτροπή να απευθυνθεί στο Πανεπιστήμιο της Λωζάνης, το οποίο θεωρεί ως το πλέον αρμόδιο για να λύσει το αίνιγμα που έχουν δημιουργήσει τα βίντεο τα οποία κατέθεσε ο δικηγόρος της Interstar Security στον εφέτη ανακριτή και αργότερα δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες έλεγξαν ως προς την ταύτιση της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ του δυστυχήματος με αυτή που φαίνεται στο βίντεο.

Τα βίντεο ουσιαστικά είναι αυτά που οδηγούν την επιτροπή διερεύνησης να κάνει λόγο πια για contradicting evidence – αντικρουόμενα στοιχεία.

Το πόρισμα αποτελεί μια ακτινογραφία της νύχτας του δυστυχήματος, αναλύει δηλαδή τι συνέβη κατά τη διάρκειά του, αλλά και τι οδήγησε σε αυτό αλλά και τι ακολούθησε.

Ως εκ τούτου, συμπεριλαμβάνει τις διαχρονικές ελλείψεις ως προς την τεχνολογία που διασφαλίζει την ασφάλεια του σιδηροδρόμου αλλά και κάθε πρωτόκολλο ασφαλείας που χρησιμοποιούνταν (717, στελέχωση ΟΣΕ, ΓΚΚ, κλπ). Περιέχει περίπου 15 συστάσεις ασφαλείας προς τους αρμόδιους για τον σιδηρόδρομο φορείς (ΟΣΕ, ΡΑΣ), ανάμεσά τους και το Υπουργείο.

Επισημαίνει ότι δεν έγινε σωστή διαχείριση του τόπου του δυστυχήματος, με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν περιορισμοί ως προς την εύρεση και συλλογή στοιχείων.

Περιλαμβάνει ένα κεφάλαιο για την κατάσταση του σιδηροδρόμου από το 2023 μέχρι σήμερα. Διαπιστώνει ότι έχουν αρχίσει να γίνονται πράγματα, ωστόσο με καθυστερήσεις.

Η παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28.2.2023 θα λάβει χώρα στις 27.2.2025 και ώρα 10:00 π.μ. στην αίθουσα τύπου της ΕΣΗΕΑ.

Νέα συγκλονιστικά ηχητικά ντοκουμέντα λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα

Την ίδια ώρα, δύο χρόνια μετά, νέα συγκλονιστικά ηχητικά ντοκουμέντα από την μοιραία νύχτα της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Στις συγκεκριμένες συνομιλίες, ακούγονται οι συγγενείς επιβατών που αναζητούν τους ανθρώπους τους, μέσω του 112.

Λίγα λεπτά μετά τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, το τηλεφωνικό κέντρο έκτακτης ανάγκης, δέχεται δεκάδες κλήσεις από επιζώντες και γονείς που έντρομοι προσπαθούν να μάθουν τι έχει συμβεί, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1.

«Ο γιος μου είναι μέσα στο τρένο»

«Ψάχνω τον (αναφέρεται όνομα)»

Γονείς, αδέλφια, συγγενείς μόλις πληροφορήθηκαν την φονική σύγκρουση, καλούν στην γραμμή έκτακτης ανάγκης για να μάθουν πληροφορίες για τους ανθρώπους τους. Ο ΑΝΤ1 αποκάλυψε μέσα από τα ηχητικά ντοκουμέντα το χάος, το αλαλούμ και την έλλειψη συντονισμού που επικρατούσε εκείνη την νύχτα. Η μια υπηρεσία παρέπεμπε από την άλλη άκρη της γραμμής, τους συγγενείς σε κάποιον άλλο φορέα.

«Το παιδί μου ταξίδευε με το τρένο»

«Η αδελφή μου είναι στο 1ο βαγόνι»

«Η κόρη μου δεν μπορεί να κουνηθεί»

Χάος

Η υπάλληλος του 112 τηλεφωνεί στην αστυνομία. Καμία υπηρεσία δεν έχει ενημερωθεί.

Η μητέρα που ο γιος της είναι στο τρένο αναμένει στην γραμμή.

Πατέρας από την άλλη άκρη της γραμμής ζητάει να του πουν το σημείο που έγινε η σύγκρουση…αλλά μάταια…

«Δεν δίνουμε πληροφορίες»

Οι αρχές συνέχιζαν να αρνούνται να δώσουν πληροφορίες.

Exit mobile version