Συμφωνία για τα αρχαία στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Συμφωνία για τα αρχαία στο Μετρό Θεσσαλονίκης

 

Έτοιμος να αποσύρει την προσφυγή που είχε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ζητώντας να ακυρωθεί η μεταφορά -“στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά ή αλλού”- των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ο Δήμος, αν και, προς τούτο, πρέπει να προηγηθούν τρεις εξελίξεις.

Αυτό γνωστοποίησε, σήμερα, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης για το μετρό, παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Όπως διευκρίνισε, για να αποσύρει ο Δήμος την προσφυγή, θα πρέπει α)να ολοκληρωθεί η μελέτη, που εκπονεί η Αττικό Μετρό Α.Ε. για την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό, β)να ληφθεί σχετική απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης (ενδεχομένως εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου) και γ) να ακολουθήσει η οριστική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το θέμα των αρχαιοτήτων με βάση τα νέα δεδομένα (σ.σ. η επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ θα γίνει μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου).

   Η χθεσινή σύσκεψη

   Οι θετικές εξελίξεις στο θέμα ανέκυψαν ύστερα από χθεσινή σύσκεψη, υπό τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο, στη διάρκεια της οποίας βρέθηκε λύση για τη συνύπαρξη του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες, μέσω της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης ποσοστού άνω του 80% των ευρημάτων, ώστε ο χώρος να λειτουργεί ως ανοιχτό μουσείο (η λύση αυτή στηρίζεται στη βάση προτάσεων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Κ.Μακεδονίας).

   “Το θέμα θα ξεμπλοκάρει. Δεν θα είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης που θα το μπλοκάρει” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης. Υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.

   Ο κ. Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι η διαδικασία απόσυρσης της προσφυγής συμφωνήθηκε στη σημερινή σύσκεψη, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν και οι ανασκαφές στην Αγίας Σοφίας, που “πέραν της ιστορικής τους σημασίας θα προσφέρουν απασχόληση σε πολύ κόσμο”.

   Ο μοναδικός σταθμός μετρό παγκοσμίως με πραγματικό μουσείο θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη

   Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της “Αττικό Μετρό” Χρήστος Τσίτουρας επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.

   “Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα” κατέληξε.

   Χρηματοδότηση για τη μελέτη του τραμ ζήτησε ο δήμος

   Στο μεταξύ, να δοθεί “δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης τής μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης” ως συμπληρωματικό – κι όχι ανταγωνιστικό – μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.

   “Η ‘Αττικό Μετρό’ έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάση άλυτο. Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας” κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.

Πηγή:ΑΜΠΕ

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ