Πανελλήνιες:”Κείμενο παγίδα στην έκθεση”

Ο αντιπρόεδρος του Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, Παύλος Χαραμής μίλησε στο metrogreece.gr για το κείμενο που μπήκε στις φετινές εξετάσεις, της Νεοελληνικής Γλώσσας.

 

“Το κείμενο πρέπει να έχει δημιουργήσει δυσκολίες κατανόησης και ανάπτυξης στα παιδιά τουλάχιστον για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι συνολικά η εκπαίδευσή μας,  δεν είναι προσανατολισμένη προς την τέχνη και την αισθητική. Η διδασκαλία σπρώχτηκε το τελευταίο διάστημα σε μία καθαρά χρησιμοθηρική κατεύθυνση και επομένως αυτά τα θέματα, όσο και αν περιλαμβάνονται σε κάποιες ενότητες του μαθήματος, δεν έχουν αναλυθεί επαρκώς στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος”, υποστηρίζει  ο κ. Χαραμής.

Και  “ο δεύτερος λόγος είναι το ξεκίνημα του κειμένου που δημιουργεί μία δυσκολία, η οποία ουσιαστικά κρύβει και στοιχεία αντίφασης. Δηλαδή λέει η κα. Αρβελέρ ότι κάθε πολιτισμός έχει τα όριά του και το στίγμα του στον ιστορικό χώρο και χρόνο. Άρα, ορίζεται μέσα στα πλαίσια του χώρου και του χρόνου. Από την άλλη μεριά σπεύδει αμέσως να πει ότι μέσα στην ιστορία του κόσμου, το αρχαίο ελληνικό αισθητικό επίτευγμα, αποκτά σχεδόν διαστάσεις εξωχρονικές. Πράγμα που σημαίνει ότι ξεφεύγει από τα όρια του χρόνου και του χώρου. Αυτό είναι μία αντίφαση, η οποία μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά σε λεκτικές υπερβολές σε μια προσπάθεια να εξιδανικευτεί η προσφορά της αρχαίας τέχνης χωρίς να υπάρχει πίσω από αυτές τις λεκτικές υπερβολές, επιχειρηματολογική στήριξη”.

Σε ό,τι αφορά το έργο των  αξιολογητών/τριών των γραπτών,  ο κ. Χαραμής,  επισήμανε “δεν θα πρέπει να  μείνουν στο γράμμα του κειμένου της Αρβελέρ και με βάση αυτό να κρίνουν τις απαντήσεις. Πολύ περισσότερο τις ερωτήσεις που τίθενται στα παιδιά και δείχνουν ένα πιο ανοικτό πλαίσιο”.

Τέλος, ο κ. Χαραμής  τόνισε “αυτό το θέμα είναι έξω από το κλίμα της εποχής και μάλιστα όταν ζητούν από τα παιδιά να δείξουν τη συμβολή του σχολείου, η οποία σε ένα μεγάλο βαθμό επιχειρήθηκε να ακυρωθεί με το λογική της κας Διαμαντοπούλου είναι και αυτό ένα πρόβλημα. Πηγαίναμε σε ένα σχολείο αυστηρά εργαλειακό και χρησιμοθηρικό το οποίο θα υπηρετούσε την παραγωγή και την ανάπτυξη, την οικονομία. Τώρα ζητούν από τα παιδιά να αναπτύξουν τη σημασία της τέχνης, της αισθητικής σε ένα σχολείο όπου η αισθητική καλλιέργεια είναι συνολικά υποβαθμισμένη”.

 

Πηγή: metrogreece.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ