Μεγάλος Περίπατος: Μία επιπλέον λωρίδα για αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου

Την παράταση κατά τρεις μήνες της πιλοτικής παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων ενώ παράλληλα θα αποδοθεί άλλη μία λωρίδα για αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου.

Όπως τόνισε στην εισήγησή του ο δήμαρχος Αθηναίων: «Δύο μήνες μετά την έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα. Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου».

Στη συνεδρίαση συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου».

«Δεν χρησιμοποιούμε τη διαβούλευση στους τύπους ή για τους τύπους. Την κάνουμε πιο συστηματική και τη διευρύνουμε» ανέφερε, παράλληλα, ο δήμαρχος Αθηναίων και ανακοίνωσε ότι η διαβούλευση θα κορυφωθεί με μια τριήμερη δημόσια συζήτηση όλων των φορέων στις αρχές Σεπτεμβρίου, στη βάση όλων των δεδομένων που θα υπάρχουν τότε. Μίλησε επίσης και για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο καταρτίζεται από τον δήμο Αθηναίων και θα αποτελέσει κορωνίδα της διαβούλευσης καθώς είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του. Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης» τόνισε ο Κώστας Μπακογιάννης.

Σημεία της εισήγησης του δημάρχου Αθηναίων στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Να ευθυγραμμιστεί η Αθήνα με πολλές άλλες πρωτεύουσες ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται για τον κορωνοϊό. Να κάνουμε δηλαδή το αυτονόητο. Να δώσουμε το χώρο που δίνουν όλες οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες στους πολίτες τους.

Να αποτελέσει μία μεγάλη πιλοτική παρέμβαση για την απελευθέρωση δημοσίου χώρου, αλλά και να φέρει την αυτονόητη ισορροπία στις μετακινήσεις.

· Η σημερινή συνεδρίαση είναι μια καλή ευκαιρία για μια πρώτη αποτίμηση του Μεγάλου Περιπάτου. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να δούμε τα νέα δεδομένα που δημιουργεί.

Στις 16 Ιουλίου, συζητήσαμε με τους εκπροσώπους των επίσημων φορέων του τουρισμού. Μιλήσαμε στη βάση της μελέτης της Marketing Greece που εκπονήθηκε ειδικά για τον Μεγάλο Περίπατο και τον Τουρισμό και κάναμε συγκεκριμένες προτάσεις. Κυρίως ακούσαμε. Τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του HATTA, του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, του, Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής, του HAPCO, της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Στις 24 Ιουλίου συζητήσαμε πάλι έχοντας συγκεκριμένη μελέτη και προτάσεις, με τους εκπροσώπους των επιχειρηματικών και εμπορικών φορέων. Ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδος, η ΓΣΕΒΕΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος, Το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, Το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

-Κυκλοφοριακά:

Α. Λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, ελεγχόμενη στάθμευση, κλπ.)

Β. Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων

Γ. Διαρκής αστυνόμευση

Δ. Συνεχής παρακολούθηση και αποτίμηση της επιρροής των ρυθμίσεων

Ε. Επίσης, η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου.

-Διαβούλευση:

Α. Αξιοποιούμε τον διάλογο ως εργαλείο βελτίωσης του έργου και όχημα για να εξελιχθεί με τις καλύτερες προδιαγραφές. Η διαβούλευση κορυφώνεται με ένα τριήμερο ανοιχτής και ζωντανής συζήτησης με όλους τους φορείς στις αρχές του Σεπτέμβρη. Ο διάλογος θα διεξαχθεί δημόσια, βάσει όλων των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας.

Β. Σε αυτή την κατεύθυνση έχω ζητήσει από τον κύριο Γιαννή, τον οποίο και ευχαριστώ για όλα, να δημοσιοποιηθούν όχι μόνο τα συμπεράσματα της μελέτης, αλλά όλη η έρευνα καθώς και όλα τα σενάρια, που απορρίφθηκαν προτού καταλήξουμε στο σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου και να δημοσιοποιηθούν όλοι οι συνεργαζόμενοι με το ΕΜΠ φορείς και ιδιώτες.

Γ. Παράλληλα, δίνεται ήδη σε δημοσιότητα και για διαβούλευση όλο το μελετητικό κεφάλαιο που έχει στη διάθεση του ο Δήμος.

-Μονάδα Ενημέρωσης και Υποστήριξης για τα ερωτήματα και τις προτάσεις των πολιτών

-Μόνιμο Παρατηρητήριο Κινητικότητας στην Αθήνα

Exit mobile version