Ηλεκτρικά πατίνια: Προβληματισμός μετά τα δύο τροχαία στις Κυκλάδες μέσα σε λίγες μέρες – Τι λένε οι δήμαρχοι και συγκοινωνιολόγοι στο enikos.gr

Ηλεκτρικό Πατίνι

Δύο τραγικά δυστυχήματα σημειώθηκαν στην άσφαλτο μέσα σε δύο 24ωρα στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα σε Πάρο και Μύκονο, όπου τα θύματα οδηγούσαν ηλεκτρικό πατίνι όταν παρασύρθηκαν από αυτοκίνητο. Μιλώντας στο enikos.gr οι δήμαρχοι των δύο νησιών επεσήμαναν ότι πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά και πως δεν συνηθίζεται τουρίστες και κάτοικοι να μετακινούνται με αυτόν τον τρόπο.

Του Δημήτρη Καλογερόγιαννη

Συγκεκριμένα, το πρωί της Τρίτης σκοτώθηκε στην Πάρο ένας 26χρονος, ο οποίος παρασύρθηκε από αυτοκίνητο που οδηγούσε 60χρονος. Στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ προκειμένου να μεταφέρει τον 26χρονο στο νοσοκομείο, ο οποίος τελικά δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή, υποκύπτοντας στα τραύματά του λίγο μετά τις 17:00, ενώ όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες ο οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη.

«Ήταν ένα τυχαίο γεγονός. Πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό», δηλώνει μιλώντας στο enikos.gr ο Δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος και στη συνέχεια προσθέτει ότι « το άτομο που παρασύρθηκε είχε έρθει στο νησί για τη σεζόν, κάτι που κάνει το συμβάν ακόμη πιο τραγικό».

«Δεν υπάρχουν επιχειρήσεις που να νοικιάζουν ηλεκτρικά πατίνια, ζήτημα σε όλο το νησί να κυκλοφορούν 10 ιδιωτικά. Άλλωστε, δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος να μετακινηθεί κανείς με πατίνι, ακριβώς γιατί εδώ τα πεζοδρόμια είναι πλακόστρωτα και ως μέσο μεταφοράς δεν εξυπηρετεί κανέναν. Τα πατίνια αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη όπου οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες με σκοπό την αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης», καταλήγει ο Δήμαρχος Πάρου.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει σε επικοινωνία του με το enikos.gr ο δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κούκας, ο οποίος με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα που έλαβε χώρα την Κυριακή του Πάσχα στο νησί υπογράμμισε ότι «δεν χρησιμοποιούνται τακτικά τα ηλεκτρικά πατίνια, δεν είναι κάτι συνηθισμένο για τον κόσμο να μετακινείται στο νησί με αυτό τον τρόπο ούτε τους καλοκαιρινούς μήνες».

Υπενθυμίζεται, λίγες μέρες νωρίτερα και συγκεκριμένα το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα, σημειώθηκε και δεύτερο τροχαίο δυστύχημα με ηλεκτρικό πατίνι στις Κυκλάδες. Στη Μύκονο αυτή τη φορά, ένας 42χρονος που έκανε βόλτα με το ηλεκτρικό του πατίνι παρασύρθηκε επίσης από αυτοκίνητο και τραυματίστηκε θανάσιμα. Το περιστατικό συνέβη στην επαρχιακή οδό Όρνου – Χώρας Μυκόνου. Ο 22χρονος οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη, ενώ τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες του τροχαίου διερευνώνται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας Μυκόνου.

Τι λένε οι συγκοινωνιολόγοι

«Το φαινόμενο συναντάται κατά κύριο λόγο στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς το ανάγλυφο που συνθέτει τα περισσότερα νησιά – πλακόστρωτα, ανηφόρες, επαρχιακοί δρόμοι- δεν εξυπηρετεί τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών. Όμως, χρησιμοποιούνται περισσότερο σε μεγαλύτερα νησιά όπως η Κρήτη», λέει στο enikos.gr η συγκοινωνιολόγος και επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών Ζωή Χριστοφόρου.

Σχολιάζοντας το νομικό πλαίσιο και τους κανόνες κυκλοφορίας των πατινιών στη χώρα μας η κ. Χριστοφόρου τονίζει ότι «θα πρέπει να μειωθεί το όριο ταχύτητας ακριβώς γιατί τα αυτοκίνητα προκαλούν τα ατυχήματα και όχι τα πατίνια, και όπως είναι λογικό όσο αυξάνεται η χρήση τους αυξάνεται και ο κίνδυνος τροχαίου»

«Στην Ελλάδα το μόνο υποχρεωτικό είναι η χρήση κράνους για τους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών, ενώ υπάρχει όριο ηλικίας για τη χρήση τους», πρόσθεσε η συγκοινωνιολόγος και στη συνέχεια τόνισε ότι στη χώρα μας προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη ασφάλεια της μετακίνησης «θα πρέπει να δημιουργηθούν κατάλληλες οι υποδομές και να πολλαπλασιαστούν οι ποδηλατόδρομοι».

«Από την πλευρά τους οι οδηγοί χρειάζεται να είναι διαρκώς σε επαγρύπνηση, ενώ όσοι μετακινούνται με ηλεκτρικό πατίνι θα πρέπει να φροντίζουν να είναι ορατοί ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες», συμπλήρωσε η κ.Χριστοφόρου και τέλος ανέφερε ότι «στο Παρίσι ψηφίστηκε νόμος που απαγορεύει τη χρήσης κοινόχρηστων πατινιών και από 1η Σεπτέμβριου θα μπει σε ισχύ».

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ

Εξαιτίας της αυξανόμενης κυκλοφορίας των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τροποποίησε το Άρθρο 20 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θεσπίζοντας κανόνες για τους χρήστες των οχημάτων αυτών.

Τα ΕΠΗΟ, όπως και όλα τα υπόλοιπα οχήματα και μοτοσυκλέτες, διέπονται από ειδικούς κανόνες οι οποίοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία, τη στάθμευση, τις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και τις κυρώσεις.

Στην κατηγορία των ΕΠΗΟ υπάγονται τα κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα:

Οι 4 βασικοί κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια

Οι Βασικοί κανόνες για τα ΕΠΗΟ

Διαβάστε εδώ τον σύντομο οδηγό του Υπουργείου Μεταφορών για ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα.

 

Exit mobile version