Φροντιστήρια: Πληρώσαμε 614 εκατ. ευρώ – Αύξηση δαπάνης 36% σε μια διετία

σχολική αίθουσα τάξη σχολείο

Φωτογραφία: Intime

Την κατακόρυφη αύξηση των δαπανών των νοικοκυριών για τα φροντιστήρια γενικής παιδείας καταγράφει έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.

Τα ευρήματα αυτής της εν λόγω έρευνας παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τις στάσεις, τις αντιλήψεις αλλά και τις πρακτικές των οικογενειών αναφορικά με την εξωσχολική οργανωμένη φροντιστηριακή εκπαίδευση, ενισχύοντας την κατανόηση των δαπανών αλλά και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες αναδεικνύοντας τις τάσεις αλλά και τις εξελίξεις στο πεδίο των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών αντικατοπτρίζουν την επένδυση των ελληνικών νοικοκυριών για εξωσχολική υποστήριξη των μαθητών/σπουδαστών. Τα στοιχεία προέρχονται από την Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών, η οποία διενεργείται κατ’ έτος από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. και καλύπτει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού, επιτρέποντας τη στατιστική ανάλυση των δαπανών σε εθνικό επίπεδο.

Τα βασικά ευρήματα είναι τα ακόλουθα:

Δημογραφικοί και κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες διαφοροποίησης των δαπανών:

Κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες

Από τα στοιχεία είναι φανερό πως η οργανωμένη φροντιστηριακή εκπαίδευση αναδεικνύει σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες γεγονός που καθιστά απαραίτητο να εφαρμοστούν πολιτικές που θα ελαφρύνουν από το οικονομικό βάρος τα νοικοκυριά και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Ζαχαράκη: Το ψηφιακό φροντιστήριο «ρίζωσε»- Περισσότεροι από 49.000 μαθητές και μαθήτριες παρακολούθησαν τις ψηφιακές τάξεις κατά τον μήνα Μάρτιο

Αρχίζουν από σήμερα, Τρίτη 1 Απριλίου 2025, οι συστηματικές επαναλήψεις και τα τεστ προσομοιώσεων με διαγωνίσματα προσομοίωσης Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα Γενικά και τα Επαγγελματικά Λύκεια στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, καθώς το τέλος του Μαρτίου σηματοδότησε και την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης για τα 45 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

«Το ψηφιακό φροντιστήριο είναι μια σπουδαία συλλογική κατάκτηση στο χώρο της εκπαίδευσης που “ρίζωσε”, όπως ακριβώς είχε προβλέψει και ο πρωθυπουργός τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν άρχισε η λειτουργία του», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη.

Όπως ανέφερε η υπουργός, μέσα στον μήνα Μάρτιο, ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών που αξιοποίησαν το ψηφιακό φροντιστήριο από την Ελλάδα και το εξωτερικό ξεπέρασε τους 49.000.

«Το Ψηφιακό Φροντιστήριο συμπυκνώνει την απόλυτη δέσμευση της κυβέρνησης να παρέχουμε σε όλα τα παιδιά και σε όλες τις οικογένειες, όπου κι αν ζουν, εντελώς δωρεάν συμπληρωματική εκπαίδευση και συστηματική προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις», επεσήμανε η κ. Ζαχαράκη. Αξίζει να σημειωθεί, δε, ότι τα μαθήματα από σήμερα, 1η Απριλίου, έχουν στόχο να ενισχύσουν την εξοικείωση των μαθητών με τις εξετάσεις και θα συνεχίζονται μέχρι και μια μέρα πριν την κάθε Πανελλαδική Εξέταση.

Η υπουργός έκανε ειδική μνεία στους 75 εκπαιδευτικούς που το στελεχώνουν: «Ευχαριστώ τους εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς μας, που με το έργο τους διαμορφώνουν το μέλλον και προσφέρουν ανεκτίμητη αξία στην κοινωνία. Εργαζόμαστε από τώρα ώστε να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα στις οικογένειες και τους μαθητές, την επόμενη σχολική χρονιά», ανέφερε η κ. Ζαχαράκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, περισσότεροι από 49.000 μαθητές Ελλάδας και εξωτερικού παρακολούθησαν ζωντανά τα μαθήματα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου κατά τον μήνα Μάρτιο, με τους μαθητές της περιφέρειας της Αττικής να φτάνουν τους 12.500, της Κύπρου τους 1.500, ενώ της νησιωτικής Ελλάδος «άγγιξαν» τους 3.650.

Από πλευράς υπουργείου Παιδείας, άλλωστε, είχε δοθεί ιδιαίτερη έμφαση από την πρώτη στιγμή σε ό,τι αφορά την όσο το δυνατόν ευρύτερη πρόσβαση στο Φροντιστήριο, και για αυτό, εκφράζεται ιδιαίτερη ικανοποίηση που η δωρεάν αυτή παροχή έτυχε θερμής υποδοχής και σε απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και στην ομογένεια. Επιπλέον, τα μαθήματα παρέχονται και στη νοηματική γλώσσα, ενώ αναρτώνται στην πλατφόρμα υποτιτλισμένα, ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους.

Πιο αναλυτικά, ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών στην ψηφιακή πλατφόρμα ασύγχρονης υποστήριξης είναι περίπου 21.000, στα ακόλουθα μαθήματα:

ΓΕΛ: Νεολληνική Γλώσσα: 2.853, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: 1.189, Λατινικά: 1.075, Ιστορία: 1.062, Μαθηματικά: 2.004, Χημεία: 1.381, Φυσική: 1.521, Βιολογία: 971, Πληροφορική: 1.879, Οικονομία: 1.179.

ΕΠΑΛ: Οικοδομική: 72, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: 221, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις: 98, Άλγεβρα: 856, Νέα Ελληνικά: 822, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων: 159, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας: 100, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης: 45, Δίκτυα Η/Υ: 317, Ηλεκτροτεχνία ΙΙ: 123, Ηλεκτρικές Μηχανές: 117, Στοιχεία Μηχανών: 187, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης: 129, Ανατομία- Φυσιολογία: 438, Υγιεινή: 386.

ΕΝΕΕΓΥΛ: Δίκτυα Η/Υ: 317, Φυσική: 46.

ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Ιταλικά: 107, Ισπανικά: 105, Γαλλικά: 68, Γερμανικά: 74, Αγγλικά: 338, Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία: 141, Γραμμικό Σχέδιο: 162, Ελεύθερο Σχέδιο: 151.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περίπου το 50% των υποψηφίων μαθητών και αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 (εκ των 101.768 συνολικά) έχει παρακολουθήσει το Ψηφιακό Φροντιστήριο, στην διαδρομή επιτυχούς προετοιμασίας του για την συμμετοχή στις εξετάσεις.

Έτσι, από σήμερα, 1η Απριλίου αρχίζουν εντατικά οι συστηματικές επαναλήψεις και θα επεξηγούνται βήμα βήμα οι τρόποι επίλυσης των θεμάτων στα διαγωνίσματα προσομοίωσης για κάθε Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο Μάθημα. Τα μαθήματα θα σταματούν μία μέρα πριν την κάθε πανελλαδική εξέταση.

Exit mobile version