Εμπλοκή με τα Airbus της Ολυμπιακής

Εμπλοκή με τα Airbus της πρώην Ολυμπιακής

Μπορεί η απόφαση για την πώληση στην αμερικανική Apollo Aviation Group των τεσσάρων Airbus Α340-300, να έχει υπογραφεί εδώ και οκτώ μήνες, ωστόσο, η κωλυσιεργία, ως προς την εκτέλεσή της ανατρέπει τα δεδομένα.

Τα δύο από τα τέσσερα Airbus, που πωλήθηκαν στην Apollo προς 31 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη μετατραπεί σε σκραπ στο αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος», διαδικασία που διήρκεσε 90 ημέρες και έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές. Στο πλαίσιο αυτό το Δημόσιο έχει εισπράξει περίπου 15 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο τίμημα των δύο αεροσκαφών.

Τι συμβαίνει με τα υπόλοιπα δύο Airbus; Το αεροδρόμιο των Σπατών δεν διαθέτει επαρκείς εγκαταστάσεις, όπου θα μπορούσε να λάβει χώρα η διαδικασία αποσυναρμολόγησης των τεσσάρων αεροπλάνων που εκμίσθωνε η πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία.

Γιʼ αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε (με πρωτοβουλία του Δημοσίου), σε πρώτη φάση, να μετατραπούν σε σκραπ τα δύο από τα τέσσερα αεροπλάνα και τα υπόλοιπα να αποσυναρμολογηθούν σε δεύτερο στάδιο.

Το γεγονός αυτό και κυρίως ότι η απόφαση για την πώληση των αεροπλάνων ελήφθη στις 30 Δεκεμβρίου 2011, υπεγράφη στις 8 Ιουλίου 2012 (από τον νεοτοποθετηθέντα, τότε, υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα) και άρχισε να υλοποιείται μέσα Φθινοπώρου, δημιούργησε «δεύτερες σκέψεις» στην Apollo, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.

Η καθυστέρηση, δηλαδή των περίπου 10 μηνών, οδήγησε τους  Αμερικανούς στην αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών με στόχο είτε την μείωση του τιμήματος είτε την απόσυρσή τους από τη διαδικασία, δεδομένου ότι, εκ των πραγμάτων, η αξία των αεροσκαφών, κατά τη διάρκεια του διαστήματος αυτού, μειώθηκε.

Και, όπως σημειώνουν πηγές, τα «ψιλά γράμματα» της συμφωνίας προβλέπουν την αποχώρηση των επενδυτών, «εάν και μόνο εάν πληρούνται συγκεκριμένοι όροι». Σε κάθε, βέβαια, περίπτωση το τί πρόκειται να πράξει η Apollo θα φανεί στην πράξη.

 

Πηγή: capital.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ