Συνεχίζεται το θρίλερ με το σχέδιο του Μονκάλβο και τη δημοπρασία του 2019 – Τι λέει ο οίκος Παντολφίνι

Ακόμη μία σελίδα έρχεται να προστεθεί στο θρίλερ με την υπόθεση του τρίτου έργου, του σχεδίου του Μονκάλβο που αφαίρεσε ο 49χρονος δράστης από την Εθνική Πινακοθήκη. Και όλα αυτά την ώρα που ξεκινούσαν οι διαδικασίες επιστροφής των δύο πινάκων που είχαν κλαπεί τον Ιανουάριο του 2012 – των έργων του Πικάσο και του Μοντριάν- στην Εθνική Πινακοθήκη με την κατάθεση του αιτήματος από το μουσείο στον 6ο ανακριτή για την επιστροφή τους, όπως προβλέπεται από τον νόμο. Τελικά το σχέδιο του Μονκάλβο κατέληξε στην τουαλέτα, όπως υποστηρίζει ο 49χρονος δράστης; Διακινήθηκε στη διεθνή αγορά ή ήταν εκείνο που εντοπίστηκε σε δημοπρασία του ιταλικού οίκου Παντολφίνι το Φθινόπωρο του 2019 και έγινε αφορμή να κινητοποιηθεί η Γιούροπολ και η Ιντερπόλ;

Η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” είχε απευθύνει ερώτηση προς τον ιταλικό οίκο δημοπρασιών και έλαβε την απάντηση του ειδικευμένου εκπροσώπου του οίκου για τον τομέα της ζωγραφικής και γλυπτικής Τζάκομπο Μπόνι, ο οποίος αναφέρει ότι εκείνη την εποχή συνέκρινε ο οίκος το σχέδιο που επρόκειτο να δημοπρατηθεί με τη φωτογραφία του έργου που είχε κλαπεί από την Αθήνα.

“Πρόκειται για δύο διαφορετικά σχέδια. Αυτό του οίκου Παντολφίνι είναι πιθανότατα ένα παλαιό αντίγραφο εκείνου της Αθήνας, το οποίο φιλοτεχνήθηκε σίγουρα πριν από την άφιξη του αυθεντικού στην Ελλάδα. Ο αντιγραφέας μιμήθηκε με εξαιρετική ακρίβεια τα ίχνη του πρωτότυπου σχεδίου, αλλά εάν έχετε την υπομονή να συγκρίνετε λεπτομερώς τα δύο έργα, θα δείτε ότι διαφέρουν σε αρκετά σημεία. Οι διαστάσεις είναι επίσης, εντελώς διαφορετικές” τονίζει ο Μπόνι, ενώ επισημαίνει ότι οι ιταλικές Αρχές είχαν ενημερωθεί και προχωρήσει σε σύγκριση των δύο έργων, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι τα δύο σχέδια δεν ταυτίζονταν.

“Πιστεύω ότι οι ελληνικές Αρχές ζήτησαν πρόσφατα και περαιτέρω έλεγχο. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι ένα έμπειρο μάτι παρατηρεί αμέσως τις διαφορές”. Σε ερώτηση γιατί ο οίκος αποσύρει το σχέδιο από τη δημοπρασία αφού πρόκειται για δύο διαφορετικά έργα, ο Μπόνι απάντησε “για να μην προκύψουν προβλήματα νομικά που σχετίζονται με την ομοιότητα των δύο έργων όταν τα δει κάποιος επιφανειακά”.

Ο Μονκάλβο “δεν ήρθε” στο Δ.Σ.

Λόγω των διαφορών των δύο έργων μέχρι σήμερα έχει γίνει γνωστό ότι “λόγω σοβαρών αμφιβολιών” δεν κρίθηκε απαραίτητο να σταλεί κάποιος ειδικός για να εξετάσει από κοντά το αντικείμενο. “Έθεσα το θέμα στο Δ.Σ. και δεν το κρίναμε απαραίτητο” είχε δηλώσει η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα στην “Καθημερινή” όταν ανέδειξε το θέμα της δημοπρασίας (26/11/2020). Τι διημείφθη όμως στην επίμαχη συνεδρίαση; Από ό,τι φαίνεται το ΔΣ της Πινακοθήκης δεν ενημερώθηκε για το θέμα.

“Συζήτηση για αυτόν τον πίνακα δεν έχει γίνει, δεν θυμάμαι να έγινε σχετική συνεδρίαση” δήλωσε στην “Καθημερινή” ο πρόεδρος του ΔΣ Απόστολος Μπότσος. Ο επί 29 χρόνια πρόεδρος της Πινακοθήκης και επίτιμος πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θυμόταν να έχει τεθεί ως θέμα της ημερήσιας διάταξης κάποιο ζήτημα σχετικά με το έργο του Μονκάλβο.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ